Στην «αντεπίθεση» οι εκτελωνιστές Θεσσαλονίκης!

    Μπαράζ επιστολών σε Υπουργούς αλλά και στελέχη των Τελωνείων και στην ΑΑΔΕ απέστειλε ο Σύλλογος Εκτελωνιστών Τελωνειακών Αντιπροσώπων Θεσσαλονίκης (ΣΕΤΑΘ) ώστε να τονίσει τη σοβαρότητα της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα από την επιβολή του Περιβαλλοντικού Τέλους όσο και από την υποχρεωτική κατάθεση του Πιστοποιητικού Συμμόρφωσης που ζητούν πλέον οι Αρχές.

    Παράλληλα υπενθυμίζουν με νόημα την περίπτωση της Ρουμανίας που καταδικάστηκε από το Ευρωδικαστήριο καταβάλλοντας υπέρογκα πρόστιμα για τον περιβαλλοντικό φόρο που είχε επιβάλλει σε εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα και όχι σε εκείνα που κυκλοφορούσαν και μεταβιβάζονταν στο εσωτερικό της χώρας

    Η πρώτη επιστολή προς την ΑΑΔΕ και τα στελέχη των Τελωνείων αναγράφει ότι: ««Αξιότιμε κε Διευθυντά

    Με έκπληξή μας παρακολουθούμε τα πολλαπλά και ταυτόχρονα «ισχυρά κτυπήματα» που δέχεται η διαδικασία της εισαγωγής μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τις τελευταίες ημέρες, πράγμα που επιχειρηματικοί κύκλοι της αγοράς μόνο ως τυχαίο δεν χαρακτηρίζουν.

    Μόλις στις 9 Φεβρουαρίου 2022, παρακολουθήσαμε εσπευσμένη συζήτηση τροπολογίας, η οποία κατατέθηκε στις 20:30 το βράδυ της 8ης Φεβρουαρίου, για την επιβολή «Περιβαλλοντικού Τέλους» 1.000 € στα «εξαιρετικά ρυπογόνα οχήματα», κατά τα λεγόμενά του Υπουργείου Περιβάλλοντος, που πληρούν τις προδιαγραφές της αντιρρυπαντικής οδηγίας Euro5b. Δηλαδή, οχήματα κατασκευασμένα μέχρι και το 2016. Άξιο συζήτησης είναι το γεγονός ότι το «Περιβαλλοντικό Τέλος» επεβλήθη, μόνο στα εισαγόμενα οχήματα και όχι στο σύνολο των οχημάτων με την ίδια ακριβώς αντιρρυπαντική τεχνολογία που κυκλοφορούν στο εσωτερικό της χώρας, εισάγοντας καταφανή δυσμενή διακριτική μεταχείριση εις βάρος των πρώτων. Μία εύλογη απάντηση ενός μέσου ορθολογικά σκεπτόμενου ανθρώπου θα ήταν ότι, τα εγχώρια μεταχειρισμένα κυκλοφορούντα οχήματα με αντιρρυπαντική τεχνολογία 5b είναι πιο «καθαρά» από τα αντίστοιχα εισαγόμενα, επί παράδειγμα Γερμανικά με αντιρρυπαντική τεχνολογία 5b. Προφανώς όμως μια τέτοια εικασία δεν μπορεί να ισχύει, μιας και παραβιάζει τους κανόνες της κοινής λογικής. Οπότε, η επιβολή του περιβαλλοντικού τέλους μόνο στα εισαγόμενα οχήματα, δεν μπορεί παρά να θεωρηθεί παράνομη, μιας και προσκρούει σε θεμελιώδεις αρχές της έννομης τάξης.

    Για την τεκμηρίωση της παραπάνω θέσης, σας αναφέρουμε ότι εκτιμούμε πως παραβιάζεται η αρχή της ισότητας δηλαδή της ίσης μεταχείρισης μεταξύ όμοιων περιπτώσεων, εν προκειμένω των οχημάτων, που πληρούν εκ κατασκευής τις αντιρρυπαντικές οδηγίες Euro4, Euro5a και Euro5b, πράγμα που καταστρατηγεί τις θεμελιώδεις αρχές και βάσεις του ελληνικού Συντάγματος, οπότε σε οποιοδήποτε παρεμπίπτοντα έλεγχο συνταγματικότητας της συγκεκριμένης διάταξης δεν μπορεί παρά να κριθεί ότι αντιβαίνει κατάφωρα στην εν λόγω συνταγματικά κατοχυρωμένη αρχή.

    Την ψήφιση του ανωτέρω νομοθετήματος καταδίκασε η πλειοψηφία του επιχειρηματικού κόσμου, εκτελωνιστές και εισαγωγείς μεταχειρισμένων, ενώ τον σχετικό νόμο «χαιρέτησε» και μάλιστα με δημοσίευση Δελτίου Τύπου μόνο ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων – Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων. Σε συνέντευξή του ο πρόεδρος του Συνδέσμου υπεραμύνεται των επιλογών της Κυβέρνησης.

    Μάλιστα, κάποιο δημοσίευμα αναφέρεται σε «σακαράκες», των οποίων η εισαγωγή θα αποφευχθεί με τη θέσπιση του «Περιβαλλοντικού Τέλους».

    Περιγράφει, μάλλον άστοχα, ότι με την προηγούμενη θέσπιση του «Περιβαλλοντικού Τέλους» στα οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro4 και στα Euro5a και αυξήθηκαν οι εισαγωγές μεταχειρισμένων οχημάτων, αλλά και μειώθηκε ο μέσος όρος ηλικίας αυτών.

    Διαφεύγει, όμως, στον συντάκτη ότι δεν έχουμε αύξηση εισαγωγής μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αλλά έχουμε μερική ομαλοποίηση της αγοράς του αυτοκινήτου, που είχε εκτραπεί από την 1η Ιουνίου του 2016 με τον νόμο -έκτρωμα 4389/2016 υπέρ των καινούριων, βάσει του οποίου απαγορευόταν ουσιαστικά η εισαγωγή ελαφρώς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων μέχρι την ψήφιση του νόμου 4714/2020.

    Διαφεύγει, επίσης, στον συντάκτη ότι το 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και προέρχονται από την εταιρεία παροχής πληροφοριών IHM Markit, η Ελλάδα είχε το 2019 έναν από τους πιο γερασμένους στόλους, σε όλες τις κατηγορίες. Ο μέσος όρος ηλικίας επιβατικών αυτοκινήτων ήταν 14,6 έτη. Το 2021, και μετά από τη διετή επιτυχία του μέτρου του «Περιβαλλοντικού Τέλους» για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα, στην Ελλάδα ο μέσος όρος της παλαιότητας των αυτοκινήτων, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, ήταν τα 16 έτη. Δεδομένων των ανωτέρω ευρημάτων με μια στοιχειώδη ανάλυση κανονιστικών επιπτώσεων αναφορικά με την επιβολή του περιβαλλοντικού τέλους, θα μπορούσε να υποστηριχθεί ότι το νομοθετικό μέτρο που λήφθηκε είχε ακριβώς τα αντίθετα αποτελέσματα από τα επιθυμητά. Αντί, δηλαδή, να μειωθεί ο μέσος όρος παλαιότητας των οχημάτων, τελικά αυξήθηκε.

    Το ίδιο αναμένεται να συμβεί και με την επιβολή του περιβαλλοντικού τέλους στα εισαγόμενα οχήματα με αντιρρυπαντική τεχνολογία 5b. Η θεωρία αυτή θα επιβεβαιωθεί στο μέτρο που οι αγοραστές με περιορισμένο διαθέσιμο εισόδημα θα προτιμήσουν τα οικονομικότερα και παλαιότερα οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro5a.

    Τα μεταχειρισμένα οχήματα δέχονται και δεύτερο ταυτόχρονο «χτύπημα», αφού προ ολίγων ημερών με την ΔΕΦΚ Δ 1009713 ΕΞ/8-2-22 Διαταγή σας, μας γνωστοποιήθηκε η υποχρέωση προσκόμισης του Πιστοποιητικού Συμμόρφωσης, εκτός από την κοινοτική άδεια κυκλοφορίας, για την ολοκλήρωση του Τελωνισμού των εισαγόμενων μεταχειρισμένων επιβατικών και φορτηγών οχημάτων.

    Δεδομένου ότι θα πρέπει να προχωρήσει άμεσα και απρόσκοπτα η διαδικασία τελωνισμού χιλιάδων μεταχειρισμένων επιβατικών και φορτηγών αυτοκινήτων, για τα οποία εκκρεμούν τελωνειακά παραστατικά, στα πλαίσια των Νόμιμων Διαδικασιών, παρακαλούμε να μας γνωρίσετε εάν και με ποια διάταξη καταργήθηκε η 5015968/2915/2009 – ΦΕΚ 798/Β’/29.4.2009 Κοινή Υπουργική Απόφαση Υπουργών: ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ – ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ – ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ, που αναφέρεται στις «Διαδικασίες και δικαιολογητικά χαρακτηρισμού των ειδικών περιπτώσεων επιβατικών αυτοκινήτων και φορτηγών οχημάτων ως αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και διαπίστωσης της Οδηγίας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, τις προδιαγραφές της οποίας πληρούν εκ κατασκευής», η οποία εκδόθηκε κατ’ εξουσιοδότηση της παρ. 8 του άρθρου 121 του νόμου 2960/2001.

    Υπενθυμίζεται, βέβαια, ότι με Εγκυκλίους, δεν μπορούν να καταργηθούν διατάξεις νόμου και Υπουργικές Αποφάσεις.

    Ως γνωστό, δηλαδή, στο νομικό μας σύστημα υπάρχει ιεραρχία των κανόνων δικαίου από την οποία προκύπτει η μεταξύ τους διαβάθμιση. Στην προκειμένη περίπτωση, το άρθρο 121 παρ. 8 του νόμου 2960/2001 παρέχει ρητή εξουσιοδότηση για ρύθμιση των διαδικασιών και τα δικαιολογητικά έγγραφα που προσκομίζονται στην αρμόδια τελωνειακή αρχή για τον χαρακτηρισμό του οχήματος ως αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και τη διαπίστωση των προδιαγραφών της οδηγίας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που αυτό πληροί εκ κατασκευής στους Υπουργούς Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Υποδομών και Μεταφορών. Αυτοθρόως η ρύθμιση της προσκόμισης δικαιολογητικών για τη διαπίστωση των προδιαγραφών της οδηγίας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας με Εγκύκλιο ενός διοικητικού οργάνου, ιεραρχικά κατώτερου του αρμόδιου Υπουργού, δεν μπορεί παρά να χαρακτηρίσει την συγκεκριμένη πράξη ακυρώσιμη. Επιπροσθέτως η λειτουργία της εγκυκλίου δεν είναι ρυθμιστική αλλά ερμηνευτική των διατάξεων, δηλαδή δεν μπορεί να υποκαταστήσει την ρυθμιστική αρμοδιότητα των αρμόδιων οργάνων.

    Και οι δυο ενέργειες, τόσο το προσφάτως ψηφισμένο νομοθέτημα, όσο και η εν λόγω διαταγή, παραβιάζουν την αρχή της νομιμότητας και θίγουν την ασφάλεια του δικαίου και τη δικαιολογημένη εμπιστοσύνη των διοικούμενων.

    Πέραν των παραπάνω, θέτουμε υπόψη σας και τις κείμενες ευρωπαϊκές διατάξεις και σας παραθέτουμε την «ΟΔΗΓΙΑ 2007/46/ΕΚ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑÏΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ της 5ης Σεπτεμβρίου 2007», στις 160 σελίδες της οποίας αναφέρεται δεκάδες φορές ότι το Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης απαιτείται αποκλειστικά “για την έκδοση άδειας κυκλοφορίας” όταν ένα όχημα ταξινομείται για πρώτη φορά ως καινούριο. Σας ενημερώνουμε ότι ακόμα και στο καθ’ ύλην αρμόδιο για την ένταξη ενός οχήματος σε συγκεκριμένη αντιρρυπαντική οδηγία, Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν απαιτείται πιστοποιητικό συμμόρφωσης, όταν προσκομίζεται άδεια κυκλοφορίας άλλου Κράτους-Μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

    Τέλος, απευθύνουμε έκκληση για επικράτηση της πρακτικής διευκόλυνσης του εμπορίου στην πράξη, που αποτελεί και βασική αρχή και επιδίωξη της Τελωνειακής Ένωσης σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και της κοινής λογικής. Όσοι γνωρίζουν τη σχετική διαδικασία, μπορούν να επαληθεύσουν ότι τόσο από την Άδεια Κυκλοφορίας Κράτους-Μέλους της Ε.Ε., όσο και από το Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης, αρκούν μόνο δύο (2) στοιχεία, ώστε να αντληθεί η ορθή έγκριση Τύπου-Δελτίο Κοινοποίησης από τη βάση δεδομένων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Αυτά είναι τα πεδία α) της παραλλαγής και έκδοσης (D.2) (Variant & Version) και β) της Πανευρωπαϊκής Έγκρισης Τύπου (K), τα οποία ταυτίζονται απόλυτα και στα δύο σχετικά έγγραφα. Η εμπειρία έχει δείξει, μάλιστα, ότι στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, η άντληση όλων των απαραίτητων για τον τελωνισμό στοιχείων (τύπος οχήματος, αντιρρυπαντική οδηγία και εκπεμπόμενοι ρύποι), μπορεί να γίνει και μόνο από την άδεια κυκλοφορίας, χωρίς να απαιτείται ούτε καν η προσκόμιση Έγκρισης Τύπου Δελτίου Κοινοποίησης. Σας διαβεβαιώνουμε, εξάλλου, ότι κανένα απολύτως λάθος δεν έχει παρατηρηθεί στη μεταφορά δεδομένων από το πιστοποιητικό συμμόρφωσης στην άδεια κυκλοφορίας. Εάν έχει υποπέσει στην αντίληψη της υπηρεσίας κάτι τέτοιο, φανταζόμαστε θα είναι σε απειροελάχιστο ποσοστό, ενδεχομένως στο βαθμό του οποιουδήποτε λάθους, ακόμα και στον Αριθμό Πλαισίου ενός οχήματος. Αυτές οι περιπτώσεις ενδεχομένως να συμβαίνουν με συχνότητα μίας ανά εκατοντάδες χιλιάδες ταξινομήσεις και σε καμία περίπτωση δεν αιτιολογούν την υποχρέωση της προσκόμισης του πιστοποιητικού συμμόρφωσης. Σε μία ενδεχόμενη ανάλυση κόστους-ωφέλειας από την προσκόμιση του εν λόγω εγγράφου, το βάρος θα έγερνε προς το κόστος και μάλιστα δυσανάλογα.

    Βεβαίως κάποιοι θα επέλεγαν, ενδεχομένως, να αναφερθούν και στη σχετική απόφαση Α.Α.Δ.Ε. Α.1203/2019 – ΦΕΚ 1933/Β/29-5-2019, πλην όμως, σας αναφέρουμε ότι εκτός από τα παραπάνω επιχειρήματα, το πιστοποιητικό συμμόρφωσης δε χρειάζεται ούτε για τον προσδιορισμό της αξίας των μεταχειρισμένων οχημάτων. Τον ισχυρισμό μας αυτό μπορεί να σας τον επαληθεύσει οποιοσδήποτε Τελωνειακός Υπάλληλος υπηρετεί είτε σε σχετική θέση στο τμήμα δασμολογικό, ειδικών καθεστώτων και αξιών της Τελωνειακής Περιφέρειας Αττικής, είτε στο αντίστοιχο τμήμα της Θεσσαλονίκης.

    Η ύπαρξη πιστοποιητικού συμμόρφωσης, δηλαδή, δεν προσφέρει απολύτως τίποτα επιπλέον σε ό,τι αφορά στον καθορισμό της αξίας των προς εισαγωγή οχημάτων, αντιθέτως δημιουργεί στρεβλώσεις, μιας και επιβαρύνει με ανώφελο διοικητικό κόστος την επιχειρηματική μας δράση και επιφέρει αδικαιολόγητη καθυστέρηση στην αλυσίδα των διοικητικών διαδικασιών, τη στιγμή που όλα τα διαρθρωτικά μέτρα που λαμβάνονται στο σύνολο της οικονομίας για τον ανασχεδιασμό του Δημόσιου τομέα, αποσκοπούν στην μείωση των διοικητικών βαρών, στη μείωση του συναλλακτικού κόστους και στην απλούστευση των διαδικασιών.

    Συμφωνούμε, βεβαίως, απόλυτα ότι σε περιπτώσεις βάσιμων αμφιβολιών, η κάθε Τελωνειακή Αρχή να δύναται να αναζητά οποιοδήποτε αποδεικτικό στοιχείο της αντιρρυπαντικής οδηγίας και των εκπεμπόμενων καυσαερίων των προς τελωνισμό οχημάτων, αλλά αυτή η διαδικασία να αποτελεί την εξαίρεση και όχι τον κανόνα, αφού η διασταύρωση των δηλουμένων στοιχείων στη σύγχρονη ηλεκτρονική εποχή είναι πιο εύκολη από ποτέ για τους ελεγκτικούς μηχανισμούς Φαίνεται, λοιπόν, ότι το τελευταίο διάστημα η διαδικασία εισαγωγής μεταχειρισμένων οχημάτων φαίνεται να βάλλεται από παντού. Η υποχρεωτική προσκόμιση του Πιστοποιητικού Συμμόρφωσης των μεταχειρισμένων προς τελωνισμό οχημάτων μόνο δυσκολίες και αύξηση του κόστους προκαλεί στους επίδοξους εισαγωγείς, αφού η επανέκδοση ενός Πιστοποιητικού Συμμόρφωσης από τον κατασκευαστή καθυστερεί αφενός, ως διαδικασία και αφετέρου κοστίζει 200€ πλέον Φ.Π.Α., κατ’ ελάχιστο, ενώ ταυτόχρονα δεν προσφέρει κάτι επί της ουσίας, ούτε και διασφαλίζει με κάποιον επιπλέον τρόπο τα συμφέρονται του Δημοσίου. Σε πολλές μάλιστα περιπτώσεις (Honda, Renault κ.α.) οι επίσημοι εισαγωγείς στην Ελλάδα δηλώνουν αδυναμία παροχής πιστοποιητικού συμμόρφωσης για οχήματα, τα οποία είχαν κυκλοφορήσει σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αφού όχι μόνο διατηρούν αρχείο αποκλειστικά για τα οχήματα, που εισήχθησαν ως καινούρια στην Ελλάδα, αλλά το εργοστάσιο κατασκευής δεν τους παρέχει πρόσβαση σε άλλα δεδομένα. Η αιτιολόγηση γίνεται με το επιχείρημα της προστασίας προσωπικών δεδομένων και της εφαρμογής των νέων κανονισμών GDPR. Όπως καταλαβαίνετε, κάτι το οποίο δημιουργεί επιπλέον προσκόμματα στην προσκόμιση των σχετικών εγγράφων.

    Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω, τεκμαίρεται, πέραν πάσης αμφιβολίας, ότι, στις περιπτώσεις που υπάρχει πλήρης αναγραφή των σχετικών δεδομένων σε μία Άδεια Κυκλοφορίας Κράτους-Μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είναι εκ περισσού η προσκόμιση και του Πιστοποιητικού Συμμόρφωσης του οχήματος. Κατόπιν αυτού, σας παρακαλούμε για την Άμεση ανάκληση της ανωτέρω Διαταγής σας.»

    Η επιστολή προς του Υπουργούς

    Η δεύτερη επιστολή προς την πολιτική ηγεσία των Υπουργείων αναγράφει χαρακτηριστικά: «Αξιότιμοι κ. Υπουργοί

    Ο Σ.Ε.Τ.Α.Θ. είναι φορέας, που εκφράζει έναν ιδιαίτερα μεγάλο κύκλο προσώπων – εκτελωνιστών, εμπόρων και πολιτών-πελατών – τόσο στη Θεσσαλονίκη όσο και στη Βόρεια Ελλάδα γενικότερα και καλύπτει ένα αξιοσημείωτο τμήμα της εμπορικήςεισαγωγικής και εξαγωγικής –δραστηριότητας στην Ελλάδα.

    Υπό την ιδιότητά μας αυτή θα θέλαμε να σας επισημάνουμε ένα τεράστιο πρόβλημα που προκύπτει από την εφαρμογή, πολλώ δε μάλλον από την απευκταία επέκταση εφαρμογής, του άρθρου 5 του νόμου 4710/2020.

    Ειδικότερα, η προς ψήφιση διάταξη για επιβολή περιβαλλοντικού τέλους στα επιβατικά, αλλά και στα μικρά φορτηγά αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας «euro5b», θα επιφέρει για μια ακόμα φορά αναστάτωση στην αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, αδικαιολόγητη και υπέρμετρη οικονομική επιβάρυνση σε ασθενείς οικονομικά κοινωνικές ομάδες (αγρότες, μικροπωλητές, αυτοαπασχολούμενους, κ.λπ.) και θα οδηγήσει τελικά μετά βεβαιότητας στην επιβολή κυρώσεων στο Ελληνικό Κράτος από την Ε.Ε., σύμφωνα με τα παρακάτω:

    1.Με το άρθρο 5 του νόμου 4710/2020, επιβλήθηκε απαγόρευση ενδοκοινοτικής απόκτησης και εισαγωγής οχημάτων τεχνολογίας euro3 και παλαιότερα. Επίσης επιβλήθηκε περιβαλλοντικό τέλος στα οχήματα κατηγορίας euro4 και euro5a, τα οποία είναι κατασκευασμένα μέχρι το 2013. Με την εν θέματι προσθήκη-τροπολογία ο φόρος αυτός επιδιώκεται να επεκταθεί στα μικρά φορτηγά αυτοκίνητα και στα επιβατικά αυτοκίνητα κατασκευασμένα πριν από το 2016.

    2.Όπως πληροφορηθήκαμε και όπως ήταν αναμενόμενο, η ελληνική κυβέρνηση λογοδοτεί ήδη για τον προαναφερόμενο νόμο στα αρμόδια όργανα της Ε.Ε., γιατί παραβιάζεται κατάφορα το άρθρο 110 της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Σ.Λ.Ε.Ε.).

    3.Υφίσταται ήδη δεδικασμένο για το θέμα αυτό από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, το οποίο με την από 7-4-2011 Απόφασή του στην υπόθεση C402/09 έκρινε παράνομο το κυβερνητικό διάταγμα 50/2008 του ρουμανικού κράτους, το οποίο είχε ακριβώς τα ίδια χαρακτηριστικά με αυτά του νόμου 4710/2020, δηλαδή με το διάταγμα εκείνο επιβλήθηκε περιβαλλοντικός φόρος, τα έσοδα από τον οποίο διαθέτονταν σε έργα βελτίωσης του περιβάλλοντος, ο δε φόρος επιβλήθηκε μόνο σε οχήματα προηγούμενης τεχνολογίας αποκτώμενα από άλλες χώρες της Ε.Ε. και όχι και σε εκείνα που κυκλοφορούσαν και μεταβιβάζονταν στο εσωτερικό της χώρας.

    Μετά την εμπεριστατωμένη ανάλυση της ως άνω υπόθεσης, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο καταλήγει:

    «Για τους λόγους αυτούς το δικαστήριο (πρώτο τμήμα) αποφαίνεται:

    Το άρθρο 110 Σ.Λ.Ε.Ε. έχει την έννοια ότι απαγορεύει την εκ μέρους κράτους μέλους επιβολή φόρου λόγω ρυπάνσεως σε βάρος αυτοκινήτων οχημάτων κατά την πρώτη ταξινόμησή τους στο εν λόγω κράτος-μέλος, αν το Επειδή με μαθηματική ακρίβεια και η Ελλάδα θα βρεθεί στην ίδια δυσάρεστη θέση που βρέθηκε η Ρουμανία, δεδομένου ότι ο ελληνικός νόμος 4710/2020 αποτελεί πιστή αντιγραφή του κυβερνητικού διατάγματος 50/2008 του ρουμανικού κράτους,

    Επειδή, με τον προαναφερόμενο νόμο πλήττονται δυσανάλογα και αδικαιολόγητα Έλληνες πολίτες χαμηλού βιοτικού επιπέδου,

    Επειδή, το πενιχρό δημοσιονομικό ποσό που προβλέπεται να εισπράττεται, καθώς θα μειωθεί δραστικά η συγκεκριμένη εμπορική δραστηριότητα ως ασύμφορη, θα καταβληθεί πολλαπλάσια ως πρόστιμο στην Ε.Ε.,

    Επειδή, ο νόμος αυτός προκάλεσε αναστάτωση και άνιση φορολογική φορολογικό αυτό μέτρο λαμβάνεται κατά τρόπο που να αποθαρρύνει την κυκλοφορία στο συγκεκριμένο κράτος μέλος μεταχειρισμένων οχημάτων, τα οποία αγοράστηκαν σε άλλα κράτη μέλη, χωρίς, όμως να αποθαρρύνει την κτήση στην εγχώρια αγορά μεταχειρισμένων οχημάτων της ίδιας παλαιότητας και φθοράς».

    Επειδή με μαθηματική ακρίβεια και η Ελλάδα θα βρεθεί στην ίδια δυσάρεστη θέση που βρέθηκε η Ρουμανία, δεδομένου ότι ο ελληνικός νόμος 4710/2020 αποτελεί πιστή αντιγραφή του κυβερνητικού διατάγματος 50/2008 του ρουμανικού κράτους,

    Επειδή, με τον προαναφερόμενο νόμο πλήττονται δυσανάλογα και αδικαιολόγητα Έλληνες πολίτες χαμηλού βιοτικού επιπέδου,

    Επειδή, το πενιχρό δημοσιονομικό ποσό που προβλέπεται να εισπράττεται, καθώς θα μειωθεί δραστικά η συγκεκριμένη εμπορική δραστηριότητα ως ασύμφορη, θα καταβληθεί πολλαπλάσια ως πρόστιμο στην Ε.Ε.,

    Επειδή, ο νόμος αυτός προκάλεσε αναστάτωση και άνιση φορολογική επιβάρυνση στην αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, κατά παράβαση του άρθρου 110 της Σ.Λ. Ε.Ε. (Συνθήκη Λειτουργίας Ευρωπαϊκής Ένωσης),

    Για όλους τους παραπάνω λόγους, ζητούμε την κατάργηση του άρθρου 5 του νόμου 4710/2020 και οπωσδήποτε τη μη επέκταση των προβλέψεών του στα επιβατικά αυτοκίνητα και μικρά φορτηγά τεχνολογίας Euro 5b