Στροφή των Ελλήνων οδηγών σε diesel, ρεύμα και υγραέριο!

    Στροφή προς τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα αλλά και ηλεκτρικά και υγραεριοκίνητα μοντέλα πραγματοποίησαν οι Έλληνες καταναλωτές στο τρίτο τρίμηνο του 2022 σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία των πωλήσεων που δημοσίευσε η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

    Ειδικότερα στο τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους τα ηλεκτρικά μοντέλα σημείωσαν το υψηλότερο ποσοστό ανόδου 55% και ακολουθούν τα οχήματα που κινούνται και με Υγραέριο (53,6%) και τα diesel με ποσοστό 51%. Ωστόσο σε απόλυτους αριθμούς τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα αυξήθηκαν κατά περίπου 2.000 μονάδες στο τρίτο τρίμηνο σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021.

    Οι πωλήσεις οχημάτων diesel στο τρίτο τρίμηνο του 2022 ανήλθαν σε 5.574 μονάδες έναντι 3.688 αυτοκινήτων ενώ στο 9μηνο οι πωλήσεις οχημάτων diesel ανήλθαν σε 13.290 μονάδες έναντι 14.583 αυτοκινήτων σημειώνοντας πτώση 8,9%.

    Οι πωλήσεις των οχημάτων που καταναλώνουν και Υγραέριο στο τρίτο τρίμηνο ανήλθαν σε 842 μονάδες έναντι 548 αυτοκινήτων σημειώνοντας άνοδο 53,6%. Σε επίπεδο 9μηνου οι πωλήσεις ανήλθαν σε 2.224 μονάδες έναντι 1.319 ΙΧ καταγράφοντας άνοδο 68,6%.

    Στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα οι πωλήσεις ανήλθαν σε 707 αυτοκίνητα έναντι 456 οχημάτων σημειώνοντας άνοδο 55% ενώ σε επίπεδο εννεαμήνου οι πωλήσεις ανήλθαν σε 1.993 ΙΧ έναντι 1.489 μονάδων καταγράφοντας άνοδο 33,8%.

    Σε υψηλά επίπεδα κινήθηκαν στο τρίτο τρίμηνο και οι πωλήσεις υβριδικών μοντέλων οι οποίες ανήλθαν σε 7.269 μονάδες έναντι 5.900 ΙΧ σημειώνοντας άνοδο 23,2% ενώ σε επίπεδο 9μηνου οι πωλήσεις τους ανήλθαν σε 22.789 ΙΧ έναντι 18.273 καταγράφοντας άνοδο 24,7%.

    Οι πωλήσεις βενζινοκίνητων μοντέλων στο τρίτο τρίμηνο ανήλθαν σε 12.428 μονάδες έναντι 11.223 σημειώνοντας άνοδο 10,7% ενώ στο 9μηνο οι πωλήσεις ανήλθαν σε 38.182 μονάδες έναντι 41.698 ΙΧ καταγράφοντας πτώση 8,4%.

    Αντίθετα πτώση 53,2% σημείωσαν στο τρίτο τρίμηνο οι πωλήσεις οχημάτων που κινούνται και με φυσικό αέριο καθώς ανήλθαν σε 205 μονάδες έναντι 438 ΙΧ ενώ στο 9μηνο η πτώση ξεπέρασε το 50% καθώς διατέθηκαν 538 οχήματα έναντι 1.084 αυτοκινήτων.

    Επίσης πτωτικά κινήθηκαν στο τρίτο τρίμηνο και οι πωλήσεις Plug-in υβριδικών αυτοκινήτων με το ποσοστό πτώσης να ανέρχεται σε 2,5% καθώς διατέθηκαν 1.113 οχήματα έναντι 1.141 μονάδων ενώ στο 9μηνο οι πωλήσεις κατέγραψαν άνοδο 18,4% καθώς διατέθηκαν 3.920 ΙΧ έναντι 3.310 οχημάτων.

    Τι έγινε το τρίτο τρίμηνο στην ΕΕ

    Το τρίτο τρίμηνο του 2022, το μερίδιο αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκε περαιτέρω, αντιπροσωπεύοντας το 11,9% των συνολικών ταξινομήσεων επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ.

    Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα κέρδισαν επίσης μερίδιο αγοράς – αποτελώντας το 22,6% του συνόλου των πωλήσεων (από 21,2% το τρίτο τρίμηνο του 2021). Παρά την απώλεια μεριδίου αγοράς, τα πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα οχήματα εξακολουθούν να κυριαρχούν στην αγορά, με συνδυασμένο μερίδιο 54,3%.

    Αυτοκίνητα βενζίνης και diesel

    Από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο του 2022, οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην ΕΕ υποχώρησαν κατά 3,3%, μετρώντας 823.360 μονάδες. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς της βενζίνης συρρικνώθηκε από 39,3% το τρίτο τρίμηνο του 2021 σε 37,8% φέτος. Ωστόσο, η βενζίνη παρέμεινε ο πιο δημοφιλής τύπος καυσίμου στην ΕΕ.

    Ομοίως, οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 4,7% σε 360.596 μονάδες που πωλήθηκαν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το μερίδιο αγοράς των οχημάτων diesel μειώθηκε σχεδόν κατά 1 ποσοστιαία μονάδα στο 16,5% των συνολικών πωλήσεων (από 17,5% το τρίτο τρίμηνο του 2021).

    Οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV)

    Κατά το τρίτο τρίμηνο του 2022, τα ηλεκτρικά οχήματα (BEV) κατέγραψαν την ισχυρότερη ανάπτυξη όλων των τύπων καυσίμων (22%), με 259.449 μονάδες να ταξινομούνται σε ολόκληρη την ΕΕ. Με εξαίρεση τη Δανία (-2,6%) και την Ιταλία (-35,0%), όλες οι αγορές της περιοχής συνέβαλαν σε αυτή τη θετική επίδοση, με τριψήφια ακόμη κέρδη σε Κύπρο (+490%), Λετονία (231,8%), Ρουμανία (213,4%) και τη Βουλγαρία (101,7%).

    Οι εγγραφές plug-in υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων (PHEV), από την άλλη πλευρά, μειώθηκαν κατά 6,0% το τρίτο τρίμηνο του έτους, καθώς όλες οι μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ σημείωσαν απώλειες. Η Ιταλία και η Γαλλία κατέγραψαν διψήφια πτώση (-22,2% και -14,3% αντίστοιχα), ενώ η Γερμανία και η Ισπανία σημείωσαν πιο μέτρια πτώση (-0,9% και -1,0%). Ως αποτέλεσμα αυτής της αρνητικής επίδοσης, τα PHEV έχασαν μερίδιο αγοράς σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, αντιπροσωπεύοντας πλέον το 8,5% των συνολικών ταξινομήσεων αυτοκινήτων.

    Με 492.011 πωλήσεις από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο, οι πωλήσεις υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων (HEV) αυξήθηκαν κατά 6,9%. Το μερίδιο αγοράς τους αυξήθηκε κατά 1,3 ποσοστιαίες μονάδες – αποτελώντας το 22,6% της συνολικής αγοράς. Μεταξύ των μεγάλων αγορών της περιοχής, μόνο η Γερμανία σημείωσε πτώση (-1,5%). Η Ιταλία σημείωσε τη μεγαλύτερη άνοδο (+20,8%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (+15,6%) και την Ισπανία (+11,3%).

    Οι ταξινομήσεις οχημάτων φυσικού αερίου (NGV) στην ΕΕ υπέστησαν άλλη μια διψήφια απώλεια (-52,4%), κυρίως λόγω της σημαντικής πτώσης στην Ιταλία (-71,2%) – τη μεγαλύτερη αγορά της περιοχής, που αντιπροσωπεύει πάνω από το 40% των συνολικών ταξινομήσεων. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς των NGV μειώθηκε κατά το ήμισυ κατά το τρίτο τρίμηνο του 2022 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πριν από ένα χρόνο. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων με υγραέριο υποχώρησαν κατά 9,5%, φτάνοντας τις 55.418 μονάδες, καθώς οι δύο μεγαλύτερες αγορές αυτού του τύπου καυσίμου παρουσίασαν πτώση: η Γαλλία (-14,9%) και η Ιταλία (-3,1%).