Σπίρτζης: Ηλεκτρονικό εισιτήριο σε ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ

Δύο νέους διαγωνισμούς σε ΟΑΣΘ και αστικά ΚΤΕΛ για την εφαρμογή ηλεκτρονικού εισιτηρίου μέσα στο 2018 προανήγγειλε ο υπουργός Υποδομών Χ. Σπίρτζης ο οποίος αναφέρθηκε στην «μαύρη τρύπα» των 65 – 70 εκατ. ευρώ το χρόνο από τις πλαστές κάρτες και τα πλαστά εισιτήριο στον ΟΑΣΑ.

Μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι ήδη ο Προαστιακός προχωρά σε ανάλογο διαγωνισμό για ηλεκτρονικό εισιτήριο ο οποίος θα είναι συμβατός με αυτόν του ΟΑΣΑ.

Αναφερόμενος στην εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου είπε ότι κάθε μήνα εκδιδόταν  250 χιλ. κάρτες και ήδηοι ηλεκτρονικές έχουν ξεπεράσει τις 400 χιλ. . «Αυτό είναι ενδεικτικό της κατάστασης που βρήκαμε με τα πλαστά εισιτήρια και τις «μαύρες» κάρτες που οδηγούσαν κάθε χρόνο σε απώλεια περίπου 70 εκατ. ευρώ» τόνισε  χαρακτηριστικά και επανέλαβε ότι μέσα στο Φεβρουάριο που θα έχει προχωρήσει η έκδοση των καρτών ομάδων που δικαιούνται μειωμένο ή μηδενικό εισιτήριο θα κλείσουν οι μπάρες σε όλους τους σταθμούς του μετρό.

Διόδια

Φτηνότερα διόδια με την εφαρμογή του νέου ηλεκτρονικού δορυφορικούς συστήματος υποσχέθηκε ο κ. Σπίρτζης τονίζοντας για ακόμα μια φορά ότι το σημερινό σύστημα πληρωμής διοδίων δεν ήταν, ούτε είναι, δίκαιο καθώς δεν έχει πάρει υπόψη του την οικονομική κατάσταση των τοπικών περιοχών.

Απαντώντας μάλιστα σε ερώτηση για το κίνημα του δεν πληρώνω υποστήριξε ότι ένα μεγάλο μέρος του δεν ήταν λάθος.

Για να ανατραπούν οι αδικίες διευκρίνισε ότι στο νέο νομοσχέδιο προβλέπεται να λαμβάνονται υπόψη τόσο  οι κοινωνικοί δείκτες όσο  και η οικονομική κατάσταση της κοινωνίας και να υπολογίζεται έτσι το διόδιο.

Για την εφαρμογή του νέου συστήματος διοδίων υποστήριξε ότι θα οδηγήσει σε φθηνότερα διόδια καθώς τα βαρέα οχήματα που σήμερα σε πολύ μικρό ποσοστό πληρώνουν διόδια θα μπουν μέσα στους αυτοκινητοδρόμους. «Αυτό σημαίνει ότι κάθε επόμενη χρονιά θα μειώνεται το διόδιο καθώς η τιμή των διοδίων υπολογίζεται κάθε χρόνο ανάλογα με τα έσοδα».

Επίσης αποκάλυψε ότι καταρτίζεται από την κυβέρνηση  μία μελέτη η οποία θα κατατεθεί στις τράπεζες και η οποία θα προβλέπει όπου παρατηρούνται υψηλά διόδια να υπάρχει ένα εργαλείο επιμήκυνσης του χρόνου παραχώρησης με συνέπεια τη μείωση της τιμής του διοδίου.