Τα… μαζεύει ο Σπίρτζης για όρια ταχύτητας και «γουρούνες»

ŭ笝񹳧 �쥫�粠Ű鴱ﰞ򠐡񡣹㞲 ꡩ Ŭ𯱟ﵠ᰼ �ĩ嵨� ӽ좯��őÏӅ nŮ, h᭜󩯠¯�󷥴骜 쥠�� ݱ㯵 "ʁԁӊŕǠőÙ͠ՐτόǓ ԇӠͅS ĉЋǓ ӉćяđόɊǓ ÑL̇ӠPϠ׮Ȯ 113+000-123+500 ӔϠԌnj`؁ȏЕуϓ - ЅщϗǠщϕ" (nĮ 716), 쥠m᨝�᠁񷞠�Ŵᩱ埡 őÏӅ nŮ, �Н찴砹 ֥Ɐ�ﵠ2017. (EUROKINISSI/ÉّÏӠʏ͔QɍǓ)

Της Μαρίας Μόσχου

mariam@movenews.gr

 

Μαζεύει σιγά σιγά όσα εξήγγειλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης για αύξηση των ορίων ταχύτητας αλλά και την «απόσυρση» από τους δημόσιους δρόμους για τις τετράτροχες γουρούνες καθώς στο μεν πρώτο φαίνεται ότι δεν ρώτησε τους υπέυθυνους αν «αντέχουν» οι δρόμοι μας τα όρια ταχύτητας να αυξηθούν στα 150 χλμ./ώρα και στο μεν δεύτερο ότι θα αποτελέσει μεγάλο πλήγμα για τον ελληνικό τουρισμό.

Όπως φαίνεται για το μόνο που δεν έχει κάνει ακόμη πίσω είναι τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που θέλει να μπλοκάρει με κάθε τρόπο τις εισαγωγές προς όφελος των καινούριων! Και γράφουμε προς όφελος των καινούριων γιατί το Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών του ΥΜΕ εδώ και χρόνια δεν μπορεί ή δεν θέλει να επιβάλει κυρώσεις σε εργοστάσια αυτοκινήτων αλλά και ελληνικές εισαγωγικές εταιρείες…

Πάντως σε συνέντευξη που παραχώρησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, στην Εφημερίδα των Συντακτών, δήλωσε πως τελικά δεν θα αυξηθεί το όριο ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους στα 150 χλμ/ώρα, όπως ανέφερε ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, ενώ ξεκαθάρισε πως θα επιτρέπεται σε ορισμένες “γουρούνες” να κυκλοφορούν σε δημόσιους δρόμους

Για το όριο ταχύτητας δήλωσε:

Το προέβλεπε μελέτη από την οποία θα φαινόταν αν μπορούσε να εφαρμοστεί από τη γεωμετρία του αυτοκινητόδρομου. Ήταν μια εισήγηση που τέθηκε στη διαβούλευση με τους ειδικούς. Μας έφεραν τα επιχειρήματά τους και αποσύρθηκε. Δεν έχουμε δογματισμούς, θα μείνει το όριο στα 130 χλμ.

Για τις “γουρούνες” ανέφερε:

Έχει αλλάξει η ρύθμιση. Δεν είναι όλες το ίδιο επικίνδυνες. Υπάρχουν τετράτροχα οχήματα με προδιαγραφές ασφαλείας που μπορούν να κινούνται στο οδικό δίκτυο. Προβλέπουμε ειδική άδεια οδήγησης, που θα καθοριστεί με υπουργική απόφαση μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου, όπως ισχύει σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες.

Θα υπάρχει προσωρινή διάταξη για «γουρούνες» κάτω από 125 κυβικά, που έχουν μικρότερες προδιαγραφές ασφαλείας. Αξίζει όμως τον κόπο να δείτε γιατί είχε δημιουργηθεί αυτό το καθεστώς. Οι προηγούμενες κυβερνήσεις ήθελαν να κάνουν ένα ρουσφέτι στις εταιρείες ενοικίασης.

Πολλοί τουρίστες δεν είχαν άδεια οδήγησης δίτροχου και έτσι ανακάλυψαν τις «γουρούνες» για τις οποίες αρκούσε η άδεια οδήγησης Ι.Χ., γιατί έτσι φρόντισαν να το ρυθμίσουν.