Στο έλεος του κορωνοϊού οι πωλήσεις νέων ΙΧ στην Ευρώπη!

Πτώσεις-ρεκόρ καταγράφουν η μία μετά τις άλλες χώρες της Ευρώπης εξαιτίας κορωνοϊού με αποτέλεσμα κανένας να μην μπορεί να προβλέψει τι μέλλει γενέσθαι τις επόμενες εβδομάδες ή μήνες!

Το μόνο σίγουρο είναι πως όσο διαρκούν τα περιοριστικά μέτρα κυκλοφορίας σε όλη την ΕΕ οι καταναλωτές θα μένουν κλεισμένοι σπίτια τους με αποτέλεσμα η επιθυμία απόκτησης ενός καινούριου αυτοκινήτου ή η αλλαγή του παλαιού τους οχήματος να έχει μετατεθεί για το μέλλον.

Ωστόσο τα ποσοστά πτώσης που σημείωσαν οι μεγάλες αγορές της Ευρώπης είναι πρωτοφανή και όσο υπάρχει ο κορωνοϊός τόσο θα αυξάνονται με ανυπολόγιστες συνέπειες για τις επιχειρήσεις του κλάδου και τους εργαζομένους τους.

Ειδικότερα η Ιταλία ανακοίνωσε ποσοστό πτώσης υψηλότερο από 80%, η Ισπανία -70%, η Γαλλία -72%, η Γερμανία -38% και όπως είχαμε αποκαλύψει η πτώση στην Ελλάδα ξεπέρασε το 60%.

Πτώση-ρεκόρ στη Γερμανία

Οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στη Γερμανία τον Μάρτιο σημείωσαν πτώση-ρεκόρ 38% ποσοστό το οποίο δεν έχει εμφανιστεί ποτέ στην συγκεκριμένη αγορά μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Ωστόσο τα πράγματα μπορεί να γίνουν χειρότερα, καθώς οι αντιπροσωπείες έκλεισαν μετά τα μέσα του περασμένου μήνα.

Ειδικότερα τον Μάρτιο πουλήθηκαν 215.119 αυτοκίνητα στη Γερμανία, με την VW να βλέπει τις πωλήσεις της να μειώνονται κατά 35%, την Mercedes κατά 28%, την BMW κατά 21%, την Audi κατά 37%, ενώ η Ford σημείωση πτώση 50%. Μειωμένες ήταν και οι πωλήσεις των Tesla και Lexus, αλλά σε πολύ μικρά ποσοστά δηλαδή 4,4% και 2,8% αντίστοιχα. Μάλιστα οι πωλήσεις της Lexus στη Γερμανία στο πρώτο τρίμηνο του 2020 καταγράφουν άνοδο 50,3%.

Επίσης θετικό πρόσημο στο πρώτο τρίμηνο είχαν επίσης οι DS, Jaguar, Porsche και Seat.

Κατάρρευση και στη Γαλλία με πτώση 72%

Οι πωλήσεις νέων ΙΧ στη Γαλλία μειώθηκαν κατά 72% τον Μάρτιο, καθώς οι αντιπροσωπείες έκλεισαν τις πόρτες τους με εντολή της κυβέρνησης στα μέσα του μήνα για να καταπολεμήσουν την εξάπλωση του κορωναϊού.

Στο τρίμηνο, οι πωλήσεις σημείωσαν πτώση 34% ωστόσο οι αναλυτές προβλέπουν ότι οι πωλήσεις στην Ευρώπη θα μειωθούν έως και 20% για το 2020, επισημαίνοντας ωστόσο ότι όλα εξαρτώνται από την χρονική περίοδο της καραντίνας…

Όλοι χαμένοι
Όλες οι μάρκες παρουσίασαν απότομες πτώσεις στη Γαλλία τον Μάρτιο. Η μόνη μάρκα που σημείωσε πτώση μικρότερη από 50% ήταν η DS της PSA, με τις πωλήσεις να σημειώνουν πτώση κάτω από 38%. Άλλες μάρκες που είχαν σχετικά μικρά ποσοστά πτώσης ήταν η Mini με πτώση κάτω από 50%, η Kia με 53% και οι Toyota και Hyundai με πτώση 57%.

Peugeot, Citroen, Opel, Renault, Dacia, Jeep, Fiat, Seat, Ford, BMW, Μercedes-Benz, Nissan και Suzuki σημείωσαν πτώση άνω του 70%. Επίσης οι πωλήσεις ελαφρών οχημάτων μειώθηκαν κατά 64% τον Μάρτιο σύμφωνα με την CCFA.

Βυθίστηκαν οι πωλήσεις ΙΧ στην Ιταλία!

Πτώση-ρεκόρ 86% σημείωσαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στην Ιταλία καθώς η δραστηριότητα των αντιπροσωπειών σταμάτησε εξαιτίας των περιορισμών που αποφάσισε η ιταλική κυβέρνηση ώστε να μην εξαπλωθεί ο κορωνοϊός.

Οι πωλήσεις τον Μάρτιο ανήλθαν σε μόλις 28.057 μονάδες καταγράφοντας πτώση 86% σε σχέση με τον Μάρτιο του 2019. Ωστόσο το ανησυχητικό στοιχείο είναι ότι από τον Ιανουάριο που εμφανίστηκε ο κορωνοϊός οι πωλήσεις νέων ΙΧ μειώθηκαν κατά 5,9% τουν Ιανουάριο και 8,8% τον Φεβρουάριο όποτε και ο ιός εντοπίστηκε για πρώτη φορά την Ιταλία.

Στις 8 Μαρτίου, μεγάλα τμήματα της Βόρειας Ιταλίας, συμπεριλαμβανομένου του Μιλάνου, είχαν κλειδωθεί για να αποτρέψουν την εξάπλωση του ιού, σταματώντας τις περισσότερες εμπορικές δραστηριότητες, συμπεριλαμβανομένων και τις πωλήσεις αυτοκινήτων. Οι περιορισμοί επεκτάθηκαν στην υπόλοιπη χώρα στις 10 Μαρτίου. Το γενικό κλέιδωμα κλείδωμα στην Ιταλία επιβλήθηκε αρχικά μέχρι τις 3 Απριλίου, αλλά η κυβέρνηση δήλωσε ότι θα παραταθεί τουλάχιστον μέχρι τις 13 Απριλίου.

Σε άλλες χώρες με παρόμοιους περιορισμούς στην κυκλοφορία έχουν καταγραφεί όμοιες μειώσεις εξαιτίας του κορωνοϊού. Οι πωλήσεις στη Γαλλία υποχώρησαν κατά 72% τον Μάρτιο και στην Ισπανία μειώθηκαν κατά 69%.

Λαμβάνοντας υπόψη το καλύτερο πιθανό σενάριο και πως το προσωρινό λουκέτο στις επιχειρήσεις αλλά και η απαγόρευση των μετακινήσεων θα διαρκέσει έως τα τέλη Απριλίου αναλυτές εκτιμούν πως οι ετήσιες πωλήσεις στην Ιταλία θα μειωθούν κατά 32% και θα ανέλθουν σε 1,31 εκατομμύρια μονάδες. Εάν οι περιορισμοί θα συνεχιστούν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και οι πωλήσεις θα παραμείνουν κοντά στο μηδέν μέχρι το τέλος Αυγούστου, τότε αναμένεται να πωληθούν μόλις 1 εκατ. αυτοκίνητα.

Ο κ. Michele Crisci, επικεφαλής του ομίλου UNRAE, ζήτησε από την κυβέρνηση μέτρα στήριξης, συμπεριλαμβανομένης της επέκτασης των σημερινών επιδοτήσεων για αυτοκίνητα που εκπέμπουν έως 70 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο σε αυτοκίνητα που εκπέμπουν 95 γρ.CO2 / χιλιόμετρο. Τα κίνητρα για τα αυτοκίνητα των επιχειρήσεων θα πρέπει να αυξηθούν, ανέφερε χαρακτηριστικά. Ο Crisci τόνισε με έμφαση επίσης ότι τα απαιτούμενα μέτρα πρέπει να διαρκέσουν μέχρι τουλάχιστον τα μέσα του 2021 και θα κοστίζουν περίπου 3 δισεκατομμύρια ευρώ!

Απότομη πτώση και στην Ισπανία

Απότομη πτώση 69% σημείωσαν και οι πωλήσεις νέων ΙΧ στην Ισπανία και ανήλθαν σε μόλις 37.644 μονάδες εξαιτίας του κορωνοϊού. Οι εγγραφές των εταιρειών μίσθωσης μειώθηκαν κατά 75%, η ζήτηση από τους ιδιώτες καταναλωτές μειώθηκε κατά 68% και οι πωλήσεις στόλου σε εταιρείες σημείωσαν πτώση 67%, σύμφωνα με τη βιομηχανική ένωση ANFAC.

Οι πωλήσεις όλων των κατηγοριών ηλεκτροκίνητων οχημάτων υπέστησαν μικρότερη μείωση σε σχέση με τα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα ωστόσο και σε αυτά το ποσοστό πτώση ήταν διψήφιος αριθμός. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 44%. Οι εγγραφές των plug-in υβριδικών οχημάτων μειώθηκαν κατά 22% και των απλών υβριδικών μειώθηκαν κατά 26%.

Οι πωλήσεις βενζινοκίνητων οχημάτων μειώθηκαν κατά 74% καταλαμβάνοντας το 55,2%, μειωμένες ενώ οι εγγραφές των πετρελαιοκίνητων οχημάτων μειώθηκαν κατά 68% καταλαμβάνοντας το 24,8% της αγοράς.

Οι πωλήσεις όλων των οχημάτων εναλλακτικού καυσίμου, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών και υβριδικών μοντέλων, καθώς και των οχημάτων που τροφοδοτούνται με υγραέριο και φυσικό αέριο, μειώθηκαν κατά 38%, αλλά αύξησαν σε 20% το μερίδιο που καταλαμβάνουν στην αγορά.

Οι περισσότερες μάρκες στην Ισπανία σημείωσαν πτώση υψηλότερη από 65% ωστόσο υπήρξαν και κάποιες που περιόρισαν τα ποσοστά πτώσης τους. Ειδικότερα οι πωλήσεις της Tesla σημείωσαν μείωση 37, της Seat 46%, της Hyundai 47% και της Toyota 48%.

Από κει και πέρα η Mercedes-Benz και η Porsche σημείωσαν πτώση κατά 52% η Kia 60%, η VW και η Skoda σημείωσαν μείωση κατά 68%, η Opel 86%, η Peugeot 79%, η Citroen 78%, η Renault 73%, η Dacia 72%, η Fiat 78%, η Jeep 77%, η Alfa Romeo 75%, η Ford 82%, η BMW 80% και η Audi 76%.

Μέχρι το Μάρτιο, οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ισπανία μειώθηκαν κατά 31% και ανήλθαν σε 218.705.