Στο 1,20 ευρώ το εισιτήριο για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

    Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα προτείνει στο οικονομικό επιτελείο η τιμή μετά τη μείωση του ΦΠΑ να στρογγυλοποιηθεί στο 1,20 ευρώ, όπως ανακοίνωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής στο ραδιόφωνο του Σκάι.

    Ο κ. Καραμανλής τόνισε ειδικότερα ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θέλει να δώσει κίνητρα στους πολίτες ώστε να πάρουν μηνιαίες και ετήσιες κάρτες. Επισήμανε ότι με τη μείωση του ΦΠΑ στο 13% από την 1η Ιουνίου έως και τις 31 Οκτωβρίου, από 1,40 ευρώ η τιμή του εισιτήριου πάει συγκεκριμένα στο 1,28 ευρώ.

    “Καθώς όμως πρέπει να γίνει στρογγυλοποίηση, θα κάνουμε μία πρόταση στο οικονομικό επιτελείο, αντί να πάει στο 1,30 να πάει στο 1,20. Θέλω να πιστεύω ότι αυτή η μείωση τελικά θα βοηθήσει και τα έσοδα του Οργανισμού, διότι θα δώσει ένα κίνητρο στους καθημερινούς χρήστες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς να προμηθευτούν ετήσιες, εξαμηνιαίες και μηνιαίας κάρτες» ” είπε ο κ. Καραμανλής. Ο Υπουργός υπενθύμισε εξάλλου ότι οι χρήστες καρτών απεριόριστων διαδρομών θα λάβουν πίστωση, για το ποσό που αντιστοιχεί στις ημέρες των περιορισμών στις μετακινήσεις, κατά την επόμενη αγορά τους, και πρόσθεσε ότι τώρα δίνεται ένα επιπλέον κίνητρο για τη χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.

    Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική στα ΜΜΜ

    Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι λαμβάνονται όλα τα αναγκαία μέτρα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς κατά τη μετάβαση στη νέα κανονικότητα του κορωνοϊού. Υπενθύμισε ότι, όπως έχει πει και ο καθηγητής Σωτήρης Τσιόδρας, η χρήση της μάσκας στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι υποχρεωτική και απαραίτητη διότι έτσι προστατεύονται όλοι ακόμη και όταν είναι αδύνατη η τήρηση των αποστάσεων. Αναφερόμενος ευθέως σε σχόλια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για μη τήρηση των αποστάσεων σε αστικά λεωφορεία τις ημέρες του καύσωνα, παραδέχθηκε ότι υπήρξαν μεμονωμένα προβλήματα αλλά τόνισε ότι έγιναν παρεμβάσεις και ενισχύθηκαν τα δρομολόγια.

    “Δεν σας κρύβω ότι δεν έχουμε μεγάλη δυνατότητα, γιατί παραλάβαμε 850 λεωφορεία, ενώ τώρα έχουμε πάει στα 1100. Με το στόλο που έχουμε και με τις τεχνικές δυνατότητες που έχουμε προσπαθούμε να βρούμε λύσεις. Έχουμε κάνει ένα προγραμματισμό ώστε οι χρονοαποστάσεις να είναι όσο το δυνατόν μικρότερες, αλλά να επαναλάβουμε ότι όπως έχει πει ο κ.Τσιόδρας και όλοι οι ειδικοί, η χρήση της μάσκας είναι απαραίτητη, διότι προστατεύει ακόμη και όταν δεν έχουμε αποστάσεις”.

    Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε τα θετικά σχόλια των διεθνών Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης για το άνοιγμα της τουριστικής αγοράς, εκτιμώντας ότι η Ελλάδα κερδίζει και το στοίχημα της επανεκκίνησης της οικονομίας και υπογράμμισε τις παρεμβάσεις ύψους 24 δισ. ευρώ σε τρεις πυλώνες.

    “Εμείς δε θα εγκαινιάσουμε μακέτες”

    Αναφέρθηκε στην επίσκεψη του νωρίτερα σήμερα το πρωί στον υπό κατασκευή σταθμό στην επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό προς Πειραιά, στην Αγία Βαρβάρα, ο οποίος μαζί με τους σταθμούς στη Νίκαια και τον Κορυδαλλό, θα δοθεί σε λειτουργία στις αρχές Ιουλίου. Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε μάλιστα ότι: “Επιλύσαμε και ένα τεράστιο πρόβλημα, που αν θέλετε αποδεικνύει και τον παραλογισμό του ελληνικού κράτους: Κινδυνεύαμε να έχουμε τρεις σταθμούς να λειτουργούν, να είναι έτοιμοι κατασκευαστικά, και να μην είναι συμβατό το ηλεκτρονικό εισιτήριο” και ξεκαθάρισε: “Εμείς δεν θα εγκαινιάσουμε μακέτες, όπως εγκαινίασαν κάποιοι άλλοι.”

     “Δεν τίθεται θέμα κρατικοποίησης της Aegean”

    Ερωτηθείς σχετικά, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι δεν τίθεται ζήτημα κρατικοποίησης της Aegean, επισημαίνοντας ότι έχει δοθεί σε όλες τις αεροπορικές εταιρείες αναστολή των τελών τους και διευκόλυνση για μετάθεση ορισμένων πληρωμών στο μέλλον, και το ίδιο ισχύει και για τα αεροδρόμια, ενώ με το Υπουργείο Οικονομικών εξετάζονται και άλλα μέτρα.

    «Να υπάρξει κοινή απόφαση της ΕΕ για θερμομετρήσεις»

    Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι από 1η Ιουλίου ανοίγουν σταδιακά οι απευθείας πτήσεις εξωτερικού προς τους τουριστικούς προορισμούς, ενώ πριν από την συγκεκριμένη ημερομηνία όλες οι πτήσεις εξωτερικού θα προσγειώνονται στο Ελ. Βενιζέλος, αλλά θα εξαιρεθούν χώρες με αρνητικά επιδημιολογικά χαρακτηριστικά. Υπενθύμισε ότι σήμερα δεν πραγματοποιούνται πτήσεις από και προς χώρες όπως Μεγάλη Βρετανία, Ολλανδία, Ιταλία και Ισπανία. Ανέφερε επίσης ότι στους επισκέπτες θα γίνονται δειγματοληπτικά τεστ και ότι θα τηρούνται τα υγειονομικά πρωτόκολλα, καθώς και ότι στο τραπέζι είναι μία πρόταση που δεν αφορά μόνον την Ελλάδα, αλλά όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για να βρεθεί κοινός τόπος και σωστός τρόπος θερμομέτρησης στα αεροδρόμια, διότι αυτό προσφέρει ψυχολογική κυρίως ασφάλεια.

    Αρχές Ιουλίου οι νέοι σταθμοί στο Μετρό

    Τον υπό κατασκευή σταθμό «Αγ. Βαρβάρα» στην επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό, «Aγία Μαρίνα – Δημοτικό Θέατρο», ο οποίος θα δοθεί σε λειτουργία αρχές Ιουλίου, μαζί με τους σταθμούς «Κορυδαλλός» και «Νίκαια», επισκέφθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, μαζί με τον Υφυπουργό, κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη και τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών, κ. Γιώργο Καραγιάννη

    «Πριν από λίγους μήνες, είχα δεσμευτεί ότι στις αρχές του καλοκαιριού θα έχουμε έτοιμους τους τρεις πρώτους σταθμούς της επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά: Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλό και Νίκαια. Για να το καταφέρουμε αυτό, όλο αυτό το διάστημα εργαστήκαμε εντατικά», τόνισε σε δηλώσεις του μετά την ξενάγηση στο εργοτάξιο του σταθμού ο κ. Καραμανλής, σημειώνοντας ότι κατά την πανδημία του κορονοϊού οι εργασίες συνεχίστηκαν, με την αυστηρή βέβαια τήρηση όλων των μέτρων ασφάλειας και προστασίας των εργαζομένων, σύμφωνα με τις οδηγίες των ειδικών.

    «Σήμερα, λοιπόν, μπορώ να επαναλάβω ότι θα είμαστε συνεπείς με τη δέσμευσή μας. Πλέον ολοκληρώνουμε τις δοκιμές όλων των συστημάτων, ώστε οι τρεις σταθμοί να λειτουργήσουν στις αρχές του προσεχούς Ιουλίου», πρόσθεσε και τόνισε ότι: «Το τελευταίο εξάμηνο ξεπεράσαμε πολλά προβλήματα που χρόνιζαν και δώσαμε λύση σε σημαντικά ζητήματα που παρέμεναν άλυτα για καιρό».

    Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσε στη συνέχεια ότι: «Δεν ολοκληρώνεται μόνο το κατασκευαστικό κομμάτι. Επιλύσαμε και το πρόβλημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στους συγκεκριμένους σταθμούς και της διασύνδεσής του με το κεντρικό σύστημα».

    Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι παρέλαβε άλυτο το συγκεκριμένο πρόβλημα και ως εκ τούτου ήταν ορατός ο κίνδυνος να ολοκληρωνόταν η κατασκευή των σταθμών, αλλά να μην μπορούν να λειτουργήσουν επειδή δεν θα μπορούσε ο κόσμος να επικυρώσει το εισιτήριό του. «Τέτοιες παράλογες καταστάσεις είχαμε να αντιμετωπίσουμε…», σχολίασε και πρόσθεσε:

    «Ωστόσο, με τις κατάλληλες οδηγίες και ενέργειες και παρά τις αντιξοότητες της πανδημίας, καταφέραμε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να το λύσουμε και αυτό.

    Και σε λιγότερο από δύο μήνες από σήμερα, οι εκατοντάδες χιλιάδες συμπολίτες μας της Αγίας Βαρβάρας, του Κορυδαλλού και της Νίκαιας θα μπορούν να απολαμβάνουν το Μετρό με άνεση και ασφάλεια».

    Ο κ. Καραμανλής κατέληξε τονίζοντας: «Βέβαια η εντατική δουλειά θα συνεχιστεί. Επόμενος στόχος να είμαστε συνεπείς και με το δεύτερο σκέλος της δέσμευσής μας, οι άλλοι τρεις σταθμοί τους οποίους παραλάβαμε με πολύ σοβαρές καθυστερήσεις, Μανιάτικα, Δημοτικό Θέατρο και Πειραιάς, να είναι έτοιμοι το 2022. Συνεχίζουμε να δουλεύουμε μεθοδικά και σοβαρά, χωρίς μεγάλα λόγια».

    Από την πλευρά του ο κ. Κεφαλογιάννης τόνισε ότι: «Η δημιουργία νέων υποδομών είναι επιβεβλημένη για την αναβάθμιση των συγκοινωνιακών υπηρεσιών προς τους πολίτες της πρωτεύουσας».

    Σημείωσε πως: «Ο νέος σταθμός της Αγίας Βαρβάρας επεκτείνει το δίκτυο του Μετρό στη νευραλγική γραμμή που θα συνδέει την Αθήνα με τον Πειραιά» και υπογράμμισε ότι: «Με τη λειτουργία του νέου σταθμού, οι πολίτες της περιοχής θα δουν αμέσως βελτίωση όχι μόνο στις μετακινήσεις τους, αλλά και στην ποιότητα ζωής τους, καθώς έχει γίνει σημαντική δουλειά και στη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου».

    Το έργο σε αριθμούς

    Η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό, «Αγία Μαρίνα – Δημοτικό Θέατρο», αποτελείται από σήραγγα μήκους περίπου 7,55 χλμ., έξι νέους σταθμούς («Αγ. Βαρβάρα», «Κορυδαλλός», «Νίκαια», «Μανιάτικα», «Πειραιάς», «Δημοτικό Θέατρο») και επτά ενδιάμεσα φρέατα εξαερισμού.

    Το συμβατικό κατ’ αποκοπή τίμημα του έργου (συμπεριλαμβανομένων των απρόβλεπτων, απολογιστικών και αναθεώρησης) ανέρχεται στα 467.462 εκ. ευρώ.

    Οι εργασίες στην επέκταση της Γραμμής 3 έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 83%. Στο τμήμα των τριών πρώτων σταθμών βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη οι δοκιμές των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων, ενώ σε φάση ολοκλήρωσης βρίσκονται τα αρχιτεκτονικά τελειώματα και οι αποκαταστάσεις επιφανείας.

    Πιο αναλυτικά, οι εργασίες πολιτικού μηχανικού (αρχιτεκτονικά, επιφάνειες, κ.λ.π.) έχουν ολοκληρωθεί κατά 90% στο σύνολο της επέκτασης και κατά 99,5% στους σταθμούς «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια».

    Οι ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες στο σύνολο της επέκτασης έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 69%, ενώ οι σταθμοί «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» είναι έτοιμοι σε ποσοστό 95% (το υπολειπόμενο 5% αφορά κυρίως σε δοκιμές).

    Εντός του Ιουνίου, προγραμματίζεται η διενέργεια της τελικής δοκιμαστικής λειτουργίας με συρμό, και μετά την ολοκλήρωσή της οι σταθμοί «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» θα είναι έτοιμοι για εμπορική λειτουργία στις αρχές Ιουλίου 2020.

    Μέχρι τα τέλη Ιουνίου θα γίνονται δοκιμές σε διάφορα συστήματα λειτουργίας του Μετρό (πυρανίχνευση, τηλεχειρισμός του συστήματος παροχής ισχύος έλξης, αερισμού, διανομής χαμηλής τάσης, κ.λ.π.).

    Παράλληλα, ο ΟΑΣΑ αναμένεται να έχει έως τότε υλοποιήσει το σύστημα έκδοσης και ακύρωσης εισιτηρίων, για την ομαλή λειτουργία των σταθμών. Οι επιφανειακοί χώροι δε, θα είναι πλήρως λειτουργικοί.

    Σημειωτέον ότι οι σταθμοί «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» έχουν σχεδιαστεί από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. με προτεραιότητα στα βιοκλιματικά χαρακτηριστικά.

    Εν τω μεταξύ, στο σταθμό του Πειραιά έχουν ολοκληρωθεί οι σκυροδετήσεις της πλάκας θεμελίωσης, στους σταθμούς «Μανιάτικα» και «Δημοτικό Θέατρο» έχουν ολοκληρωθεί οι σκυροδετήσεις, ενώ στο «Δημοτικό Θέατρο» είναι σε εξέλιξη εργασίες αρχιτεκτονικών τελειωμάτων και εγκατάστασης ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού. Το σύνολο της επέκτασης της Γραμμής 3 αναμένεται να δοθεί σε εμπορική λειτουργία το καλοκαίρι του 2022.