Στην Ελλάδα η πανευρωπαϊκή πρεμιέρα του Ford Ranger Wildtrak X

Το νέο Ford Ranger ήταν ο βασικός πρωταγωνιστής που κυριολεκτικά έκλεψε την παράσταση στην τριήμερη εκδήλωση και δοκιμή που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τις 16 έως και τις 18 Οκτωβρίου στα πλαίσια της διεθνούς διοργάνωσης International Pick Up Award (IPUA).

Ύστερα από την αντίστοιχα επιτυχημένη εκδήλωση του καταξιωμένου θεσμού που έλαβε χώρα στην Κροατία το 2021, η ομάδα των δημοσιογράφων και μελών της κριτικής επιτροπής που προέρχεται από 17 διαφορετικές χώρες ταξίδεψε φέτος στην Ελλάδα έχοντας για πρώτη φορά τη μοναδική ευκαιρία να οδηγήσει και να αξιολογήσει κάτω από ιδανικές συνθήκες τις κορυφαίες δυνατότητες του νέου Ford Ranger σε ειδικά επιλεγμένες διαδρομές εντός και εκτός της ασφάλτου της Αθηναϊκής Ριβιέρας – μιας από τις πλέον όμορφες και γραφικές παραλιακές περιοχές της Ευρώπης.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της εκδήλωσης, το νέο Ford Ranger άφησε τις καλύτερες των εντυπώσεων στους εκπροσώπους του ειδικού Τύπου που συμμετείχαν σε αυτή. Τόσο με την απαράμιλλη και επιβλητική του σχεδίαση, όσο και με τα κορυφαία επίπεδα ασφάλειας και τις δυνατότητές του εντός και εκτός δρόμου. Μάλιστα, ειδικά για τις ανάγκες της εκδήλωσης που φιλοξενήθηκε για πρώτη φορά στη χώρα μας, τα μέλη της κριτικής επιτροπής του οργανισμού Van of the Year – οι οποίοι απετέλεσαν και την ομάδα των δοκιμαστών – είχαν την ευκαιρία να βρεθούν πίσω από το τιμόνι της προηγμένης και πλούσια εξοπλισμένης έκδοσης Wildtrak X, η οποία διατίθεται αποκλειστικά με το αμάξωμα Double Cab, στα πλαίσια της πρώτης ευρωπαϊκής οδηγικής πρεμιέρας για το συγκεκριμένο μοντέλο.

«Στην καρδιά της Αθήνας, η κριτική επιτροπή του International Pick Up Award συμμετείχε στις διήμερες δοκιμές για τους δημοσιογράφους του ολοκαίνουργιου Ford Ranger Wildtrak X, τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου. Το νέο Ranger Wildtrak X ξεχωρίζει καθώς διαθέτει μια σειρά από εντυπωσιακά και ενδιαφέροντα στοιχεία, όπως είναι για παράδειγμα το ευέλικτο σύστημα ράγας οροφής που συνδυάζεται με τη ρυθμιζόμενη σπορ μπάρα για τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου μήκους πάνω από την καμπίνα», δήλωσε χαρακτηριστικά ο δημοσιογράφος και πρόεδρος της επιτροπής κρίσης IVOTY/IPUA, Jarlath Sweeney.

Ο προηγμένος bi-turbo κινητήρας ντίζελ 2.0L EcoBlue της έκδοσης Wildtrak X ικανοποίησε απόλυτα τα μέλη της επιτροπής, χάρη στην οικονομία καυσίμου και τις ανταγωνιστικές του επιδόσεις. Με μέγιστη ισχύ που φτάνει τους 205 ίππους (151 kW) στις 3.750 σ.α.λ. και ροπή 500 Nm στις 1.750 σ.α.λ., το διαμάντι της Ford που φιλοξενείται κάτω από το επιβλητικό καπό της συγκεκριμένης έκδοσης συνδυάζεται κατ’ αποκλειστικότητα με το κορυφαίο στην κατηγορία αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων, εξασφαλίζοντας ευκολία στην καθημερινότητα και την εργασία, αλλά και σπορ απόδοση όταν οι περιστάσεις το επιβάλλουν. Επίσης, το προηγμένο, νέο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης που δεν απαιτεί παρέμβαση από τον οδηγό, απέδειξε στα μέλη της επιτροπής και τις τρεις ημέρες της εκδήλωσης ότι είναι πράγματι σχεδιασμένο προκειμένου να παρέχει απλόχερα όχι μόνο ασφάλεια αλλά και σιγουριά και αυτοπεποίθηση σε όλες τις επιφάνειες και όλα τα οδηγικά σενάρια.

Κατά την οδήγηση του νέου Ranger Wildtrak X στις ειδικά επιλεγμένες εκτός δρόμου διαδρομές της Αττικής στην περιοχή της Λαυρεωτικής, ιδιαίτερα θετικά ήταν επίσης τα σχόλια όλων και για το πρόγραμμα οδήγησης Rock Crawl – που μέχρι πρότινος ήταν διαθέσιμο μόνο στην έκδοση Raptor. Το σύστημα αυτό ρυθμίζει την απόκριση του γκαζιού, τον έλεγχο του συστήματος πρόσφυσης αλλά και το πρόγραμμα αλλαγής ταχυτήτων με στόχο τον βέλτιστο έλεγχο του οχήματος κατά την «πλοήγησή» του με χαμηλές ταχύτητες σε βραχώδη και κακοτράχαλα εδάφη.

Την ίδια στιγμή, το πακέτο των off-road τεχνολογιών που ανοίγουν νέους ορίζοντες και διευρύνουν τις ήδη υψηλές δυνατότητες του νέου Ranger Wildtrak X περιλαμβάνουν το Trail Turn Assist, το οποίο χρησιμοποιεί ένα σύστημα torque vectoring που χρησιμοποιεί τα φρένα για μείωση της ακτίνας στροφής μέχρι και 25% σε περιορισμένους χώρους, καθώς και το Trail Control, που λειτουργεί όπως το cruise control. Με αυτό, ο οδηγός του νέου pick up της Ford, σε δύσκολα εδάφη μπορεί απλά να επιλέγει ταχύτητα κίνησης κάτω από 32 km/h με το όχημα να διαχειρίζεται αυτόματα την επιτάχυνση και την πέδηση για να τη διατηρήσει σταθερή – έτσι ο ίδιος μπορεί να επικεντρώνεται στους ελιγμούς διεύθυνσης του οχήματος.

Τα μέλη της επιτροπής του θεσμού International Pick Up Award που βρέθηκαν στην Ελλάδα ανέδειξαν και άλλες παραμέτρους που κάνουν το νέο Ranger Wildtrak X – αλλά και τις εκδόσεις Wildtrak και Raptor που επίσης έδωσαν το παρών – να ξεχωρίζει σε σχέση με τον ανταγωνισμό του είδους, όπως ο πλήρης εξοπλισμός που περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα «συστατικά» για κορυφαία συνδεσιμότητα, ασφάλεια και άνεση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο νικητής των δοκιμών του International Pick Up Award 2023 που έγινε στη χώρα μας, θα κατακτήσει τη διάκριση IPUA 2024-2025. Η ανακοίνωση και απονομή στον νικητή θα πραγματοποιηθεί στην έκθεση Solutrans, στη Λυών της Γαλλίας στις 22 Νοεμβρίου 2023.

Βασικός εξοπλισμός της νέας έκδοσης Wildtrak X:

  • Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των φρένων (ABS) και ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (ESP)
  • Σύστημα αποτροπής σύγκρουσης (Collision Mitigation System)
  • Φρενάρισμα μετά από πρόσκρουση (Post Impact Braking)
  • Intelligent Speed Assistance (ISA) – Έξυπνη υποβοήθηση ελέγχου της ταχύτητας
  • Lane Keeping Aid (LKA) – Yποβοήθηση διατήρησης λωρίδας
  • Speed Sign Recognition (SSR) – Αναγνώριση πινακίδων ορίου ταχύτητας
  • Aυτόματη ενεργοποίηση των φρένων κατά την όπισθεν χωρίς Traffic Alert
  • Adaptive Cruise Control (ACC) – Αυτορρυθμιζόμενο σύστημα ελέγχου της ταχύτητας
  • Κάμερα οπισθοπορείας
  • Αισθητήρες απόστασης στάθμευσης εμπρός και πίσω
  • Αερόσακοι οδηγού, συνοδηγού, πλευρικοί, οροφής, γονάτων οδηγού και συνοδηγού
  • Aερόσακος οδηγού τύπου far side
  • Εξωτερικοί καθρέφτες ηλεκτρικά θερμαινόμενοι, ρυθμιζόμενοι και αναδιπλούμενοι, με ενσωματωμένα φώτα εδάφους
  • Εμπρός προβολείς LED
  • Εμπρός προβολείς ομίχλης LED
  • Δισκόφρενα εμπρός και πίσω
  • Ηλεκτρικό φρένο στάθμευσης
  • Κλείδωμα πίσω διαφορικού
  • Πίσω φιμέ κρύσταλλα
  • Ράγες οροφής
  • Σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί (Keyless Entry/Start)
  • Αυτόματο ηλεκτρονικό διζωνικό σύστημα κλιματισμού (DEATC)
  • Δερμάτινα και θερμαινόμενα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού
  • Κεντρική ψηφιακή οθόνη αφής 12″ πολλαπλής λειτουργίας με Ford SYNC IV, Σύστημα Πλοήγησης & 6 ηχεία
  • Φωτισμός οχήματος 360 μοιρών (Zone Lighting)
  • Περιμετρικός και Ογκομετρικός Συναγερμός
  • Ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση Bilstein μεταβλητής απόσβεσης με αισθητήρες θέσης εμβόλου και εξωτερικό δοχείο διαστολής. Με ελατήρια για 20mm αύξηση ύψους από το έδαφος.
  • Ζάντες ελαφρού κράματος 17″  με διαστάσεις ελαστικών 265/70 R17 A/T (ελαστικά All-Terrain)