Renault Clio 1,2T: Δύναμη και άνεση, αλλά…

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@carpress.gr

Δυνατή και γρήγορη αποδείχθηκε η νέα βενζινοκίνητη έκδοση του Renault Clio με κινητήρα χωρητικότητας 1,2 λίτρου η οποία αποδίδει 120 ίππους, διαθέτει υπερπλήρη εξοπλισμό αλλά και «τσιμπιμένη» τιμή η οποία κυμαίνεται πάνω από τις 16.400 ευρώ.

Επίσης η βενζινοκίνητη έκδοση με τους 120 ίππους σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αγγίζει την αυτονομία της αντίστοιχης πετρελαιοκίνητης έκδοσης την οποία και θα επιλέγαμε μεταξύ των δύο…

Όσον αφορά στα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονται σε 115,64 ευρώ και κρίνονται ότι είναι ιδιαίτερα χαμηλά ενώ επίσης θετικά κρίνεται και η πολυετής εγγύηση των 5 ετών.

Μοντέρνα εμφάνιση

Το νέο Renault Clio διατηρεί τη γνωστή δυναμική σχεδίαση που διαθέτουν τα γαλλικά μοντέλα ενώ με κάποιες επιπλέον «πινελιές» τονίζεται περαιτέρω η σπορ εμφάνιση του αυτοκινήτου.

Ειδικότερα η μαύρη πλαστική επένδυση στο λευκό αμάξωμα δίνουν ένα ξεχωριστό σπορ τόνο στο αμάξωμα ενώ σε συνδυασμό με τις ζάντες αλουμινίου το τελικό σύνολο αποτελεί μια άκρως δελεαστική εμφάνιση.

Παράλληλα η τοποθέτηση των χειρολαβών ανοίγματος των πίσω θυρών στο επάνω μέρος της πόρτας δίνουν την αίσθηση του κουπέ αμαξώματος.

Στην καμπίνα επιβατών το γαλλικό εργαστάσιο έχει «εισάγει» μια υψηλή δόση τεχνολογίας η οποία αποτυπώνεται στην έγχρωμη οθόνη 7 ιντσών που βρίσκεται στο κέντρο τγης κονσόλας και διαθέτει λειτουργία αφής στην οποία περιλαμβάνεται το σύστημα infotainment το οποίο είναι εύκολο στη χρήση.

Ο πίνακας οργάνων διαθέτει αναλογικές και ψηφιακές μετρήσεις ενώ ο οδηγός θα βρει αμέσως τη σωστή θέση οδήγησης καθώς τόσο το τιμόνι όσο και το κάθισμα διαθέτουν ρυθμίσεις.

Ο χώρος επιβατών είναι κορυφαίος καθώς στην καμπίνα μπορούν να καθίσουν με πολύ άνεση 4 ενήλικες επιβάτες ενώ με μικρές παραχωρήσεις μπορούν άνετα να ταξιδέψουν ακόμη και 5 ενήλικες με τις αποσκευές τους.

Σε επίπεδο εξοπλισμού το Renault Clio διαθέτει τα πάντα ενώ σε ικανοποιητικά επίπεδα κυμαίνονται και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στην καμπίνα επιβατών.

120 ίπποι

Το Renault Clio της δοκιμής μας κινούνταν από τον κορυφαίο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,2 λίτρου ο οποίος αποδίδει 120 ίππους και 20,5 χλγρ. Ροπής.

Στην πράξη ο συγκεκριμένος κινητήρας αποδείχθηκε ιδιαίτερα ελαστικός ενώ ιδιαίτερης μνείας χρίζει ο χαμηλός θόρυβος που παράγει.

Ωστόσο η μεγάλη έκπληξη έρχεται από την ζωντάνια που προσδίδει το μηχανικό σύνολο αλλά όταν ο οδηγός πιέσει για αρκετή ώρα το πεντάλ του γκαζιού προς το πάτωμα έχει άμεσο αντίκτυπο στην μέση κατανάλωση η οποία ξεπερνά τα 7,7 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Αν είναι συνετός τότε η κατανάλωση πέφτει κάτω από τα 6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Η κίνηση μεταφέρεται βέβαια στους εμπρόσθιους τροχούς μέσω ενός μηχανικού 6τάχυτου κιβωτίου που διαθέτει πολύ καλή αίσθηση αλλά και κορυφαία κλιμάκωση.

Υψηλά επίπεδα πρόσφυσης

Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του πετρελαιοκίνητου Renault Clio 1,2Τ που εντυπωσιάζουν τον οδηγό έχει να κάνει με την οδική συμπεριφορά του γαλλικού μοντέλου.

Τα φαρδιά μεταξόνια του Clio προσδίδουν εξαιρετική σταθερότητα αλλά υψηλά περιθώρια πρόσφυσης παρά το γεγονός που δεν αφορά σε ένα μοντέλο επιδόσεων.

Ειδικότερα στο εθνικό οδικό δίκτυο το Renault Clio 1,2Τ μπορεί να κινηθεί με απόλυτη ασφάλεια ακόμη και όταν ο δείκτης του ταχυμέτρου ξεπερνά τα 185 χλμ./ώρα

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Clio έχει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης ωστόσο το τιμόνι αποδείχθηκε υπερ-ελαφρύ…

Αντίθετα ο οδηγός θα εκτιμήσει το ελαφρύ τιμόνι του Clio όταν κινείται μέσα στην πόλη καθώς οι επιτόπιοι ελιγμοί αλλά και η διαδικασία παρκαρίσματος αποτελούν παιχνιδάκι.

Επίσης οι αναρτήσεις φιλτράρουν σε πολύ μεγάλο βαθμό τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Επιδόσεις

Χαμηλά Τέλη Κυκλοφορίας

Εξοπλισμός

Εγγύηση

ΚΑΤΑ

Τιμή