Σοκ! Oι υποκατηγορίες στα Euro 6 δεν έχουν χαμηλότερες εκπομπές CO2

Ένα ξεχωριστό άρθρο απέστειλε στο Carpress.gr κάποιος σοβαρός, τίμιος και καταξιωμένος έμπορος μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ο οποίος με τις γνώσεις που διαθέτει αλλά και την πολυετή εμπειρία καταρρίπτει τον αστικό μύθο σύμφωνα με τον οποίο κάθε παραλλαγή μιας οδηγίας ρύπων Euro αλλάζει προς τα κάτω τα όρια των ρύπων και ότι σε κάθε παραλλαγή τα αυτοκίνητα γίνονται πιο… «καθαρά»!

Μάλιστα ο ίδιος ξεκαθαρίζει ότι η οδηγία ρύπων Euro6 έχει 14 υποκατηγορίες οι οποίες αφορούν μόνο στην οδηγία ρύπων Euro6.

Το Carpress.gr δημοσιεύει αυτούσια άρθρο του εμπόρου μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καθώς τεκμηριωμένα αποδεικνύει ότι οι υποκατηγορίες των Euro τελικά διαφοροποιούνται στα σημεία και δεν εισάγουν σημαντικές μειώσεις στις εκπομπές CO2.

«Υπάρχει ο αστικός μύθος που λέει ότι σε κάθε παραλλαγή μιας οδηγίας EURO, αλλάζουν προς τα κάτω τα όρια των ρύπων και ότι σε κάθε παραλλαγή τα αυτοκίνητα γίνονται όλο και πιο “καθαρά”.

Αυτό ήταν το άλλοθι της στρεβλής τρέχουσας νομοθεσίας που κατακερματίζει την οδηγία EURO 6. Σύμφωνα με αυτή τη νομοθεσία,  όταν βγαίνει μια νέα παραλλαγή της οδηγίας EURO 6  οι δασμοί αυξάνονται για τα αυτοκίνητα που ανήκουν σε προγενέστερη παραλλαγή!

Εμείς παραθέτουμε και τις 14 σχετικές οδηγίες που αφορούν μόνο την οδηγία EURO 6, όπου προκύπτει ότι πολλές από τις αλλαγές δεν αφορούν όρια ρύπων ή δεν αφορούν συγκεκριμένο καύσιμο, και ότι γενικά μπορεί να εκδοθούν πολλές διαδοχικές οδηγίες χωρίς να αλλάζει το όριο των ρύπων για κάποιο είδος αυτοκινήτου. Κάποιες είναι απλά τεχνικές διευκρινήσεις χωρίς ουσιαστικές αλλαγές. Για παράδειγμα στα όρια εκπομπών ρύπων στα βενζινοκίνητα ΙΧ αυτοκίνητα αναφέρονται σε μόνο τρεις από τις δεκατέσσερις οδηγίες!

Με αυτό τον τρόπο αδικήθηκαν κάποιοι συμπολίτες μας που επιβαρύνθηκαν με πολλαπλάσιους δασμούς τα τελευταία χρόνια.

Αυτό βέβαια συνέβη μονό και μόνο διότι οι τότε υπεύθυνοι, όπως και με τα μνημόνια,  δεν μπήκαν στον κόπο να διαβάσουν σε βάθος τις παραλλαγές της οδηγίας EURO 6.

Η πολύ-καθυστερημένη αλλαγή του τρόπου φορολόγησης των εισαγόμενων αυτοκινήτων, παρά τις διαβεβαιώσεις ότι δεν θα εξυπηρετηθούν οικονομικά συμφέροντα δεν έχει δημοσιευθεί από τα κυβερνητικά στελέχη για να την σχολιάσουμε.

Ωστόσο σύμφωνα με φήμες που κυκλοφόρησαν πρόσφατα θέλουν τον κατακερματισμό του EURO 6, αλλά αυτή την φορά σε ένδειξη καλής θέλησης, θα αλλάζει ο φόρος κάθε δύο παραλλαγές!

Κάθε παραλλαγή αναφέρεται συνήθως σε μια κατηγορία οχημάτων αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή…

Τι είναι οι οδηγίες Euro;

Είναι το κανονιστικό πλαίσιο που πρέπει να ακολουθούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες ώστε να μπορούν να ταξινομηθούν τα οχήματα που παράγουν στις ευρωπαϊκές χώρες.

  1. Αφορά τα όρια εκπομπών ρύπων ανά τύπο οχήματος όπως ΙΧ, φορτηγά, βαρέα οχήματα κτλ,
  2. Τα όρια ρύπων ανά καύσιμο
  3. Τα όρια ρύπων ανά τεχνολογία όπως υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα
  4. Αφορά ρύπου αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν δύο είδη καυσίμων
  5. Αφορά τους τρόπους μέτρησης των ρύπων σε συνθήκες πραγματικής χρήσης
  6. Αφορά τις πληροφορίες που πρέπει να παρέχουν οι κατασκευαστές για το όχημα, την συντήρηση του κοκ
  7. Αφορά το περιεχόμενο των πιστοποιητικών συμμόρφωσης που απαιτείται για την ταξινόμηση

Αποτέλεσμα της εξέλιξης της τεχνολογίας και των κανονισμών είναι το γεγονός ότι 50 σημερινά αυτοκίνητα εκπέμπουν όσους ρύπους εξέπεμπε ένα αυτοκίνητο του 1970!

Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί 14 αποφάσεις για τα Euro 6

Οι οδηγίες αυτές εκδόθηκαν σε διάστημα 13 ετών για να συμπεριλάβουν νέες τεχνολογίες που αφορούν υβριδικά αυτοκίνητα, bifuel αυτοκίνητα, να προσθέσουν νέες μεθόδους μέτρησης σε ρεαλιστικές συνθήκες οδήγησης, να αποτρέψουν την επανάληψη φαινομένων όπως το dieselgate, να περιγράψουν τον εξοπλισμό μετρήσεων, τα μαθηματικά μοντέλα μετρήσεων, να επικαιροποιήσουν τα δεδομένα των μετρήσεων από τους κατασκευαστές, να περιγράψουν τα πιστοποιητικά συμμόρφωσης και το περιεχόμενο τους, να εξειδικεύσουν τα όρια ρύπων στα επαγγελματικά αυτοκίνητα και στα βαρέα οχήματα, να περιλάβουν καινοτομίες που εξελίχθηκαν σε αυτά τα δεκατρία χρόνια κ.λπ., κ.λπ.

Πως διαμορφώθηκαν ιστορικά οι ρύποι;

Οι ρύποι που προβλέπονταν αρχικά αφορούσαν τα βενζινοκίνητα και τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα και κατόπιν προστέθηκαν τα bifuel και υβριδικά με τις παραλλαγές τους. Στα βενζινοκίνητα δεν έχουμε ιδιαίτερες αλλαγές στα όρια των ρύπων, στα πετρελαιοκίνητα υπήρξαν εξελίξεις στα όρια των οξειδίων του αζώτου.

Ποια προβλήματα προέκυψαν;

Η παραποίηση με ειδικό λογισμικό που έφεραν εγκατεστημένο κάποια αυτοκίνητα και οι συνθήκες δοκιμών που δεν ήταν αντιπροσωπευτικές αυτών της καθημερινής κυκλοφορίας, ανάγκασαν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να νομοθετήσει για την αποφυγή επανάληψης τέτοιων φαινομένων και να μειώσει περαιτέρω τα όρια εκπομπών μονοξειδίου του Αζώτου. Το θέμα με τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου αφορά όμως μόνο τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα και όχι τα αμιγώς βενζινοκίνητα, ούτε τα υβριδικά αυτοκίνητα που καταναλώνουν βενζίνη.

Τα όρια εκπομπής υδρογονανθράκων

Τα όρια εκπομπής οξειδίων του Αζώτου

Τα όρια εκπομπής μικροσωματιδίων

Τα όρια εκπομπής μονοξειδίου του αζώτου

Η εξέλιξη των εκπομπών οξειδίων του Αζώτου

Από τα παραπάνω διαγράμματα είναι σαφές ότι τα περιθώρια για περαιτέρω μειώσεις ρύπων είναι περιορισμένα. Σε πολλές περιπτώσεις τα όρια του EURO 5 ταυτίζονται με αυτά του EURO 6. Οι όποιες βελτιώσεις προκύψουν, θα είναι ποσοστιαία χαμηλές, και σίγουρα οι μειώσεις αυτές στα όρια των ρύπων δεν είναι τέτοιες που από μόνες τους να δικαιολογούν αυξήσεις 50%, 100% 500% και 1.000% στα ποσά του φόρου όπως αναφέρουν οι φήμες και οι διαρροές σχετικά με την επερχόμενη νομοθεσία.

Ο νομοθέτης θα πρέπει να ενσωματώσει και κάποια λογικά κριτήρια στο νόμο ώστε να μην θεωρηθεί ότι εξυπηρετεί μόνο κλαδικά και ταξικά συμφέροντα.

Παραθέτουμε εδώ όλες τις οδηγίες που αφορούν το EURO 6. Η επικεφαλίδα είναι σύνδεσμος προς την επίσημη ιστοσελίδα της Ευρωπαικής Επιτροπής.

ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΚ) αριθ. 715/2007 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΫΚΟΙΝΟΒΟΥΛΊΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΊΟΥ της 20ής Ιουνίου 2007

που αφορά την έγκριση τύπου μηχανοκινήτων οχημάτων όσον αφορά εκπομπές από ελαφρά επιβατηγά και εμπορικά οχήματα (Euro 5 και Euro 6) και σχετικά με την πρόσβαση σε πληροφορίες επισκευής και συντήρησης οχημάτων

 Όρια ρύπων και διαδικασίες

ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΕ) αριθ. 566/2011 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΉΣ της 8ης Ιουνίου 2011

για την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 715/2007 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 692/2008 της Επιτροπής όσον αφορά την πρόσβαση σε πληροφορίες επισκευής και συντήρησης οχημάτων 

Πρόσβαση σε πληροφορίες επισκευής και συντήρησης

ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΕ) αριθ. 566/2011 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΉΣ της 8ης Ιουνίου 2011

για την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 715/2007 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 692/2008 της Επιτροπής όσον αφορά την πρόσβαση σε πληροφορίες επισκευής και συντήρησης οχημάτων

Αφορά προδιαγραφές για πιστοποιητικά έγκρισης τύπου

ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΕ) αριθ. 459/2012 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΉΣ της 29ης Μαΐου 2012

για την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 715/2007 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 692/2008 της Επιτροπής όσον αφορά τις εκπομπές από ελαφρά επιβατηγά και εμπορικά οχήματα (Euro 6)

ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΑ ΟΡΙΑ ΡΥΠΩΝ

ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΕ) αριθ. 630/2012 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΉΣ της 12ης Ιουλίου 2012

για την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 692/2008 σχετικά με τις απαιτήσεις έγκρισης τύπου μηχανοκίνητων οχημάτων που κινούνται με υδρογόνο και μείγματα υδρογόνου και φυσικού αερίου όσον αφορά εκπομπές, και τη προσθήκη ειδικών πληροφοριών σχετικά με οχήματα εφοδιασμένα με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης στο έγγραφο πληροφοριών με σκοπό την έγκριση τύπου ΕΚ

 Υδρογόνο, φυσικό αέριο, ηλεκτροκίνητα

ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΕ) αριθ. 143/2013 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΉΣ της 19ης Φεβρουαρίου 2013

για την τροποποίηση της οδηγίας 2007/46/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 692/2008 της Επιτροπής όσον αφορά τον καθορισμό των εκπομπών CO2 από οχήματα που υπόκεινται σε έγκριση τύπου σε πολλαπλά στάδια

Εγκρίσεις τύπου

ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΕ) αριθ. 171/2013 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΉΣ της 26ης Φεβρουαρίου 2013

για την τροποποίηση των παραρτημάτων I και IX και την αντικατάσταση του παραρτήματος VIII της οδηγίας 2007/46/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για τη θέσπιση πλαισίου για την έγκριση των μηχανοκίνητων οχημάτων και των ρυμουλκουμένων τους, και των συστημάτων, κατασκευαστικών στοιχείων και χωριστών τεχνικών μονάδων που προορίζονται για τα οχήματα αυτά (οδηγία-πλαίσιο) και για την τροποποίηση των παραρτημάτων I και XII του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 692/2008 της Επιτροπής για την εφαρμογή και την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 715/2007 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου που αφορά την έγκριση τύπου μηχανοκινήτων οχημάτων όσον αφορά εκπομπές από ελαφρά επιβατηγά και εμπορικά οχήματα (Εuro 5 και Euro 6) και σχετικά με την πρόσβαση σε πληροφορίες επισκευής και συντήρησης οχημάτων.

Μεθοδολογία αναγραφής μετρήσεων

ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΕ) αριθ. 195/2013 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΉΣ της 7ης Μαρτίου 2013

για την τροποποίηση της οδηγίας 2007/46/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 692/2008 της Επιτροπής όσον αφορά καινοτομικές τεχνολογίες για τη μείωση των εκπομπών CO2 από ελαφρά επιβατηγά και εμπορικά οχήματα.

Αφορά φορτηγά και βαρέα οχήματα

ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΕ) αριθ. 136/2014 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΉΣ της 11ης Φεβρουαρίου 2014

για την τροποποίηση της οδηγίας 2007/46/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 692/2008 της Επιτροπής όσον αφορά τις εκπομπές από ελαφρά επιβατηγά και εμπορικά οχήματα (Euro 5 και Euro 6) και του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 582/2011 της Επιτροπής όσον αφορά τις εκπομπές των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων (Euro VI).

Αφορά επαγγελματικά οχήματα

ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΕ) 2015/45 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΉΣ της 14ης Ιανουαρίου 2015

για την τροποποίηση της οδηγίας 2007/46/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 692/2008 της Επιτροπής όσον αφορά καινοτομικές τεχνολογίες για τη μείωση των εκπομπών CO2 από ελαφρά εμπορικά οχήματα

Αφορά επαγγελματικά οχήματα

ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΕ) 2016/427 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΉΣ της 10ης Μαρτίου 2016

για την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 692/2008 όσον αφορά τις εκπομπές από ελαφρά επιβατηγά και εμπορικά οχήματα (Euro 6)

Αφορά μέτρηση ΝΟχ πετρελαιοκίνητων

ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΕ) 2016/646 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΉΣ της 20ης Απριλίου 2016

για την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 692/2008 όσον αφορά τις εκπομπές από ελαφρά επιβατηγά και εμπορικά οχήματα (Euro 6)

Αφορά την μεθοδολογία μέτρησης ρύπων ΝΟχ

ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΕ) 2017/1221 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΉΣ της 22ας Ιουνίου 2017

για την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 692/2008 όσον αφορά τη μεθοδολογία για τον καθορισμό των εξατμιστικών εκπομπών (δοκιμή τύπου 4)

Αφορά τα πολυστρωματικά ρεζερβουάρ για προσθήκη αλκοόλης στην βενζίνη

ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΕ) 2017/1347 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΉΣ της 13ης Ιουλίου 2017

για τη διόρθωση της οδηγίας 2007/46/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 582/2011 της Επιτροπής και του κανονισμού (ΕΕ) 2017/1151 της Επιτροπής για τη συμπλήρωση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 715/2007 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου που αφορά την έγκριση τύπου μηχανοκινήτων οχημάτων όσον αφορά εκπομπές από ελαφρά επιβατηγά και εμπορικά οχήματα (Euro 5 και Euro 6) και σχετικά με την πρόσβαση σε πληροφορίες επισκευής και συντήρησης οχημάτων, για την τροποποίηση της οδηγίας 2007/46/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 692/2008 της Επιτροπής και του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 1230/2012 της Επιτροπής και για την κατάργηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 692/2008.

Σύνδεσμοι:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3973853/pdf/1745-6673-9-6.pdf/?tool=EBI

 

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/HTML/?uri=CELEX:32017R1347&from=EN

ΕΕ 2017/1347

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/HTML/?uri=CELEX:32017R1221&qid=1588152655772&from=EN

ΕΕ 2017/1221

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/HTML/?uri=CELEX:32016R0646&qid=1588153270076&from=EN

ΕΕ 2016/646

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/HTML/?uri=CELEX:32016R0427&qid=1588154729040&from=EN

ΕΕ 2016/427

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/HTML/?uri=CELEX:32015R0045&qid=1588156071515&from=EN

ΕΕ 2015/45

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/HTML/?uri=CELEX:32014R0136&qid=1588157969912&from=EN

ΕΕ 136/2014 2014/136

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/HTML/?uri=CELEX:32013R0195&qid=1588160743086&from=EN#d1e40-1-1.

ΕΕ 2013/195

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/HTML/?uri=CELEX:32013R0171&qid=1588161483048&from=EN

ΕΕ 2013/171 

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/HTML/?uri=CELEX:32013R0143&qid=1588161937073&from=EN

ΕΕ2013/143

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/HTML/?uri=CELEX:32012R0630&qid=1588162244436&from=EN

ΕΕ 2012/630

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/HTML/?uri=CELEX:32012R0459&qid=1588162441699&from=EN

ΕΕ 2012/459

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/HTML/?uri=CELEX:32011R0566&qid=1588171599979&from=EN

ΕΕ 2011/566

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/HTML/?uri=CELEX:32011R0566&qid=1588162985410&from=EL

ΕΕ 2008/692

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/HTML/?uri=CELEX:32007R0715&qid=1588163623095&from=EN

ΕΕ 2007/715»