Σπίρτζης: Τον Ιούνιο του 2018 θα παραχωρηθεί το Ελληνικό στον επενδυτή

Της Μαρίας Μόσχου

mariam@movenews.gr

 

«Καμία καθυστέρηση από τη μεριά της ελληνικής Κυβέρνησης δεν υπάρχει για το Ελληνικό» ξεκαθάρισε χθες από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Υποδομών Χ. Σπίρτζης ο οποίος προανήγγειλε ότι τον Ιούνιο του 2018 θα γίνει η παραχώρηση του Ελληνικού στον επενδυτή.

Απαντώντας στην επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή της Δημοκρατικής Συμπαράταξης ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ κ. Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλου με θέμα: «Πότε θα μεταφερθεί το αμαξοστάσιο της ΟΣΥ από το πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού, ώστε να προχωρήσει η επένδυση των εβδομήντα πέντε χιλιάδων νέων θέσεων εργασίας και των 8,2 δισεκατομμυρίων ευρώ;» ο κ. Σπίρτζης υποστήριξε ότι «τουλάχιστον για τη μετεγκατάσταση του αμαξοστασίου της ΟΣΥ αλλά και για όλα τα υπόλοιπα δεν υπάρχει καθυστέρηση».

Μάλιστα ανέφερε ότι «ο επενδυτής κατέθεσε το σχέδιο ολοκληρωμένης ανάπτυξης που αναφέρεται στο άρθρο 2 παράγραφος 4β του ν. 4062/2012 το καλοκαίρι του 2017, με μεγάλη καθυστέρηση. Επτά μηνών. Αν οποιαδήποτε δημόσια υπηρεσία ή Υπουργείο είχε επτά και οκτώ μήνες καθυστέρηση, καταλαβαίνετε τι θα γινόταν και από την κριτική που θα μας ασκούσε η Αντιπολίτευση, αλλά και από τα φιλικά σε αυτήν Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης».

Βάσει, λοιπόν, αυτών που συμφωνήθηκαν, είπε, μετά και την αλλαγή της σύμβασης – όχι αυτά που παραλάβαμε σαν συμφωνία- η παραχώρηση του Ελληνικού θα γίνει μέχρι τον Ιούνιο του 2018:

«Εγκαίρως έχουν συζητηθεί και έχουν συμφωνηθεί όλα, και είναι προφανές, ότι η ΟΣΥ –μπορώ να σας δείξω και σχεδιαγράμματα- έχει προχωρήσει στο πώς όλες οι δραστηριότητες αυτού του αμαξοστασίου θα μεταφερθούν σε άλλα αμαξοστάσια που λειτουργούν, προκειμένου να μην υπάρχει κανενός είδους καθυστέρηση. Άρα, να ευχηθούμε -όπως εύχεστε κι εσείς, φαντάζομαι- να μην υπάρξει καμία άλλη καθυστέρηση από πλευράς επενδυτή, για να προχωρήσει η εγκατάσταση» επισημαίνει ο κ. Σπίρτζης.

Κατά την δευτερολογία του ο υπουργός Υποδομών  επανέλαβε ότι «εάν ο επενδυτής είχε προχωρήσει σ’ αυτά που όφειλε στους επτά μήνες καθυστέρησης, όντως θα μπορούσαν να ξεκινήσουν εργασίες στο Ελληνικό μέχρι το τέλος του χρόνου, γιατί θα υπήρχε αδειοδότηση. Επίσης, σε ένα έργο σαν και αυτό, μικρή σημασία έχει, με το που θα μεταβιβαστούν οι μετοχές, να έχουν μεταφερθεί όλες οι δραστηριότητες  Άρα, θα μπορούσε να ξεκινήσει κάπου αλλού κάποιες άλλες εργασίες -είναι τεράστια η έκταση, όπως ξέρετε- και να φύγει στη συνέχεια το αμαξοστάσιο. Παρά ταύτα, η σύμβαση που θα δείτε προβλέπει να γίνει από την «Ελληνικό Α.Ε.» -αυτά έγιναν σε συμφωνία και με τους θεσμούς και με τον επενδυτή προφανώς- τρεις ημέρες πριν τη μεταβίβαση των μετοχών. Άρα, η μεταβίβαση δεν προβλέπεται να γίνει σε άλλο χρόνο. Κι αυτό είναι, κι αυτό που έχουμε υπογράψει» διευκρίνισε.

Όσον αφορά το αμαξοστάσιο ο κ. Σπίρτζης υποστήριξε ότι «είναι το μεγαλύτερο απ’ όλα τα αμαξοστάσια που έχει η ΟΣΥ. Έχει έκταση περίπου ογδόντα χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα και φιλοξενεί 370 λεωφορεία. Είναι τα μόνα αμαξοστάσια, μαζί με του Αγίου Δημητρίου, που εξυπηρετούν την ευρύτερη περιοχή των νότιων και ανατολικών προαστίων και τον Ιανουάριο του 2016 ζήτησε η «Ελληνικό Α.Ε.» από την ΟΣΥ την απομάκρυνση του αμαξοστασίου, οπότε η ΟΣΥ συνέταξε αναλυτική μελέτη συλλογής και αξιολόγησης των διατιθεμένων στοιχείων. Έλαβε υπόψη της από γραφείο συγκοινωνιακών μελετών που είχε κάνει, προηγούμενες χρονιές, μελέτη, και συγκεκριμένα, είχε κάνει,  το ίδιο γραφείο που επί Κωνσταντίνου Μητσοτάκη του αειμνήστου, είχε κάνει τη μελέτη για την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών».

Σύμφωνα με αυτή τη μελέτη όπως είπε ο κ.Σπίρτζης οι επιπτώσεις από το να μεταφερθούν αυτές οι διαδικασίες του αμαξοστασίου αλλού, στο Θριάσιο ας πούμε σημαίνει

–       Αύξηση ημερήσιων νεκρών οχηματοχιλιομέτρων των πετρελαιοκίνητων λεωφορείων από 18.875 σε 21.673, που αντιστοιχεί σε 2.797 οχηματοχιλιόμετρα πετρελαιοκίνητων λεωφορείων ημερησίως.

–       Επιπτώσεις στις ώρες εργασίας του προσωπικού κίνησης, λόγω αύξησης αυτών των χιλιομέτρων, που θα γίνονται χωρίς λόγο.

–       Επιπτώσεις στο λειτουργικό κόστος του ΟΣΥ. Βλέπουμε ένα ετήσιο κόστος γύρω στα 2,5 εκατομμύρια ευρώ.

–       Επιπτώσεις από την κατανάλωση καυσίμων και βέβαια

–       επιπτώσεις στο περιβάλλον.

Αυτά, ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός, συν  το κόστος της επένδυσης. «Δηλαδή το κόστος της επένδυσης για να φτιάξουμε το νέο αμαξοστάσιο ή για την επέκταση των υπαρχόντων, που είναι της τάξης των 35 εκατομμυρίων ευρώ περίπου. Και αυτό το κόστος θα το επωμιστούν οι αστικές συγκοινωνίες, γιατί κάποιοι δεν έκαναν καλό σχεδιασμό. Αυτός είναι και ο λόγος που δεν έχουμε ήδη μετεγκαταστήσει το αμαξοστάσιο του Ελληνικού. Ψάχνουμε να βρούμε κάποιες λύσεις, ώστε να γίνει ένα νέο αμαξοστάσιο στην ευρύτερη περιοχή και να μην επωμιστούν οι αστικές συγκοινωνίες όλο αυτό το κόστος» κατέληξε.