SUV, υβριδικά, diesel ή υγραέριο αγόρασαν οι Έλληνες τον Σεπτέβριο

Περαιτέρω ενίσχυση των πετρελαιοκίνητων, υβριδικών αλλά και εκείνων που κινούνται και με υγραέριο με ταυτόχρονη νέα πτώση των βενζινοκίνητων, των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αλλά και αεριοκίνητων μοντέλων είναι μερικά από τα νέα στοιχεία που καταγράφηκαν στις πωλήσεις νέων ΙΧ του Σεπτεμβρίου 2022.

Πάντως τον ένατο μήνα του 2022 αποδεικνύεται ότι έχει αρχίσει ο εξορθολογισμός της αγοράς με τις διακυμάνσεις στα ποσοστά των πωλήσεων στα αυτοκίνητα ανά καύσιμο να είναι μικρές σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ).

Το εντυπωσιακό στοιχείο στις πωλήσεις Σεπτεμβρίου έχει να κάνει με τη «βουτιά» που κατέγραψαν τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα (πτώση 10,6%) διατηρώντας ωστόσο το μεγαλύτερο ποσοστό στο σύνολο των πωλήσεων με 35,9%. Στην δεύτερη θέση βρέθηκαν τα υβριδικά μοντέλα καταλαμβάνοντας το 30,4% και σημειώνοντας άνοδο 4,8%. Στην τρίτη θέση ακολουθούν τα diesel μοντέλα με 22,4% του συνόλου της αγοράς καταγράφοντας άνοδο 6,8%. Στην τέταρτη θέση βρέθηκαν τα αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα με 7,7% σημειώνοντας ωστόσο πτώση 1,2% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι. Τα οχήματα που καταναλώνουν και υγραέριο σημείωσαν άνοδο 1,3% καταλαμβάνοντας το 3,1% των πωλήσεων ενώ αντίθετα τα οχήματα που κινούνται και με φυσικό αέριο σημείωσαν πτώση 1,1% καταλαμβάνοντας το 0,7% του συνόλου των πωλήσεων.

Σε επίπεδο εννεαμήνου οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων αφορούσαν στο 46% του συνόλου χάνοντας σχεδόν 5 μονάδες σε σχέση με το 51% που κατείχαν το αντίστοιχο διάστημα του 2021.

Όμως πέραν της μεγάλης πτώσης που σημείωσαν τα αυτοκίνητα βενζίνης, πτωτική πορεία (-1,8%) κατέγραψαν και οι πωλήσεις αυτοκινήτων diesel καθώς στο 9μηνο κατέλαβαν το 16% έναντι 17,8% το αντίστοιχο διάστημα του 2021.

Τα υβριδικά αυτοκίνητα φαίνεται ότι κέρδισαν τους καταναλωτές στο 9μηνο αφού κατάφεραν να αυξήσουν το ποσοστό τους κατά 5,1 μονάδες καταλαμβάνοντας το 27,5% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 22,4% το αντίστοιχο διάστημα του 2021.

Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών και plug-in hybrid μοντέλων στο εννεάμηνο σημείωσαν άνοδο 1,2% και ανήλθαν σε 7,1% έναντι 5,9% το αντίστοιχο διάστημα του 2021.

Οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων με Φυσικό Αέριο (αμιγώς ή διπλό καύσιμο) κατέγραψαν οριακή μεταβολή (-0,7%) καταλαμβάνοντας καταλαμβάνοντας το 0,6% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 1,3% τον αντίστοιχο μήνα του 2021.

Τέλος τα οχήματα με υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) σημείωσαν άνοδο 1,1% καθώς στο 9μηνο κατέλαβαν το 2,7% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 1,6% το αντίστοιχο διάστημα του 2021.

Ποιες κατηγορίες οχημάτων κέρδισαν τους Έλληνες

Την κατηγορία Β επέλεξε η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών σε ποσοστό 45,9% εκ των οποίων το 24,6% αφορούσε σε SUV μοντέλα.

Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η κατηγορία C με ποσοστό 36,2% εκ του οποίου το 27,9% αφορά σε SUV μοντέλα και το υπόλοιπο 8,3% σε hatchback και sedan.

Στην τρίτη θέση ακολουθεί η κατηγορία Α με ποσοστό 8,1% εκ του οποίου τα SUV που είναι λιγοστά μοντέλα είναι μόλις 2%.

Στη συνέχεια ακολουθεί η κατηγορία D με 7,9% (6% τα SUV), η κατηγορία Ε με 0,9% (0,8 τα SUV), η κατηγορία F-G με 0,10% (0,1% τα SUV), και οι κατηγορίες MPVCombi με 0,6%.

Σε σύνολο όλων των κατηγοριών τα SUV τον Σεπτέμβριο κατέλαβαν το 61,4% καταγράφοντας άνοδο 15,2% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021.