Σοκ! Αυξάνονται οι εκπομπές CO2 από τα νέα αυτοκίνητα

    Τα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν στο πρώτο τετράμηνο του 2023 μέχρι στιγμής εκπέμπουν σημαντικά περισσότερο CO2 από ό,τι το 2022. Η Ομοσπονδιακή Αρχή Αυτοκινήτων Μεταφορών της Γερμανίας δίνει πως οι μέσες εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων από τον Ιανουάριο έως τον Απρίλιο κυμαίνεται σε 123,2 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Αντίθετα, ο ετήσιος μέσος όρος για το 2022 ήταν μόλις 109,6 γραμμάρια!

    Ο κύριος λόγος για αυτό μπορεί επίσης να βρεθεί στα στατιστικά της KBA σύμφωνα με τα οποία διαπιστώνεται ότι το ποσοστό των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων και των plug-in υβριδικών έχει μειωθεί απότομα από την αρχή του έτους. Ενώ στο πρώτο τετράμηνο του 2022 τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά ΙΧ αντιπροσώπευαν περίπου το 30% των νέων εγγραφών, από τον Ιανουάριο έως τον Απρίλιο του 2023 το αντίστοιχο ποσοστό κυμάνθηκε σε μόλις 20%. «Η κατάργηση της χρηματοδότησης εκδικείται!» λέει ο ειδικός του κλάδου Ferdinand Dudenhoffer. «Αυτό έχει ανακόψει δραματικά την πορεία των πωλήσεων ιδιαίτερα των plug-in υβριδικών μοντέλων οι οποίες έχουν καταρρεύσει σε σύγκριση με την πολύ δυνατή προηγούμενη χρονιά».

    Αυτό βέβαια συμβαίνει επειδή τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν εκπέμπουν CO2 και τα plug-in υβριδικά εκπέμπουν πολύ λιγότερο CO2 από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, μειώνοντας έτσι τον συνολικό μέσο όρο. Το 2022, οι τιμές για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης ήταν 150,5 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο για βενζινοκινητήρες και ακόμη και 168 γραμμάρια για πετρελαιοκινητήρες.

    Ποιες μάρκες εκπέμπουν τους περισσότερους ρύπους

    Τα στατιστικά της KBA δείχνουν επίσης ποιες μάρκες έχουν τις υψηλότερες μέσες εκπομπές CO2 ανά χιλιόμετρο για νέες εγγραφές από τον Ιανουάριο έως τον Απρίλιο. Η Lamborghini και η Rolls Royce βρίσκονται στην πρώτη γραμμή των επιβατικών αυτοκινήτων με πολύ πάνω από 300 γραμμάρια – αν και με πολύ χαμηλό αριθμό νέων ταξινομήσεων. Μεταξύ των μεγαλύτερων εμπορικών σημάτων με τουλάχιστον 10.000 πρόσφατα ταξινομημένα αυτοκίνητα από την αρχή του έτους, η Porsche έχει την υψηλότερη αξία με 208,2 γραμμάρια.

    Οι τρεις μεγάλες γερμανικές premium μάρκες είναι κοντά μεταξύ τους, αλλά και πάνω από το μέσο όρο: Σύμφωνα με την KBA, η Mercedes έχει μέση αξία 136,4 γραμμάρια, η Audi 135,5 και η BMW 133,7 γραμμάρια. Η VW έρχεται στα 129,8 γραμμάρια, η Opel στα 114, 5 γραμμάρια.