Ρεσιτάλ υποκριτικής από υψηλόβαθμο στέλεχος εισαγωγικής

  • Του Γιώργου Κ. Ανδρή

Θυμάστε τον Χανς Κρίστιαν Άντερσεν; Τον μεγάλο παραμυθά που με τα παραμύθια του μεγαλώσαμε… Σίγουρα τον θυμάστε.

Ο Άντερσεν μεταξύ των πολλών παραμυθιών που είχε γράψει, έγραψε και το γνωστό σε όλους μας: «Τα καινούρια ρούχα του αυτοκράτορα».

Στο παραμύθι, υπάρχει ένας βασιλιάς ο οποίος θέλοντας να εντυπωσιάσει τους υπηκόους του με τα πλούσια ρούχα του, ήθελε να έχει καινούρια φορεσιά κάθε μέρα.

Ο ράφτης του, ο οποίος δεν μπορούσε να ανταποκριθεί και ήταν και απατεώνας, τον είχε πείσει ότι φορούσε καινούρια ρούχα κάθε μέρα, τα οποία όμως… δεν υπήρχαν!

Ο ράφτης έλεγε ψέμματα, ο βασιλιάς θεωρώντας ότι υπάρχει μία πραγματικότητα η οποία δεν αντιλαμβάνεται, εξέφραζε τον θαυμασμό του για τα ρούχα και πήγαινε στις επίσημες παρελάσεις γυμνός.

Οι υπήκοοι, οι οποίοι φοβούνταν να πούνε ελεύθερα την γνώμη τους, θαύμαζαν δυνατά τα ρούχα του βασιλιά, τα οποία… δεν υπήρχαν!

Κι αυτό συνεχιζόταν για καιρό ώσπου μία ημέρα, σε μία παρέλαση, ένα μικρό παιδί, αθώο και χωρίς φόβο, φώναξε δυνατά: «Μα ο βασιλιάς είναι γυμνός!», σπάζοντας το κλίμα της ψεύτικης πραγματικότητας.

Μετά από αυτό όλοι απενοχοποιήθηκαν κι άρχισαν να φωνάζουν ότι ο βασιλιάς όντως είναι γυμνός…

Κάτι παρόμοιο συμβαίνει στην αγορά αυτοκινήτου μεταξύ κάποιων υψηλόβαθμων στελεχών εισαγωγικών εταιρειών, «δημοσιογράφων» και διαφημιστικών εταιρειών αλλά ευτυχώς που δεν είναι όλοι έτσι γιατί τότε η κατάσταση θα ήταν μη αναστρέψιμη!

Το θέμα λοιπόν των διαφημίσεων, των χορηγιών, των αυτοκινήτων test-drive, οι μυστικές συναντήσεις με ή χωρίς δώρα, τα κρυφά ή φανερά μισθολόγια και άλλα τέτοια σημάδια διαπλοκής και σήψης έχουν κάνει έντονη την παρουσία τους στο κλάδο του Αυτοκινήτου τα τελευταία χρόνια και ειδικά μετά το 2008 όπου έκανε την εμφάνισή της και η οικονομική κρίση.

Ωστόσο τα τελευταία χρόνια κυρίως πάρα πολλά στελέχη αποχωρούν από τις εισαγωγικές εταιρείες είτε οικειοθελώς είτε κάτω από άσχημες συνθήκες και κάποια στιγμή όταν ηρεμήσουν νιώθουν την ανάγκη να μιλήσουν σε κάποιους πραγματικούς δημοσιογράφους που ευτυχώς υπάρχουν ακόμη οι οποίοι προφανώς δεν «μασάνε» τα λόγια τους ούτε φοβούνται από απειλές τύπου «μην ξαναδώσεις διαφήμιση»…

Άλλωστε τα χαμηλόβαθμα στελέχη ανέχονταν για πάρα πολλά χρόνια την απαράδεκτη συμπεριφορά κάποιων υψηλόβαθμων στελεχών την οποία χαρακτηρίζουν προκλητική και αλαζονική αλλά προφανώς δεν σκέφτονται λόγω έπαρσης ότι κάποια στιγμή θα την πατήσουν και οι ίδιοι.

Ο λόγος για κάποιο υψηλόβαθμο στέλεχος εισαγωγικής εταιρείας ο οποίος έχει πραγματοποιήσει αρκετές απολύσεις το τελευταίο διάστημα και όπως φαίνεται θέλει να εξελιχθεί σε… «one man show» στην εισαγωγική εταιρεία.

Το εν λόγω στέλεχος μάθαμε πως όχι μόνο κυκλοφορεί στα γραφεία με λίστα σε ποιους θα δώσει όλο το διαφημιστικό budget αλλά δεν αφήνει ούτε τα δημοσιογραφικά αυτοκίνητα Test-Drives να δίνονται χωρίς την έγκρισή του.

Πρώην στελέχη του πάντως επισημαίνουν στο Movenews.gr πως εκείνος απολύτως τυχαία διατηρεί πολύ φιλικές έως και… συγγενικές σχέσεις με κορυφαίο στέλεχος μεγάλης διαφημιστικής εταιρείας που τυγχάνει να διαχειρίζεται όλους τους λογαριασμούς της εταιρείας αυτοκινήτων.

Από την άλλη μεριά η αποστροφή του για τους δημοσιογράφους είναι τέτοια που θεωρεί πως με μερικές εκατοντάδες ευρώ μπορεί να τους κάνει να… γράφουν ακόμη και για τα ζώδια όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στα στελέχη του.

Πάντως με ετήσιο διαφημιστικό budget περίπου στις 250.000 ευρώ το χρόνο για τον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο ο εν λόγο κύριος καταφέρνει να «ξεπληρώνει» τις χάρες που του κάνουν κάποια Μέσα Ενημέρωσης ενώ όταν όλοι οι υπόλοιποι παραπονιούνται πως η εταιρεία του δεν τους δίνει ούτε ένα ευρώ για διαφήμιση τότε ως διά μαγείας φταίνε πάντοτε τα χαμηλόβαθμα στελέχη του!

Ωστόσο η κοροϊδία φαίνεται πως αποκαλύφθηκε όταν υψηλόβαθμο στέλεχος ΜΜΕ ενημερώθηκε πως σε ανταγωνιστικό Μέσο η συγκεκριμένη εισαγωγική εταιρεία αυτοκινήτων έδινε μέσω διαφήμισης 60.000 ευρώ το χρόνο ενώ στο δικό του πολύ ισχυρότερο ΜΜΕ δεν έδινε ούτε 30.000 ευρώ για διαφήμιση.

Βέβαια μετά την αποκάλυψη της παροχής διπλάσιας διαφημιστικής δαπάνης σε ΜΜΕ με διαφορετική δυναμική άλλαξαν τα δεδομένα και αντιστράφηκαν οι όροι και τότε επίσης ως διά μαγείας τα αυτοκίνητα που δοκιμάζονταν ήταν όλο προβλήματα!

Βέβαια το υψηλόβαθμο στέλεχος έλεγε στον στενό του επαγγελματικό κύκλο: «Ποιος νομίζει ότι είναι αυτός; Ότι και να γράψουν οι δημοσιογράφοι δεν με ενδιαφέρει! Ποιους τους διαβάζει; Αν τους δώσεις 300 ευρώ για διαφήμιση θα γράψουν ακόμη και για ζώδια…»

Τα παραπάνω και άλλα τέτοια πολλά έχουν λεχθεί από το υψηλόβαθμο στέλεχος εισαγωγικής εταιρείας σε πρώην συνεργάτες του οι οποίοι δεν διστάζουν να επιβεβαιώσουν το γεγονός πως ακόμη και στα αιτήματα αυτοκινήτων Test-Drive ο εν λόγω κύριος τα «έκοβε» εντελώς ή τα διέθετε για ελάχιστες ημέρες ανάλογα την περίπτωση και όποιος έκανε παράπονα σε εκείνον αντιδρούσε με έκπληξη και έριχνε τα βάρη στα στελέχη του Γραφείου Τύπου ή του Μάρκετινγκ ώστε να ηρεμήσει τα πνεύματα και να αποποιηθεί κάθε ευθύνης.

Τώρα μαθαίνουμε πως ασχολείται με «μεγάλα» ονόματα της πιάτσας λέγοντας πως έχουν «ξεθωριάσει» και δεν έχουν καμία απολύτως δύναμη πλέον…

Όπως και να έχει πάντως το ζήτημα όταν ένα υψηλόβαθμο στέλεχος εισαγωγικής εταιρείας αυτοκινήτων είναι πολύ πιθανό να λάβει και… Όσκαρ ερμηνείας κάποια στιγμή αλλά όταν θα πέσουν οι μάσκες και θα δει και ο ίδιος την πόρτα της εξόδου τότε θα αντιληφθεί πως δεν του ανοίγει καμία άλλη πόρτα σε εισαγωγική εταιρεία καθώς τα στελέχη που έχει απολύσει τον έχουν «στολίσει» χειρότερα και από… Χριστουγεννιάτικο δέντρο!