Σε ποια χώρα άλλαξε η ιεραρχία των χρηστών του δρόμου

    Ριζικά έχουν αλλάξει τα άρθρα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας του Ηνωμένου Βασιλείου καθώς πλέον περιλαμβάνουν νέους κανόνες σχετικά με μια αναθεωρημένη «ιεραρχία των χρηστών του δρόμου».

    Η ιεραρχία θέτει τους χρήστες του δρόμου σε μεγαλύτερο κίνδυνο σε περίπτωση σύγκρουσης στην κορυφή της ιεραρχίας, αλλά «δεν καταργεί την ανάγκη να συμπεριφέρονται όλοι υπεύθυνα».

    Η προσέγγιση είναι παρόμοια με την αντίστροφη πυραμίδα της προτεραιότητας οδικής ασφάλειας που προωθεί το ETSC για την αστική κινητικότητα εδώ και πολλά χρόνια, η οποία βάζει τους πεζούς και τους ποδηλάτες στην κορυφή, ακολουθούμενοι από τους μοτοσικλετιστές, τα αυτοκίνητα, τα φορτηγά και τα λεωφορεία.

    Οι νέοι κανόνες δίνουν μεγαλύτερη προτεραιότητα στους πεζούς όταν διασχίζουν δρόμους και καθορίζουν την κατάλληλη απόσταση διέλευσης όταν προσπερνούν ποδηλάτες.

    Ο ενημερωμένος κώδικας διευκρινίζει ότι όταν οι άνθρωποι διασχίζουν ή περιμένουν να περάσουν σε μια διασταύρωση, τα οχήματα θα πρέπει να σταματούν.

    Οι άνθρωποι που κάνουν ποδήλατο καλούνται να μην προσπερνούν άτομα που περπατούν, από πολύ κοντά ή με μεγάλη ταχύτητα και θα πρέπει να επιβραδύνουν χτυπώντας το κουδούνι τους. Παράλληλα οι Βρετανικές Αρχές υπενθυμίζουν ότι οι άνθρωποι που περπατούν μπορεί να είναι κωφοί, τυφλοί ή με μειωμένη όραση

    Οι άνθρωποι που κάνουν ποδήλατο σε ομάδες θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τις ανάγκες των άλλων χρηστών του δρόμου.

    Ειδικότερα μπορούν να οδηγούν δύο ποδηλάτες παράλληλα όταν κινείται μεγάλος αριθμός ποδηλάτων ή συνοδεύουν μικρά παιδιά.

    Ζητείται από τα άτομα που κάνουν ποδήλατο να γνωρίζουν τους ανθρώπους που οδηγούν πίσω τους και να τους επιτρέπουν να προσπεράσουν όταν είναι ασφαλές να το κάνουν.

    Άνθρωποι που κάνουν ποδήλατο προσπερνώντας σταθμευμένα οχήματα θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να διατηρούν μια απόσταση από αυτά τουλάχιστον 1 μέτρο ώστε να αποφύγουν κάποιο ατύχημα σε περίπτωση που ανοίξει κάποια πόρτα.

    Ο ενημερωμένος κωδικός επιβεβαιώνει ότι τα άτομα που κάνουν ποδήλατο μπορεί να περάσουν από δεξιά ή αριστερά τα πιο αργά ή ακίνητα οχήματα εξαιτίας μποτιλιαρίσματος.

    Παράλληλα οι άνθρωποι που κάνουν ποδήλατο έχουν προτεραιότητα έναντι των υπολοίπων οχημάτων σε μια διασταύρωση εκτός εάν οι πινακίδες ή οι σημάνσεις υποδεικνύουν διαφορετικά.

    Σε κυκλικούς κόμβους επίσης τα ποδήλατα έχουν προτεραιότητα έναντι των μηχανοκίνητων δικύκλων και άλλων οχημάτων.

    Ιδιαίτερη προσοχή συστήνεται στους οδηγούς οχημάτων και σύμφωνα με το νέο κώδικα οι επιβάτες των οχημάτων για να ανοίξουν τις πόρτες θα πρέπει να χρησιμοποιούν το χέρι από την αντίθετη πλευρά ώστε να μπορούν να γυρίζουν το κεφάλι τους και να ελέγχουν μη τυχόν έρχεται κανένα ποδήλατο και προκαλέσουν ατύχημα.