Τέλος η ατιμωρησία στην ΕΕ – Τι θα πάθουν οι παραβάτες οδηγοί;

    Για να γίνουν ασφαλέστεροι οι δρόμοι της ΕυρώπηςΕυρωβουλευτές που ανήκουν στην Επιτροπή Τουρισμού και Μεταφορών θέλουν οι αποφάσεις αποκλεισμού οδήγησης (αφαίρεση διπλώματος από τις Αρχές) να ισχύουν σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ και περισσότερα αδικήματα να ενεργοποιούν διασυνοριακή έρευνα.

    Μάλιστα τα μέλη της Επιτροπής ενέκριναν προσχέδια νέων κανόνων της ΕΕ για τον τερματισμό της ατιμωρησίας των μη κατοίκων οδηγών και τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες, εάν ένας οδηγός διαπράξει παράβαση σε χώρα διαφορετική από αυτήν που εξέδωσε την άδειά του και τη χάσει, η κύρωση θα ισχύει τις περισσότερες φορές μόνο στη χώρα όπου διαπράχθηκε η παράβαση και δεν συνεπάγεται περιορισμούς στην υπόλοιπη ΕΕ.

    Σύμφωνα με τους προτεινόμενους νέους κανόνες, οι αποφάσεις για την αναστολή, τον περιορισμό ή την αφαίρεση άδειας οδήγησης μη κατοίκου θα πρέπει να μεταβιβάζονται στη χώρα της ΕΕ που εξέδωσε την άδεια οδήγησης, για να διασφαλιστεί ότι η απόφαση έκπτωσης θα εφαρμοστεί σε όλες τις χώρες της ΕΕ.

    Οι Ευρωβουλευτές προτείνουν τη διεύρυνση του καταλόγου ανταλλαγής πληροφοριών των σοβαρών τροχαίων σχετικά με τον αποκλεισμό οδήγησης. Εκτός από την πρόταση της Επιτροπής να συμπεριληφθεί η υπερβολική ταχύτητα, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών και τα τροχαία αδικήματα που προκαλούν θάνατο ή σοβαρό σωματικό τραυματισμό, οι Ευρωβουλευτές προσθέτουν την οδήγηση χωρίς δίπλωμα. Επίσης η Επιτροπή των Μεταφορών προτείνει τη θέσπιση αυστηρών προθεσμιών ώστε οι χώρες της ΕΕ να ενημερώνονται η μία την άλλη και τον ενδιαφερόμενο σχετικά με τις αποφάσεις αποκλεισμού οδήγησης.

    «Ελπίζω ότι οι αποκλεισμοί οδήγησης σε όλη την ΕΕ θα μειώσουν τον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων σε ολόκληρη την ΕΕ επιτρέποντας την τιμωρία της αλόγιστης οδήγησης στο εξωτερικό και θα μειώσουν σημαντικά τον αριθμό των θανάτων που προκαλούνται από υπερβολική ταχύτητα, οδήγηση υπό την επήρεια ναρκωτικών. Καθώς εργαζόμαστε για το Vision Zero, πρέπει επίσης να ευαισθητοποιήσουμε ότι η οδήγηση είναι να κρατάμε όλους ασφαλείς στο δρόμο», δήλωσε ο εισηγητής Petar Vitanov.

    Εξορθολογισμός της ανταλλαγής πληροφοριών

    Οι Ευρωβουλευτές στον τομέα των μεταφορών αναθεώρησαν επίσης σχέδια κανόνων της ΕΕ για τη διασυνοριακή ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με τροχαία αδικήματα, προκειμένου να εξορθολογίσουν τη βοήθεια μεταξύ των κρατών μελών. Η Επιτροπή υποστήριξε τη διεύρυνση του καταλόγου των τροχαίων παραβάσεων που θα προκαλούσαν διασυνοριακή διερεύνηση, ώστε να συμπεριλάβει επικίνδυνη στάθμευση, επικίνδυνη προσπέραση, διάβαση πεζών και άλλες παραβάσεις.

    Δεδομένου ότι περίπου το 40% των διασυνοριακών αδικημάτων μένουν ατιμώρητα, οι Ευρωβουλευτές υποστηρίζουν πιο ισχυρές διαδικασίες βοήθειας μεταξύ των χωρών της ΕΕ, εμπλέκοντας περισσότερο τα εθνικά σημεία επαφής σε διασυνοριακές έρευνες, παρέχοντάς τους πρόσβαση σε διαφορετικά εθνικά μητρώα και δημιουργώντας μια πύλη πληροφορικής για ανταλλαγή πληροφοριών.