Τεράστια προσπάθεια να φτάσει το Μετρό στον Πειραιά το 2022

    Το 2022 θα είναι έτοιμη η επέκταση του μετρό στον Πειραιά όπως αποκάλυψε ο υπουργός Υποδομών – Μεταφορών Κ. Καραμανλής κατά την επίσκεψη του στο εργοτάξιο του σταθμού «Πειραιάς» της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό «Αγία Μαρίνα – Δημοτικό Θέατρο».

    «Εμείς πρέπει καταρχάς να πούμε με απόλυτη ειλικρίνεια στους πολίτες του Πειραιά ότι αυτό το έργο δεν θα είναι έτοιμο το 2020 και το 2021. Και θα κάνουμε μία τεράστια προσπάθεια, μέσα στο 2022, να παραδοθεί» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής ο οποίος πρόσθεσε ότι «πριν από πεντέμισι μήνες, που αναλάβαμε τη διακυβέρνηση της χώρας παραλάβαμε μία καθυστέρηση τουλάχιστον ενάμιση έτους. Όπως οι περισσότεροι γνωρίζετε αυτό το έργο έχει περάσει από σαράντα κύματα».

    Μάλιστα ανέφερε ότι το έργο, που έπρεπε κανονικά να είχε παραδοθεί, το 2019, «δεν έχει ούτε καν τα σκυροδέματα. Αυτό σημαίνει ότι η συμβατική υποχρέωση για την ολοκλήρωση των τριών σταθμών (Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό θέατρο), θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2021. Αυτή είναι η συμβατική υποχρέωση και σε αυτό πρέπει να στοχεύσουμε».

    Και είπε με νόημα «Νομίζω ότι όποιος αναλαμβάνει μια θέση, – όπως η διοίκηση της Αττικό Μετρό, έχουμε εδώ και τον Πρόεδρο και το Διευθύνοντα Σύμβουλο, – πρέπει να λέει την αλήθεια: Τι παραλαμβάνουμε και πότε θα παραδώσουμε. Γιατί στο τέλος θα κριθούμε όλοι από αυτό».

    Όπως διευκρίνισε ο κ. Καραμανλής οι τρεις πρώτοι σταθμοί θα είναι έτοιμοι στις αρχές καλοκαιριού. «Αλλά εδώ συμβαίνει κάτι παράλογο. Ενώ οι σταθμοί θα είναι έτοιμοι, πιθανότατα να μην έχει ολοκληρωθεί το σύστημα κομίστρου του μετρό, λόγω καθυστερήσεων της προηγούμενης Κυβέρνησης. Επομένως εδώ κινδυνεύουμε να έχουμε τους σταθμούς έτοιμους και να μην μπορούμε να τους λειτουργήσουμε. Γίνεται ένας τεράστιος αγώνας δρόμου από τη διοίκηση του ΟΑΣΑ, ώστε να υπάρξει η εγκατάσταση και λειτουργία του συστήματος. Θα είμαστε πολύ σύντομα έτοιμοι να σας ενημερώσουμε, έτσι ώστε να μην έχουμε το εξαιρετικά κωμικοτραγικό φαινόμενο να είναι έτοιμοι οι σταθμοί να παραδοθούν και να μην μπορούμε να τους θέσουμε σε λειτουργία».

    Όσον αφορά στο Τραμ, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε: «Το τραμ είναι έτοιμο και νομίζω ότι οι πολίτες του Πειραιά βλέπουν ήδη τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια που γίνονται. Μπορούμε άμεσα να το θέσουμε σε λειτουργία. Υπάρχει όμως ένα ζήτημα, ότι στο Φαληρικό Δέλτα η Περιφέρεια Αττικής, θα ξεκινήσει μέσα στον Ιανουάριο, σύμφωνα με τον προγραμματισμό που έχει κάνει ο Περιφερειάρχης, κύριος Πατούλης, κάποια έργα τα οποία θα διαρκέσουν το λιγότερο τέσσερις με έξι μήνες. Το θέμα λοιπόν είναι κατά πόσο θα ήταν σκόπιμο να ξεκινήσει το τραμ για ένα μήνα, να κλείσει και να ξανανοίξει. Αυτό ήταν από τα πρώτα πράγματα που έχουμε συζητήσει και με τον Δήμαρχο, και πρόκειται να κάνουμε μία συνάντηση με τον κύριο Πατούλη και τους αρμόδιους φορείς, έτσι ώστε να αποφασίσουμε από κοινού. Γιατί ξέρετε πολλές φορές τέτοιες αποφάσεις πρέπει να λαμβάνονται από κοινού. Αφορούν την καθημερινότητα των πολιτών του Πειραιά. Δεν ζούμε σε μία εποχή που η κυβέρνηση, ο κάθε υπουργός αποφασίζει μόνος του».

    Εγνατία Οδός

    Μετά από συνεννόηση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με το ΤΑΙΠΕΔ για το έργο παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, ορίζεται ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών η 26η Ιουνίου 2020. Το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί κρίνεται ως απολύτως επαρκές προκειμένου να διευθετηθούν όλα τα εκκρεμή ζητήματα της σύμβασης παραχώρησης, με στόχο η σκοπούμενη συναλλαγή να είναι η πλέον επωφελής και προσοδοφόρα για το Ελληνικό Δημόσιο και να τύχει της μέγιστης αποδοχής από τους επενδυτές αλλά και το κοινωνικό σύνολο.

    Σημειώνεται επίσης ότι οι σταθμοί διοδίων θα είναι σχεδόν έτοιμοι στο σύνολό τους για λειτουργία τον Μάιο του 2020, ενώ έως τον Απρίλιο 2020 θα έχουν ολοκληρωθεί και οι απαραίτητες ενέργειες για την αξιολόγηση των παλαιών γεφυρών και την αδειοδότηση των σηράγγων του αυτοκινητοδρόμου.