Ρεκόρ πωλήσεις νέων ΙΧ και τον Σεπτέμβριο – Η κατάταξη των ομίλων

Με θετικό πρόσημο συνέχισε την πορεία του ο δείκτης πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων στην Ελλάδα και τον Σεπτέμβριο του 2023.

Σύμφωνα με πληροφορίες τον 9ο μήνα του 2023 διατέθηκαν πάνω από 11.400 καινούρια αυτοκίνητα έναντι 8.700 νέων οχημάτων τον αντίστοιχο μήνα του 2022 με αποτέλεσμα η αγορά να καταγράψει άνοδο πάνω από 32%.

Με τέτοιες επιδόσεις κάποιες άλλες εποχές οι εισαγωγικές και εμπορικές επιχειρήσεις θα άνοιγαν σαμπάνιες ωστόσο σήμερα δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο και όλοι διατηρούν μια επιφυλακτική στάση καθώς η οικονομική αβεβαιότητα του χειμώνα σε συνδυασμό με την ενεργειακή κρίση και την κλιματική αλλαγή (φυσικές καταστροφές) είναι ικανά να τινάξουν στον αέρα όχι μόνο την αγορά αυτοκινήτου αλλά και ολόκληρη την οικονομία.

Επίσης οι αλλαγές που ετοιμάζονται στη φορολογία αλλά καθυστερούν να υλοποιηθούν όπως επίσης και το ουσιαστικό «πάγωμα» του Κινούμαι Ηλεκτρικά 2 εξαιτίας της έλλειψης πόρων δημιουργούν περαιτέρω προβλήματα στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου και ιδίως στην ηλεκτροκίνηση.

Πάντως τον Σεπτέμβριο οι εταιρικές πωλήσεις κατέλαβαν το 56% του συνόλου και οι πωλήσεις λιανικής περιορίστηκαν στο 44% με ότι και αν σημαίνει αυτό για την αγορά…

Πρωτιά για την Toyota

Για έναν ακόμη μήνα η Toyota κατάφερε να βρεθεί στο υψηλότερο σκαλοπάτι του βάθρου του πίνακα των πωλήσεων με πάνω από 1.500 μονάδες και ακολουθεί η Citroen με πάνω από 1.000 πωλήσεις ενώ την πρώτη τριάδα συμπληρώνει η Peugeot με σχεδόν 1.000 αυτοκίνητα. Στη συνέχεια ακολουθούν η Hyundai (πάνω από 780), η BMW (πάνω από 710), η Suzuki (πάνω από 700), η Opel (πάνω από 650), η VW (πάνω από 450), η Fiat (πάνω από 440) και την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει η Kia (πάνω από 410).

Σε επίπεδο έτους στην πρώτη θέση βρίσκεται η Toyota με και ακολουθούν η Opel και η Peugeot.

Οι επιδόσεις των ελληνικών εισαγωγικών

Το multibranding φαίνεται ότι έχει επιφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα σε πάρα πολλούς ελληνικούς εισαγωγικούς ομίλους ενώ σε κάποιους άλλους δυστυχώς η συνύπαρξη μοντέλων δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στις πωλήσεις και κατ’ επέκταση και στις σχέσεις με τα εργοστάσια παραγωγής.

Ο όμιλος Συγγελίδη αναδείχθηκε πρωταθλητής πωλήσεων τον Σεπτέμβριο με σχεδόν 3.000 μονάδες και ακολουθεί ο όμιλος Βασιλάκη με 2.000 πωλήσεις ενώ στην τρίτη θέση βρέθηκε η Toyota Hellas (όμιλος Inchcape) με πάνω από 1.500 μονάδες. Στη συνέχεια ακολουθεί στην τέταρτη θέση ο όμιλος Μανδύλα με λίγο πάνω από τις 900 πωλήσεις, στην πέμπτη θέση ο όμιλος Β. Θεοχαράκη με λίγο πάνω από τις 730 πωλήσεις και την εξάδα συμπληρώνει ο όμιλος Σφακιανάκη με λίγο πάνω από τις 700 πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων.