Seat Ateca 2.0 D AWD: Ένα κορυφαίο SUV με χαμηλό κόστος χρήσης

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@carpress.gr

Η Seat με το Ateca «εισβάλλει» στην κατηγορία των SUV το οποίο με ατού της άνεση, το χαμηλό κόστος χρήσης αλλά και την υψηλή μεταπωλητική αξία ρίχνει το γάντι στους ανταγωνιστές.

Μάλιστα με ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό και βέβαια τον κορυφαίο πετρελαιοκινητήρα των 2 λίτρων απόδοσης 150 ίππων που καταναλώνει μόλις 5 λίτρα για κάθε 100 χλμ. γίνεται πιο… ήπια η τιμή απόκτησής του η οποία κυμαίνεται στα 27.395 ευρώ.

Δυναμική εμφάνιση

Το Seat Ateca αποτελεί ένα ξεχωριστό μοντέλο για τη Seat και βέβαια εξαιτίας και του χαρακτήρα του αυτοκινήτου διαθέτει μια δυναμική εμφάνιση η οποία ταυτόχρονα χαρακτηρίζεται και επιβλητική.

Μάλιστα κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας δεν ήταν και λίγοι εκείνοι που εξέφρασαν την άποψη πως το ισπανικό μοντέλο μοιάζει με… Audi.

Στο εμπρόσθιο μέρος κυριαρχεί η μεγάλη τραπεζοειδής μάσκα με τα μεγάλα φωτιστικά σώματα με LED τα οποία «μετρέπονται» και σε φλας. Από το πλάι ξεχωρίζει κανείς το μαύρο πλαστικό που έχει τοποθετηθεί περιμετρικά στο αμάξωμα τονίζοντας τον off road χαρακτήρα του μοντέλου. Στο πίσω μέρος οι σχεδιαστές της Seat προτίμησαν να δώσουν ένα πιο πολυτελή τόνο με βασικό στοιχείο τα φωτιστικά σώματα.

Hi-tech εσωτερικό

Στο εσωτερικό του Seat Ateca έχει γίνει εκτενής χρήση της… τεχνολογίας με αποτέλεσμα να έχει δημιουργηθεί μια Hi-tech καμπίνα επιβατών.

Το ταμπλό του SEAT Ateca, το τιμόνι και ο πίνακας οργάνων, προέρχεται σχεδόν αυτούσιο από το Leon και διαθέτει έντονους χρωματισμούς.

Στην κονσόλα μεταξύ των καθισμάτων έχουν τοποθετηθεί οι ποτηροθήκες ενώ δίπλα στον επιλογέα φιγουράρει ο περιστροφικός διακόπτης (για την επιλογή προγράμματος τετρακίνησης) και το κουμπί του ηλεκτρικού χειρόφρενου.

Λίγο πιο μπροστά έχει τοποθετηθεί και το μπουτόν ενεργοποίησης/απενεργοποίησης του κινητήρα, ενώ υπάρχει και ειδικός χώρος για παροχή ρεύματος 12V που συνοδεύεται από μία θύρα AUX και δύο θύρες USB.

Στο κέντρο του ταμπλό έχει τοποθετηθεί η οθόνη αφής του συστήματος infotainment Εasy Connect, που συνοδεύεται από το SEAT Full Link και το SEAT ConnectApp.

Παράλληλα εξαιρετική δουλειά έχει γίνει με τα υλικά που συνθέτουν την καμπίνα επιβατών καθώς έχει γίνει εκτενής χρήσης αφρώδες υλικού στο ταμπλό ενώ σε πολύ καλά επίπεδα κυμαίνεται και η συναρμογή και το φινίρισμα.

Όσον αφορά στον εξοπλισμό το Ateca έχει τα πάντα και φυσικά υπάρχει το adaptive cruise control, το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με ανίχνευση πεζών, το σύστημα αναγνώρισης πινακίδων οδικής σήμανσης, η ανίχνευση αντικειμένων σε «τυφλό» σημείο, η πανοραμική προβολή εικόνας μέσα από 4 κάμερες (με δυνατότητα προβολής των εμπρός τροχών για να βλέπει ο οδηγός που πατούν όταν κινείται εκτός δρόμου), ανίχνευση κόπωσης οδηγού, Hands free άνοιγμα της πίσω πόρτας και Park Assist που σταθμεύει το αυτοκίνητο αυτόματα τόσο σε παράλληλο, όσο και σε κάθετο παρκάρισμα.

150 ίπποι και diesel

Ο 2λιτρος, 16βάλβιδος turbodiesel TDI των 150 ίππων και των 34 χλγρ. ροπής (από τις 1.750 – 3.000 σ.α.λ.) συνδυάζεται αποκλειστικά με το σύστημα τετρακίνησης 4Drive.

Στην πράξη ο κινητήρας λειτουργεί άψογα και χωρίς να παράγει υψηλό θόρυβο ωστόσο χρειάζεται κάποια εξοικείωση καθώς στις πολύ χαμηλές στροφές μπορεί να… σβήσει.

Στο θέμα της οικονομίας τώρα, το Ateca καταναλώνει 5 λίτρα/100 χλμ. ενώ κάτω από μεγάλη πίεση η κατανάλωση προσεγγίζει τα 6,7 λίτρα.

Ένα μοντέλο γνήσιος… survivor

Το Ateca απέδειξε πως μπορεί να κινηθεί κάτω από όλες τις συνθήκες σαν ένας γνήσιο survivor και μάλιστα με άνεση, ασφάλεια και οικονομία.

Ειδικότερα στην άσφαλτο το Ateca εντυπωσιάζει με την κορυφαία ποιότητα κύλισης που διαθέτει το ισπανικό μοντέλο και ο οδηγός αισθάνεται ο απόλυτος… κυρίαρχος έχοντας τέλεια πανοραμική ορατότητα.

Το αυτοκίνητο ακόμη και όταν κινείται με ταχύτητες που ξεπερνούν τα 180 χλμ./ώρα παραμένει ευθύβολο και ασφαλές ενώ όταν ο οδηγός αποφασίσει πως θέλει να κάνει οικονομία και μειώσει την ταχύτητα κίνησης στα όρια του Κ.Ο.Κ. τότε η αυτονομία εκτοξεύεται σε πάνω από 900 χλμ.!

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές η ύπαρξη τετρακίνησης «διορθώνει» τα όποια ηθελημένα ή μη λάθη του οδηγού ενώ οι κλίσεις είναι ανεπαίσθητες.

Στη Sport ρύθμιση η απόκριση στο γκάζι γίνεται ακόμη καλύτερη, το τιμόνι βαραίνει περισσότερο και το XDS ψευδομπλοκέ ηλεκτρονικό διαφορικό λειτουργεί πιο άμεσα.

Εκτός δρόμου το Ateca με την τετρακίνηση (Haldex πέμπτης γενιάς με δυνατότητα επιλογής προγράμματος Snow και off road) είναι γρήγορη και μεταφέρει σωστά τη ροπή στους τροχούς που χρειάζεται για να υπάρχει πρόσφυση.

Ωστόσο, οι έξτρα τροχοί των 19 ιντσών δεν επιτρέπουν πολλές έντονες δραστηριότητες εκτός δρόμου…

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Κινητήρας

Κόστος Χρήσης

Τετρακίνηση

ΚΑΤΑ

Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης