Τελεσίγραφο για τα πρόστιμα στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα

Τελεσίγραφο να πληρώσουν τα πρόστιμα που τους έχουν επιβληθεί απέστειλε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στους επαγγελματίες αλλά και ιδιώτες καταναλωτές που έχουν εισάγει κάποιο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο.

Πιο συγκεκριμένα αν κάποιος είχε εισάγει μεταχειρισμένο αυτοκίνητο από άλλο κράτος-μέλος και είχε αιτηθεί για την έκδοση ελληνικών πινακίδων κυκλοφορίας από τις 16 Ιανουρίου του 2023 και έπειτα και δεν είχε ολοκληρώσει ή είχε αναρτήσει με καθυστέρηση τα απαραίτητα έγγραφα στο Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων τότε ο νόμος προέβλεπε την επιβολή προστίμου που μπορεί να ξεπεράσει ακόμη και κατά πολύ την αξία του αυτοκινήτου.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Carandmotor.gr το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μετά τα χιλιάδες ειδοποιητήρια απέστειλε πλέον τα βεβαιωμένα ποσά των προστίμων στους κατόχους των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Σε κάποιες περιπτώσεις τα πρόστιμα ξεπερνούν τις 20.000 ευρώ για καθυστερημένη ανάρτηση των εγγράφων στην ηλεκτρονική πλατφόρμα ενώ η συντριπτική πλειοψηφία των προστίμων κυμαίνεται μεταξύ 500 έως 2.000 ευρώ.

Ωστόσο το άκρως εντυπωσιακό στοιχείο αφορά στον αριθμό των βεβαιωμένων παραβάσεων στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ο οποίος θα ξεπεράσει το 50% του συνόλου των εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ. Δηλαδή στο 1 από τα 2 εισαγόμενα μεταχειρισμένα θα επιβληθεί χρηματικό πρόστιμο.

Οι παραβάτες έχουν περιθώριο 10 ημερών ώστε να εξοφλήσουν τα πρόστιμα και περίπου 15 ημερών για να ενημερώσουν το Υπουργείο ότι έχουν εξοφληθεί τα πρόστιμα.

Να υπενθυμίσουμε πως από τις αρχές του 2023 έως και τα τέλη Σεπτεμβρίου έχουν εισαχθεί 57.409 μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, 664 μεταχειρισμένα λεωφορεία και 12.997 φορτηγά. Συνολικά λοιπόν έχουν εισαχθεί σχεδόν 74.000 μεταχειρισμένα ΙΧ, λεωφορεία και φορτηγά αλλά μέχρι σήμερα έχουν ελεγχθεί περίπου 50.000 οχήματα. Οπότε ο αριθμός των παραβάσεων αναμένεται να αυξηθεί όπως επίσης και ο αριθμός των εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων μέχρι τα τέλη του 2023.

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) κ. Κωνσταντίνος Κυράτσος επισημαίνει στο Carandmotor.gr ότι: «Το ΜΕΜΟ εξελίσσεται σε μία λαιμητόμο για όλους τους εμπόρους εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αλλά και για όσους ιδιώτες τολμήσουν να εισάγουν κάποιο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο από άλλο κράτος-μέλος της ΕΕ. Έχουμε κάνει πολλές συναντήσεις με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου και δεν έχουμε λάβει καμία απολύτως απάντηση σε καμία μας ερώτηση για την χρησιμότητα του ΜΕΜΟ. Τελικά επιβεβαιώσαμε τις αρχικές μας υποψίες ότι το ΜΕΜΟ δημιουργήθηκε για να σταματήσει τις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με αποτέλεσμα οι Έλληνες καταναλωτές να μην έχουν αυτή την επιλογή αλλά να είναι εγκλωβισμένοι να επιλέξουν μόνο κάποιο από τα εγχώρια οχήματα που συνήθως πουλάνε μεγάλοι επιχειρηματικοί εισαγωγικοί όμιλοι σε πολύ υψηλότερες τιμές διάθεσης.

Τα πρόστιμα πλέον πέφτουν «βροχή» και οι έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων βρίσκονται στο χείλος του γκρεμού και είναι πολύ πιθανό να βρεθούν αντιμέτωποι με το λουκέτο αφού δεν θα μπορέσουν σε καμία περίπτωση να εξοφλήσουν τα βαριά πρόστιμα πολλών δεκάδων χιλιάδων ευρώ που τους έχει βεβαιώσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Εδώ και χρόνια έχει ξεκινήσει μια μεγάλη εκστρατεία ενάντια στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και κανένας πολιτικός δεν κάνει κάτι για να διορθώσει την κατάσταση η οποία μέρα με την ημέρα χειροτερεύει. Επίσης όλα αυτά τα μέτρα που λαμβάνει η ελληνική κυβέρνηση είναι ενάντια στις ευρωπαϊκές νομοθεσίες και δεν εφαρμόζονται σε κανένα άλλο κράτος της ΕΕ και ο μόνος στόχος είναι η εξόντωση των εμπόρων εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Ο ΣΕΕΑΕ δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να υποχωρήσει και ήδη έχουμε καταγγείλει στην Κομισιόν όλα αυτά τα νομοθετικά «εγκλήματα» και τώρα έχουμε εκκινήσει εκ νέου επιπλέον νομικές διαδικασίες κατά την Ελλάδας για το ΜΕΜΟ ώστε να συνετιστούν οι πολιτικοί που εφαρμόζουν όλα αυτά τα μέτρα στην χώρα μας και να αποδοθεί δικαιοσύνη