Seat Leon 1.6 TDi: Τίμιο αλλά και… λιτό!

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@carpress.gr

H Seat ανέκαθεν κατασκεύαζε αυτοκίνητα που ήταν τίμια τα οποία διατίθονταν σε προσιτές τιμές και αποτελούσαν την εναλλακτική λύση για όσους επιθυμούσαν να έχουν στην κατοχή τους ένα αυτοκίνητο που έχει κάποια χαρακτηριστικά από τα ακριβότερα αλλά και πιο ποιοτικά VW.

Η νέα γενιά του Seat Leon που είχαμε στην διάθεσή μας με τον πετρελαιοκινητήρα χωρητικότητας 1,6 λίτρου απόδοσης 115 ίππων αποδείχθηκε πως αποτελεί μια τίμια… αλλά λιτή λύση για όσους θέλουν να κινούνται με ένα όχημα του ομίλου VW.

Η τιμή διάθεσης του αυτοκινήτου κινείται γύρω από τις 17.000 ευρώ που δεν θεωρείται και από τις πιο φθηνές αλλά ο πετρελαιοκινητήρας κρατά σε υψηλά επίπεδα την μεταπωλητική αξία του αυτοκινήτου λόγω χαμηλού κόστους χρήσης.

Γνώριμη σχεδίαση

Η ισπανική εκδοχή των αυτοκινήτων του VW Group δεν μας έχει συνηθίσει με εκτεταμένες αλλαγές στα μοντέλα της. Έτσι λοιπόν και στο νέο Seat Leon οι αλλαγές προσδιορίζονται στη νέα μάσκα, τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες. Στο πίσω μέρος κυριαρχούν τα φωτιστικά σώματα με λαμπτήρες LED.


Ευχάριστο αλλά λιτό

Το εσωτερικό του Seat Leon θα λέγαμε πως είναι ευχάριστο χωρίς όμως να μπορεί να εντυπωσιάσει τους επιβάτες του.

Μάλιστα η νέα οθόνη 8 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό προσπαθεί να κερδίσει τις εντυπώσεις με το εξελιγμένο σύστημα infotainment αλλά η ύπαρξη μεγάλων τμημάτων πλαστικών, κυρίως σκληρών, χαλάει την συγκεκριμένη εικόινα.

Τα όργανα είναι ευανάγνωστα και όμορφα ενώ ανάμεσά τους υπάρχει ο υπολογιστής ταξιδιού αλλά και άλλες λειτουργίες του οχήματος που ελέγχονται από διακόπτες στο τιμόνι.

Oι χώροι παραμένουν σε πολύ καλά επίπεδα με αρκετό χώρο διαθέσιμο για όλους τους επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται στον μέσο όρο της κατηγορίας με 380 λίτρα.


115 ίπποι

Το Seat leon της δοκιμής μας όπως προαναφέραμε κινούνταν από τον πετρελαιοκινητήρα χωρητικότητας 1,6 λίτρου ο οποίος αποδίδει 115 ίππους και μέγιστη ροπή 25 χλγρ. από τις 1.500 έως τις 3.250 σ.α.λ.

Η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός 5τάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων το οποίο κατά την άποψή μας θα μπορούσε να διαθέτει και 6η σχέση αλλά προφανώς το εργοστάσιο αποφάσισε να έχει μόλις 5 σχέσεις για να μειώσει το κόστος παραγωγής.

Ο κινητήρας αποδείχθηκε πρόθυμος να κινήσει το αμάξωμα του Leon αλλά όσο ανεβαίνουν οι στροφές του κινητήρα αυξάνεται ανάλογα και ο ήχος που παράγει.

Στο δρόμο το Seal Leon 1.6 Tdi αποδείχθηκε επίσης πως είναι μια τίμια επιλογή χωρίς εξάρσεις και εντυπωσιακά πράγματα και θα ικανοποιήσει σχεδόν όλες τις απαιτήσεις από ένα μέσο οδηγό.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το ισπανικό μοντέλο θα κινηθεί άνετα και οικονομικά όσο ο δείκτης του ταχύμετρου κυμαίνεται στα όρια του Κ.Ο.Κ. ωστόσο η έλλειψη 6ης σχέσης είναι εμφανής.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Leon προσδίδει ικανοποιητικά περιθώρια πρόσφυσης αλλά το τιμόνι είναι κάπως ελαφρύ και με μειωμένη αίσθηση.

Ωστόσο σε καμία περίπτωση δεν θα προβληματίσει τον μέσο οδηγό.

Μέσα στην πόλη το ισπανικό μοντέλο αποδείχθηκε ευέλικτο, γρήγορο και οικονομικό αλλά η έλλειψη κάμερας οπισθοπορείας αλλά και αισθητήρων παρκαρίσματος κάνουν έντονη την απουσία τους.

Μάλιστα η οθόνη του συστήματος πολυμέσων στο κέντρο του ταμπλό παραπέμπει στην ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας η οποία στην πράξη αποδείχθηκε ότι λείπει…

ΥΠΕΡ

Κατανάλωση

Χώροι

Κινητήρας

ΚΑΤΑ

Έλλειψη κάμερας οπισθοπορείας

Έλλειψη 6ης σχέση στο κιβώτιο