ΣΕΕΑΕ: «Απαγόρευσαν» τις εισαγωγές μεταχειρισμένων ΙΧ – Φουλ για Ευρωδικαστήριο

  • Του Γιώργου Κ. Ανδρή

Αποφασισμένοι να καταγγείλουν για ακόμη μία φορά την Ελλάδα στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι οι έμποροι αυτοκινήτων καθώς με την τελευταία απόφαση του υπουργείου Οικονομικών ουσιαστικά κάνουν απαγορευτικές τις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Μετά από αυτή την εξέλιξη το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αποτελεί μονόδρομο για τους εμπόρους καθώς πλέον έχει τεθεί θέμα επιβίωσης τους…

Ειδικότερα όπως αναφέρει στο Movenews.gr o πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) κ. Ευριπίδης Κωνσταντινίδης: «Η αλλαγή κάθε φορά της οδηγίας περί αντιρρυπαντικής τεχνολογίας αφορά αποκλειστικά και μόνο το καινούριο αυτοκίνητο. Η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα της Ε.Ε. που όταν αλλάζει η οδηγία που αφορά στα καινούργια αυτοκίνητα βάζει στο κάδρο και τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Επειδή με την τελευταία ρύθμιση που έφερε στη Βουλή το υπουργείο Οικονομικών με σχετικά άρθρα σε νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας και αφορούσε σε ευνοϊκό καθεστώς εκτελωνισμού στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα με διάρκεια μόλις λίγων ημερών εκτιμώ ότι με αυτέά τα δεδομένα καθίστανται απαγορευτικές οι εισαγωγές σχετικά μικρής ηλικίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από άλλα κράτη-μέλη της ΕΕ. Άλλωστε όσα αυτοκίνητα μπορεί να εισάγει κανείς σε διάστημα μόλις λίγων ημερών και να τα εκτελωνίσει με το ευνοϊκό καθεστώς; Ελάχιστα είναι η απάντηση με αποτέλεσμα τα σχετικά καινούρια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα να σταματήσουν να εισάγονται και να στραφούν όλοι οι έμποροι στα παλιά μεταχειρισμένα ΙΧ για να επιβιώσουν…

Αποτέλεσμα των παραπάνω θα είναι να αυξάνονται συνεχώς τα κρούσματα από επιτήδειους που φέρνουν παλιά αυτοκίνητα, γυρίζουν τα χιλιόμετρα στα κοντέρ τους και εξαπατούν ανυποψίαστους καταναλωτές όπως επίσης και θα αυξηθεί ραγδαία και ο αριθμός των πειρατών που δραστηριοποιούνται μέσω ιστοσελίδων με αγγελίες αυτοκινήτων χωρίς να πληρώνουν ασφαλιστικές εισφορές, φόρο εισοδήματος, ενοίκια, κ.ά. δημιουργώντας συνθήκες ασφυξίας στους νόμιμους επαγγελματίες του κλάδου.

Για να σωθούμε λοιπόν θα στραφούμε για ακόμη μία φορά εναντίον της Ελλάδας ώστε να μπορέσουμε να επιβιώσουμε….»

Ο γενικός γραμματέας του ΣΕΕΑΕ κ. Κώστας Κυράτσος σχετικά με την ελάχιστη διάρκεια του εκτελωνισμού των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με χαμηλούς συντελεστές τόνισε μιλώντας στο Movenews.gr ότι: «Όταν αλλάζει μια οδηγία ρύπων αφορά αποκλειστικά και μόνο τα καινούρια αυτοκίνητα και όχι τα μεταχειρισμένα. Στην Ελλάδα βέβαια αγνοούν τις αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου (υπόθεση Ρουμανίας ΔΕΚ 7/4/2011 C402/09) η οποία αναφέρει ότι απαγορεύεται να επιβάλεις επιπλέον φόρους στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ από την στιγμή που δεν επιβάλλονται αντίστοιχοι φόροι στα εγχώρια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Για αυτό τον λόγο είμαστε έτοιμοι να καταγγείλουμε για ακόμη μία φορά την Ελλάδα στην ΕΕ για παραβίαση της νομοθεσίας.

Επίσης με την έλευση του 2019 όλοι οι έμποροι θα στραφούν στα παλιά μεταχειρισμένα ΙΧ για να μπορέσουν να επιβιώσουν. Δεν είναι δυνατόν να πιστεύουν κάποιοι πως τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αποτελούν απειλή για τα καινούρια καθώς όσοι στρέφονται στα μεταχειρισμένα γιατί δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν καινούρια αυτοκίνητα! Δεν είναι δυνατόν το ΥΠΟΙΚ να δίνει διορία μόλις 8 ημέρες στους επαγγελματίες του κλάδου για να εισάγουν αυτοκίνητα με χαμηλό συντελεστή. Τέλος δεν είναι δυνατόν η κυβέρνηση να κάνει ότι θέλει αδιαφορώντας για τις ζωές δεκάδων χιλιάδων επαγγελματιών και των υπαλλήλων τους. Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο θα αποτελέσει μονόδρομο για ακόμη μία φορά για εμάς!».

Πάντως πέραν της απαράδεκτης κατάστασης πολλοί έμποροι αυτοκινήτων εκτιμούν πως τα μεταχειρισμένα οχήματα έχουν εισέλθει στο στόχαστρο κάποιων στελεχών του υπουργείου Οικονομικών και προσπαθούν με κάθε δυνατό τρόπο να μπλοκάρουν τις εισαγωγές τους σε αντίθεση μ τα καινούρια που βρίσκονται στο… απυρόβλητο ασχέτως αν οι Αξίες Λιανικής προ Φόρων έχουν καταντήσει «ασανσέρ» και ανεβοκατεβαίνουν ακόμη και καθημερινά ανάλογα με το συμφέρον κάποιων εισαγωγέων…

Αλλά τις συγκεκριμένες πρακτικές δεν τις… «βλέπει» κανένας ελεγκτικός μηχανισμός!

Επίσης η Ελλάδα αποτελεί τη μοναδική χώρα στην ΕΕ όπου υπήρξε μέτρο της απόσυρσης για 8 συνεχόμενα χρόνια! Αντί όμως να «αδειάζουμε» από παλιά αυτοκίνητα φαίνεται ότι εκείνα αυξάνονται και πληθύνονται καθώς με το νόμο 4389/2016 άλλαξε ριζικά ο τρόπος εκτελωνισμού των αυτοκινήτων και άνοιξε διάπλατα η πόρτα της εισόδου για τα «σαπάκια»! Αντίθετα η εισαγωγή των πιο νέων σε ηλικία μεταχειρισμένων έχει γίνει ασύμφορη…