Τι είπε ο υπουργός Περιβάλλοντος για την ηλεκτροκίνηση και το υδρογόνο

    Την αναγκαιότητα να ληφθούν πρωτοβουλίες, σε διεθνές επίπεδο, για να επιτευχθεί μία εξαιρετικά, αποτελεσματική, «πράσινη» μετάβαση, υπογράμμισε ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Θόδωρος Σκυλακάκης, μιλώντας στο οικονομικό Φόρουμ Delphi.

    Μάλιστα ο κ. Σκυλακάκης αποκάλυψε ότι σε ένα σύστημα όσο και αν προχωράει η ηλεκτροκίνηση, δεν πρόκειται ποτέ να είναι ένα σύστημα που θα έχει 100% ηλεκτρόνια και 0 μόρια!

    «Να μην βάλουμε πιο φιλόδοξους από τους στόχους που, ήδη, έχουμε. Να πιέσουμε στη διεθνή διαπραγμάτευση περισσότερο. Και να βάλουμε στην άκρη χρήματα για την προσαρμογή, διότι στο τέλος της ημέρας η κλιματική αλλαγή -για τα επόμενα 30 με 40 χρόνια– είναι δεδομένη, ότι και αν κάνουμε στο CO2» σημείωσε χαρακτηριστικά.

    Αναφορικά με το φυσικό αέριο και το υδρογόνο ο κ. Σκυλακάκης επισήμανε: «Το κρίσιμο ερώτημα είναι πότε πρέπει να επενδύσουμε. Κατά τη γνώμη μου, σε ένα σύστημα όσο και αν προχωράει η ηλεκτροκίνηση, δεν πρόκειται ποτέ να είναι ένα σύστημα που θα έχει 100% ηλεκτρόνια και 0 μόρια. Δεν υπάρχει περίπτωση, δεν συμφέρει. Συν ότι έχουμε τεράστιες επενδύσεις σε όλη την Ευρώπη -κυρίως στην Ευρώπη- σε μόρια, δηλαδή, τις υποδομές φυσικού αερίου, οι οποίες δεν μπορεί να απαξιωθούν, ιδίως όταν υπάρχει ισχυρή πιθανότητα να έχουμε στο μέλλον πάρα πολύ χαμηλές τιμές ενέργειας, οι οποίες και θα οδηγήσουν -εδώ θα είναι η επιτυχία- στη δυνατότητα να έχεις και “πράσινα” μόρια, για να κινούνται σε αυτές τις υποδομές. Το κρίσιμο θέμα, για να μην την “πατήσουμε”, όπως στα παλιά φωτοβολταϊκά (και να μην λένε οι επενδυτές αυτή ήταν η καλύτερη επένδυση της ζωής μας, δηλαδή η χειρότερη επένδυση για τους καταναλωτές), είναι να επενδύσουμε τη σωστή στιγμή».

    Τέλος, ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας εξήγησε πως η σωστή στιγμή συνδέεται και με τη βιομηχανική πολιτική. «Στο υδρογόνο -στην τεχνολογία του υδρογόνου- δεν έχουμε. Υπάρχουν συγκεκριμένα κομμάτια που παράγεται ήδη υδρογόνο, όπως στα διυλιστήρια, όπου έχουμε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, γιατί έχουμε πολύ μεγάλες εγκαταστάσεις διύλισης και είμαστε μεγάλος εξαγωγέας προϊόντων διύλισης. Οπότε, πρέπει να είμαστε προσεκτικοί και να μην ξεκινάμε με τη λογική: πρέπει να έχω υδρογόνο ή πρέπει να έχω αμμωνία, αλλά να ανταποκρινόμαστε στα τεχνολογικά και οικονομικά σήματα ως κυβέρνηση».