SOS από την Γαλλία! Γερνά ο στόλος των αυτοκινήτων

Ακόμα κι αν η γαλλική κυβέρνηση θέλει να «κυνηγήσει» τα παλαιότερα μοντέλα από τα κέντρα των πόλεων, ο γαλλικός στόλος αυτοκινήτων γερνά συνεχώς. Τα αυτοκίνητα άνω των 15 ετών δεν ήταν ποτέ τόσα πολλά όσο το 2022! Η άνοδος της τιμής των νέων οχημάτων δεν συνηγορεί πραγματικά για την αντιστροφή αυτής της τάσης.

Για τη μείωση της ρύπανσης και των εκπομπών CO2, οι δημόσιες αρχές τείνουν συχνά να επικεντρώνονται στα νέα αυτοκίνητα. Για μεγάλο χρονικό διάστημα, το οικολογικό μπόνους της επιδότησης ήταν έτσι απρόσιτο στους αγοραστές μεταχειρισμένων μοντέλων. Ακόμη και σήμερα, αυτή η ενίσχυση περιορίζεται στα 1.000 ευρώ για τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά οχήματα, ενώ μπορεί να ανέλθει στα 6.000 ευρώ για ένα καινούριο ηλεκτρικό μοντέλο.

Όμως, παρά την πολιτική αυτή, ο γαλλικός στόλος αυτοκινήτων συνεχίζει να γερνάει. Ενώ ο μέσος όρος ηλικίας του ήταν 9 ετών το 2011, σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία του Υπουργείου Βιώσιμης Ανάπτυξης, θα φτάσει τα 10,5 έτη το 2022.

Ο συγκεκριμένος μέσος όρος ηλικίας είναι υψηλότερος από τα 10,3 χρόνια που καταγράφηκαν μεταξύ 2018 και 2021, με ελαφρά πτώση στα 10,2 έτη το 2020. Αυτό είναι αρκετό για να προκαλέσει κάποια ανησυχία σε μια εποχή που πολλοί Δήμοι επιδιώκουν να απαγορεύσουν τα παλαιότερα οχήματα από μεγάλες γαλλικές πόλεις για να βελτιώσουν την ποιότητα του αέρα.

Ο στόλος αυτοκινήτων συνέχισε επίσης να αυξάνεται. Αυξήθηκε από 38,481 σε 38,739 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα μεταξύ 2021 και 2022. Αυτό αντιπροσωπεύει περίπου 258.000 περισσότερα οχήματα στους δρόμους μας.

Όμως τα μοντέλα από 0 έως 4 ετών έχουν δει τον αριθμό τους να μειώνεται, όπως και τα μοντέλα από 5 έως 9 ετών. Επομένως, αυτή η αύξηση ωφέλησε μόνο τις άλλες ηλικιακές ομάδες, οι οποίες είναι όλες σε άνοδο.

Η ισχυρότερη ανάπτυξη αφορά ακόμη και τις ηλικίες 20-24 ετών, οι οποίες αυξάνονται κατά 9,41%. Ωστόσο, αντιπροσωπεύουν μόνο το 6,5% του συνόλου. Επομένως, αυτή η αύξηση δεν είναι απαραίτητα τόσο σημαντική όσο αυτή των αυτοκινήτων ηλικίας 15-19 ετών, που ανεβαίνουν κατά 2,59% και αποτελούν πλέον σχεδόν το 15% του πάρκου.

Ωστόσο, εδώ μιλάμε για οχήματα ταξινομημένα το 2007 ή πριν, τα οποία μπορούν να διεκδικήσουν μόνο αυτοκόλλητο Crit’Air 2 στη βενζίνη και Crit’Air 3 σε diesel. Ως εκ τούτου, πολλοί από αυτούς κινδυνεύουν να εκδιωχθούν αρκετά γρήγορα από τις μεγάλες πόλεις, τουλάχιστον αν εφαρμοστεί σχετική νομοθεσία ώστε οι Δήμοι να μπορέσουν να επιβάλουν κυρώσεις.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: