Τι αλλάζει πάλι στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ – Τι θα γίνει με τα φορτηγά;

    Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την ανάρτηση των εγγράφων στο Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων (ΜΕΜΟ) και για τα επαγγελματικά vans και τα φορτηγά τα οποία είχαν εξαιρεθεί προσωρινά από το σύστημα λόγω τεχνικών προβλημάτων.

    Ωστόσο το μεγάλο πρόβλημα που φέρεται να πρέπει να αντιμετωπίσει άμεσα η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εστιάζεται στο γεγονός πως η νομοθετική ρύθμιση έδινε παράταση στην ανάρτηση των εγγράφων των επαγγελματικών vans και φορτηγών για ένα χρόνο δηλαδή έως τις 9 Νοεμβρίου 2023 με αποτέλεσμα από την παραπάνω ημερομηνία και μετά να πρέπει οι έμποροι και ιδιώτες καταναλωτές που έχουν εισάγει επαγγελματικά οχήματα να αναρτήσουν τα έγγραφα που ορίζει το ΜΕΜΟ στο σύστημα.

    Τα επαγγελματικά οχήματα που έχουν εκτελωνιστεί και ταξινομηθεί από τις αρχές του 2023 είναι χιλιάδες και βέβαια η συντριπτική τους πλειοψηφία δεν φέρει το ξένο ΚΤΕΟ που είναι προαπαιτούμενο στο ΜΕΜΟ ούτε και το Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης που επίσης είναι προαπαιτούμενο στο ΜΕΜΟ. Σε περίπτωση λοιπόν που πρέπει οι εισαγωγείς των επαγγελματικών οχημάτων να αναρτήσουν στο ΜΕΜΟ ότι έχει εισαχθεί πριν τις 9 Νοεμβρίου 2023 αντιλαμβάνεστε ότι θα προκληθεί ένα χάος και θα πρέπει να αφαιρεθούν οι πινακίδες κυκλοφορίας των εν λόγω οχημάτων!

    Σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών δεν κάνει βήμα πίσω όσον αφορά στην επιβολή των προστίμων τα οποία υπολογίζονται σε πολλές χιλιάδες ενώ στα φορτηγά φαίνεται ότι έχει διαπιστώσει τα τεχνικά προβλήματα που θα προκληθούν στα φορτηγά και οι λύσεις είναι τρεις. Είτε οι εισαγωγείς των μεταχειρισμένων επαγγελματικών οχημάτων θα αναρτήσουν στο ΜΕΜΟ το ελληνικό αντί του ξένου ΚΤΕΟ είτε το ΜΕΜΟ θα ισχύσει κανονικά (με το ξένο ΚΤΕΟ και το Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης) για όποιο van ή φορτηγό εισαχθεί μετά τις 9 Νοεμβρίου 2023.

    Η τρίτη επιλογή η οποία αφορά σε νέα παράταση ανάρτησης των εγγράφων στο ΜΕΜΟ για τα επαγγελματικά οχήματα μέχρι να αποφασιστεί τελικά πως θα διαμορφωθεί η πλατφόρμα.

    Όσον αφορά στα αυτοκίνητα τα χιλιάδες πρόστιμα που προκύπτουν από τους ελέγχους προκαλούν μεγάλο πρόβλημα στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και επειδή τα περισσότερα αφορούν σε καθυστερημένη ανάρτηση των εγγράφων εξετάζεται το ενδεχόμενο η ολοκλήρωση των διαδικασιών του ΜΕΜΟ να προηγείται της έκδοσης των πινακίδων κυκλοφορίας ώστε να μην επιβάλλονται πρόστιμα για χρονικές καθυστερήσεις αλλά για πραγματικές κομπίνες!

    Ο χρόνος πιέζει ασφυκτικά καθώς μέσα στις επόμενες 10 ημέρες θα πρέπει να έχουν ληφθεί οι όποιες αποφάσεις και βέβαια να έχουν κατατεθεί οι σχετικές νομοθετικές ρυθμίσεις…

    Τι ζητούν οι Έμποροι Αυτοκινήτων

    O Πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) κ. Κωνσταντίνος Κυράτσος δήλωσε στο Carandmotor.gr ότι: «Τα προβλήματα με το ΜΕΜΟ στον κλάδο μας, είναι πολλά και αντίστοιχα πολλά θα είναι τα πρόστιμα λόγω της καθυστερημένης καταχώρησης, (ν.4784/2021, άρθρο 51). Η νομοθεσία της ψηφιακής διακυβέρνησης προβλέπει πάντα χρόνο πιλοτικής λειτουργίας. Στο ΜΕΜΟ από την έναρξη του και μετά δεν δόθηκε ούτε μέρα χρόνος προσαρμογής!

    Για λόγους χρηστής διοίκησης, πρέπει άμεσα να σταματήσει αυτό και να τροποποιηθεί ο παραπάνω νόμος, με μια διάταξη  ότι, δεν ζητούνται τα πρόστιμα για εκπρόθεσμη καταχώρηση και μη καταχώρηση για παραβάσεις που διαπιστώθηκαν από την έναρξη ισχύος του παραπάνω νόμου και πλέον γίνετε προαπαιτούμενη της έκδοσης των πινακίδων, η καταχώρηση στο ΜΕΜΟ.

    Να δοθεί νέα παράταση, τουλάχιστον 6 μηνών έως 10-5-24, για την καταχώρηση των φορτηγών στο ΜΕΜΟ και πλέον να καταχωρούνται αυτά που θα εισαχθούν και θα ταξινομηθούν από 10-5-24 και μετά, όχι αναδρομικά!

    Να δοθεί παράταση τουλάχιστον 2 ετών, έως 31-12-2025, στις δωρεάν άδειες δημοσίας για τα EURO 5 οχήματα και να μην ισχύσει από 1-1-24 ο Ν.5039/ΦΕΚ.83 Α’/3-4-23 Άρθρο 84.

    Να συσταθεί άμεσα ομάδα εργασίας για όλα τα παραπάνω, με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Επίσης να γίνουν όλες οι απαραίτητες διορθώσεις στο ΜΕΜΟ καθώς επίσης και η επίλυση των υπολοίπων θεμάτων που αφορούν τον κλάδο. Η μισή και παραπάνω χώρα έχει καταστραφεί από τα πρωτόγνωρα καιρικά & φυσικά φαινόμενα. Πώς θα εφαρμόσουν και θα επιβάλουν όλα αυτά τα άδικα μέτρα που σήμερα ισχύουν! Καλό θα είναι επιτέλους, να συζητάμε και να καταθέτουμε και τις δικές μας προτάσεις πριν αποφασίσουν και νομοθετήσουν για θέματα που αφορούν τον κλάδο!»