Σοκ! Τέλη Κυκλοφορίας σε ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά

Τη χειρότερη πολιτική έναντι των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο κέρδισε η Πολιτεία της Βικτώρια στην Αυστραλία μετά την επιβολή Τελών Κυκλοφορίας στα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα.

Μάλιστα για πρώτη φορά αυτοκινητοβιομηχανίες και περιβαλλοντικοί φορείς ένωσαν τις δυνάμεις τους ενάντια στα Τέλη Κυκλοφορίας που θα επιβληθούν από την 1η Ιουλίου στα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα.

Ειδικότερα η Πολιτεία της Βικτώρια πέρασε και ενέκρινε από το κοινοβούλιο ένα νέο φόρο που θα επιβληθεί σε όλα τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα ο οποίος ονομάζεται “Zero and Low Emission Vehicle Distance-based Charge Bill 2021” σύμφωνα με τον οποίο οι ιδιοκτήτες των παραπάνω οχημάτων θα πληρώνουν Τέλη Κυκλοφορίας ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύουν.

Οι χρεώσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά και για όσα κινούνται με υδρογόνο είναι 0,016 ευρώ (2,5 σεντς) για κάθε χιλιόμετρο και 0,013 ευρώ (2 σεντς) το χιλιόμετρο για τα plug-in υβριδικά μοντέλα.

Για παράδειγμα αν κάποιος ιδιοκτήτης ηλεκτρικού αυτοκινήτου διανύει 10.000 χιλιόμετρα ετησίως τότε τα Τέλη Κυκλοφορίας που θα πρέπει να καταβάλει ανέρχονται σε 160 ευρώ. Αν πάλι διανύει 20.000 χιλιόμετρα τότε το κόστος των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας ανέρχονται σε 320 ευρώ!

Αντίστοιχα οι ιδιοκτήτες plug-in υβριδικών μοντέλων αν διανύουν 10.000 χιλιόμετρα το χρόνο θα πληρώσουν ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας 130 ευρώ ενώ αν τα διανυθέντα χιλιόμετρα αγγίξουν τις 20.000 χλμ. τότε τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας ανεβαίνουν στα 260 ευρώ!

Στα παραπάνω θα πρέπει να προσθέσει κανείς και την κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος που στις περισσότερες περιπτώσεις κυμαίνεται μεταξύ 1 έως 3 ευρώ για κάθε 100 χλμ. και το άθροισμα αυτών τελικά δεν είναι και τόσο οικονομικό για τους κατόχους ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών μοντέλων της πολιτείας Βικτώρια στην Αυστραλία.

Μέτρα μόνος σου!

Ο νέος νόμος που θα εφαρμοστεί από την 1η Ιουλίου στη Βικτώρια της Αυστραλία υποχρεώνει τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών και Plug-in υβριδικών αυτοκινήτων να μετρούν τα διανυθέντα χιλιόμετρα μόνοι τους και κατόπιν να τα καταγράφουν σε μια ειδική online πλατφόρμα του υπουργείου Μεταφορών.

Μάλιστα οι ιδιοκτήτες των καθαρών οχημάτων θα πρέπει έως τα μέσα Ιουλίου να έχουν αποστείλει και φωτογραφία από το κοντέρ του οχήματός του στο οποίο αναγράφονται τα διανυθέντα χιλιόμετρα ώστε να μπορούν να επιβεβαιωθεί πόσα χιλιόμετρα έχει διανύσει κάποιο όχημα μετά από 3 μήνες ή ένα χρόνο.

Η Πολιτεία δίνει το περιθώριο στους ιδιοκτήτες να συμπληρώνουν τα διανυθέντα χιλιόμετρα των οχημάτων τους ανά μήνα, τρίμηνο ή έτος ώστε το σύστημα να μπορεί αυτόματα να υπολογίζει το ύψος του φόρου ή καλύτερα των Τελών Κυκλοφορίας και να τους αποστέλλει το τίμημα καταβολής.

Όποιος δεν ενημερώνει το σύστημα με την απόσταση που διήνυσε εντός των χρονικών ορίων που έχει ορίσει ο νέος νόμος τότε ο ιδιοκτήτης του οχήματος είναι πολύ πιθανό να χάσει την άδεια κυκλοφορίας του.

Άλλωστε υπάρχει πρόβλεψη στο νόμο οι κάτοχοι των ηλεκτρικών και Plug-in υβριδικών αυτοκινήτων να διατηρούν τα διανυθέντα χιλιόμετρα του οχήματος τους για την προηγούμενη 5ετία!

Πάντως η Πολιτεία της Βικτώρια επιδοτεί με 1.900 ευρώ την επιδότηση αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου και επιπλέον παρέχει και δωρεάν θέσεις στάθμευσης στους κατόχους τους αλλά όπως φαίνεται αποτελεί και την πρώτη Πολιτεία στον κόσμο που επιβάλλει ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας