Στο στόχαστρο του ΥΠΕΝ οι υπέρογκες χρεώσεις φόρτισης ΙΧ!

    Σχεδόν ένας χρόνος πέρασε από την αποκαλυπτική έρευνα του Newsauto.gr σχετικά με τις υπερβολικές χρεώσεις που έχουν κάποιες εταιρείες ενέργειας ώστε να το αντιμετωπίσει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε συνεργασία με τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ).

    Ειδικότερα το υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος μαζί με την ΡΑΕ έχουν θέσει στο στόχαστρό τους τις τιμές πώλησης του ηλεκτρικού ρεύματος στα σημεία φόρτισης οχημάτων οι οποίες διαμορφώνονται έως και 0,60 ευρώ ανά Kw, σύμφωνα με δημοσίευμα του ΑΜΠΕ.

    Μάλιστα η γενική γραμματέας του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Αλεξάνδρα Σδούκου σε πρόσφατο συνέδριο επισήμανε ότι: «Είναι ανάγκη να μειωθούν οι τιμές στη δημόσια φόρτιση, θα το δούμε πολύ προσεκτικά γιατί υπάρχει κίνδυνος να αποθαρρυνθούν όσοι δεν έχουν πρόσβαση σε ιδιωτικό σημείο φόρτισης στο σπίτι ή τη δουλειά

    Δεδομένων των ανατιμήσεων στο ρεύμα που αφορούν όλους τους καταναλωτές και όχι μόνο την ηλεκτροκίνηση εξετάζεται μεταξύ άλλων ακόμα και η μείωση του ΦΠΑ στο συγκεκριμένο τομέα από 24 σε 6%.

    Άλλωστε μετά το δεύτερο κύκλο του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» επίκειται η προκήρυξη προγράμματος «Φορτίζω παντού» με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης για την εγκατάσταση δημόσια προσβάσιμων φορτιστών σε σημεία που δεν είναι ακόμα συμφέρουσες οι επενδύσεις. Στόχος είναι να καλυφθεί το σύνολο της επικράτειας με επαρκές δίκτυο φορτιστών καθώς επί του παρόντος ο κύριος όγκος έχει αναπτυχθεί στα μεγάλα αστικά κέντρα και τους εθνικούς οδικούς άξονες.

    Την άμεση ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιδιώκει η κυβέρνηση ώστε να τονωθούν περαιτέρω οι πωλήσεις τους και να δημιουργηθεί υγιής ανταγωνισμός ώστε να μειωθούν οι τιμές φόρτισης που αυτή τη στιγμή κάνουν την ηλεκτροκίνηση ασύμφορη!

    Ηλεκτροσόκ οι τιμές φόρτισης εκτός…

    Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Newsauto.gr η διαδικασία φόρτισης ενός ηλεκτρικού οχήματος στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή εκτός από δύσκολη υπόθεση είναι και αρκετά δαπανηρή.

    Μάλιστα το 2021 φαίνεται ότι άλλαξαν ριζικά τα δεδομένα στην αγορά καθώς οι περισσότερες εταιρείες που έχουν τοποθετήσει φορτιστές σε δημόσιους χώρους ξεκίνησαν τη χρέωση η οποία στις περισσότερες περιπτώσεις κυμαίνεται έως και σε 0,60 ευρώ για κάθε Kwh που φορτίζει το όχημα, ενώ εξαιτίας και του ανταγωνισμού κάποιες νεότερες εταιρείες με λίγα σημεία φόρτισης ωστόσο σε χαμηλότερες τιμές που κυμαίνονται μεταξύ 0,40 έως 0,45 ευρώ!

    Αν δηλαδή ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο διαθέτει μια μπαταρία 50 Kwh τότε ο ιδιοκτήτης του θα χρειαστεί να δαπανήσει περίπου 30 ευρώ για πλήρη φόρτιση, που επίσης θα πρέπει να επισημάνουμε ότι το αυτοκίνητο θα χρειαστεί να παραμείνει στο σημείο φόρτισης για τουλάχιστον 3 ώρες.

    Αυτή τη στιγμή να επισημάνουμε πως οι περισσότεροι σταθμοί φόρτισης είναι 11Kw ή 22 Kwh ενώ σε κάποια σημεία στο Εθνικό Οδικό Δίκτυο έχουν τοποθετηθεί ταχυφορτιστές ώστε οι κάτοχοι ηλεκτρικών οχημάτων να έχουν ανακτήσει μέσα σε 30 λεπτά το 85% της χωρητικότητας της μπαταρίας τους.

    Πάντως η φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε οικιακούς ή εταιρικούς φορτιστές κυριολεκτικά συμφέρουν καθώς οι χρεώσεις είναι ελάχιστες και περιορίζονται σε μερικά ευρώ για μια πλήρη φόρτιση.

    Ενδεικτικά θα αναφέρουμε πως η χρέωση της Kwh σε ένα οικιακό δίκτυο κυμαίνεται σε 0,14 ευρώ για ημερήσια χρέωση και περίπου 0,09 ευρώ για τη νυχτερινή χρέωση ενώ πρόσφατα οι χρεώσεις από κάποιες εταιρείες έχουν μειωθεί ακόμη και κάτω από 0,09 ευρώ!

    Αντίθετα το κόστος φόρτισης ενός αυτοκινήτου σε ιδιωτικό σταθμό φόρτισης στο δρόμο κυμαίνεται σε 0,6 ευρώ δηλαδή ακριβότερο έως και πάνω από 900%!

    Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ACEA στην Ελλάδα δεν αναλογεί ούτε ένας φορτιστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανά 100 χιλιόμετρα, κατά μέσο όρο, στο οδικό μας δίκτυο. Αναλογούν μόλις 0,2 φορτιστές για κάθε 100 χιλιόμετρα και ισοβαθμούμε με την Λιθουανία στο τέλος της κατάταξης. Κάποιες γειτονικές χώρες όπως η Βουλγαρία επίσης μας περνάνε με 0,8 φορτιστές ανά 100 χιλιόμετρα.

    Να υπενθυμίσουμε ότι σε σύνολο 334 σταθμών φόρτισης οι 81 αφορούν σε σταθμούς 22Kw ενώ οι υπόλοιποι ήταν κάτω των 11Kw ενώ ταχυφορτιστές.  Επίσης υπάρχουν μόνο 22 ταχυφορτιστές με την συντριπτική τους πλειοψηφία να βρίσκεται σε ΣΕΑ του εθνικού οδικού δικτύου…