Τέλος τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά από την Mercedes-Benz!

Τέλος το diesel για τα φορτηγά της Mercedes-Benz! Αυτή ήταν και η μεγάλη είδηση κατά τη διάρκεια της ανάλυσης του στρατηγικού πλάνου της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας για το μέλλον της Mercedes-Benz Trucks, το οποίο θα της επιτρέψει να ευθυγραμμιστεί με τη Συμφωνία των Παρισίων, για κλιματική ουδετερότητα στον τομέα των μεταφορών στην ΕΕ έως το 2050.

Σε εκδήλωση υπό την ονομασία “Shaping the Now & Next 2021” που διεξήχθη στην πόλη Wörth am Rhein, η εταιρεία επιβεβαίωσε πως μέχρι το 2039 όλα τα φορτηγά της που θα κυκλοφορούν στην Ευρώπη υπό το έμβλημά της θα είναι ηλεκτρικά (με μπαταρίες ή κυψέλες καυσίμου).

Παράλληλα, τέθηκε και μεσοπρόθεσμος στόχος, για το 2030. «Στόχος μας για το 2030 είναι περισσότερα από τα μισά οχήματα που πουλάμε στην Ευρώπη να εκπέμπουν μηδενικούς ρύπους», ανέφερε η Karin Rådström, μέλος του ΔΣ στην Daimler Truck AG.

Για την επίτευξη του ανωτέρου στόχου η εταιρεία θα εκδηλώσει μια διττής φύσεως ηλεκτρική επίθεση, κατασκευάζοντας αμιγώς ηλεκτρικά φορτηγά με μπαταρίες (επαναφορτιζόμενα) και κυψέλες καυσίμου (υδρογόνου). Τα πρώτα θα προορίζονται για μεταφορές μικρών αποστάσεων, όταν τα δεύτερα για πιο απαιτητικές αποστάσεις.

Το πρώτο μοντέλο μαζικής παραγωγής θα είναι το eActros, που παρουσιάστηκε τον Ιούνιο του 2021 και αναμένεται να παραχθεί μαζικά στο Wörth από τον Οκτώβριο του 2021. Το φορτηγό προορίζεται για βαριές διανομές μικρών αποστάσεων και ενσωματώνει δύο υγρόψυκτους κινητήρες μέγιστης ισχύος 550 PS. Η ηλεκτρική ενέργεια αποθηκεύεται σε μια τετραπλή συστοιχία μπαταριών μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 420 kWh που χαρίζει έως και 400 χλμ. αυτονομίας, ενώ υπάρχει και σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση.

Το πάτωμα του eActros, θα χρησιμοποιείται και από ένα ακόμα ηλεκτρικό φορτηγό, το eEconic, που θα είναι έτοιμο να ξεκινήσει την αποκομιδή απορριμμάτων, μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2022.  Το 2024 θα ακολουθήσει το eActros LongHaul, ενώ από το 2027 θα συστηθούμε με την έκδοση παραγωγής του υδρογονοκίνητου GenH2 Truck που θα έχει μικτό βάρος 40 τόνων και ωφέλιμο φορτίο 25 τόνων.

Θα μπορεί να καλύπτει απαιτητικές μεταφορές μεγάλων αποστάσεων, δεδομένου ότι τα δύο ρεζερβουάρ υδρογόνου θα του χαρίζουν αυτονομία κοντά στα 1.000 χλμ.