Προχωρά ο διαγωνισμός για την αγορά 1.000 λεωφορείων!

    Ιδιαίτερη μακροσκελής ήταν η απάντηση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών προς τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς κατά την συζήτηση επί της πρότασης μορφής της αξιωματικής αντιπολίτευσης.  Μάλιστα ο κ. Καραμανλής αφιέρωσε το μεγαλύτερο μέρος της ομιλίας του στις αστικές συγκοινωνίες, γιατί όπως τόνισε αυτές τις μέρες ακούστηκαν και σε αυτή την αίθουσα ορισμένα απίθανα πράγματα.

    «Αλήθεια, τόσα χρόνια που μείνατε στην κυβέρνηση, πόσες προσλήψεις κάνατε στις αστικές συγκοινωνίες; Να σας απαντήσω εγώ: Ούτε μία. Πόσα λεωφορεία αγοράσατε; Να σας απαντήσω εγώ: Ούτε ένα. Ποιες καινοτόμες λύσεις εφαρμόσατε; Να σας πω εγώ: Καμία. Εκτός και εάν θεωρείτε πρωτοποριακή ιδέα την επανακρατικοποίηση του ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη, που απέτυχε παταγωδώς», υπενθύμισε καταρχάς στο ΣΥΡΙΖΑ ο κ. Καραμανλής.

    Ανέλυσε το σχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τις αστικές συγκοινωνίες, που αναπτύσσεται σε τρεις φάσεις: Ανάταξη – Ενίσχυση – Ανανέωση.

    Ανέφερε ότι στην Αθήνα, από 850 οχήματα στο δρόμο, έχουμε φτάσει στα 1.100. Αντίστοιχα έχουν μειωθεί οι χρονοαποστάσεις στο Μετρό. Στις Γραμμές 2 και 3, από 32 συρμούς σε κυκλοφορία, έχουμε φτάσει τους 38.

    «Τώρα, υλοποιούμε τη φάση της ενίσχυσης: Σεβόμαστε το δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών, συμπράττουμε όμως με τον ιδιωτικό τομέα. Σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ, leasing, προσλήψεις fast track. Σταδιακά ενισχυόμαστε με 500 οχήματα ως το τέλος του έτους και 1.200 εργαζόμενους. Μέρα με τη μέρα, τα δρομολόγια πυκνώνουν, η εικόνα αλλάζει. Ενώ στο Μετρό, ολοκληρώσαμε και παραδώσαμε 3 νέους σταθμούς της επέκτασης προς Πειραιά και προχωράμε για την ολοκλήρωση και άλλων τριών», ανέφερε επίσης.

    Τόνισε ότι παράλληλα προχωρά ο διαγωνισμός για την αγορά 1.000 λεωφορείων και μάλιστα, δοκιμαστικά κυκλοφορούν μοντέλα ηλεκτροκίνητων στους δρόμους της πόλης. Ενώ στο Μετρό, προετοιμάζεται η αγορά επτά συρμών για τις Γραμμές 2 και 3 και την αναβάθμιση 15 συρμών που κινούνται στη Γραμμή 1.

    «Στη Θεσσαλονίκη παραλάβαμε μόλις 212 λεωφορεία στο δρόμο. Σήμερα έχουμε φτάσει τα 400 και σταδιακά θα φτάσουμε στα 600. Με τις ίδιες λύσεις: Ανάταξη του στόλου, 130 από σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ, 180 από leasing. Αλλά και ενώνοντας δυνάμεις με τον Δήμο Θεσσαλονίκης, που έφερε άλλα 50 λεωφορεία» είπε επίσης ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε:

    «Κι αυτά δεν είναι λόγια, δεν είναι σκέτοι αριθμοί. Ενδεικτικά, στη Θεσσαλονίκη χθες, βγήκαν στο δρόμο 54 νέα λεωφορεία που πήραμε με leasing».

    Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε επίσης: «Δεν είναι όλα ρόδινα. Έχουμε πλήρη επίγνωση της κατάστασης στις αστικές συγκοινωνίες. Ξέρουμε ότι έχουμε ακόμα δρόμο μπροστά μας. Θα κριθούμε από αυτό που παραλάβαμε και από αυτό που θα παραδώσουμε στους επόμενους. Όμως η πραγματικότητα είναι αυτή που σας παρουσίασα. Με στοιχεία».

    Αυτό που σε άλλες χώρες είναι αυτονόητο, στην Ελλάδα του ΣΥΡΙΖΑ ήταν αδιανόητο

    Όσον αφορά στον τομέα των Υποδομών, ο κ. Καραμανλής επισήμανε: «Η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου δεν ωρίμασε έργα που θα μπορούσαμε άμεσα να δημοπρατήσουμε» και πρόσθεσε: «Τι κάνουμε, λοιπόν, για αυτά; Πρώτα απ’ όλα, μεθοδικά ξεμπλοκάρουμε τα μεγάλα έργα».

    Ειδική μνεία έκανε στη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, το μεγαλύτερο έργο που πρόκειται να κατασκευαστεί τα επόμενα χρόνια στην πατρίδα μας προϋπολογισμού 1.8 δισ ευρώ. «Επιτέλους ξεκολλάει ένα έργο που συζητιέται πάνω από δέκα χρόνια. Θα αλλάξει τον συγκοινωνιακό χάρτη της πρωτεύουσας. Μετά από παλινωδίες τόσων ετών, πριν λίγες μέρες επιτέλους μπήκαμε στην τελική ευθεία για να ξεκινήσει η κατασκευή του», τόνισε.

    Αναφέρθηκε επίσης στα διόδια: «Έγινε επιτέλους πραγματικότητα η διαλειτουργικότητα στα διόδια και από την επόμενη εβδομάδα όλοι οι οδηγοί θα κυκλοφορούν σε όλη τη χώρα με έναν πομποδέκτη. Αυτό που σε άλλες χώρες είναι αυτονόητο, στην Ελλάδα του ΣΥΡΙΖΑ ήταν αδιανόητο».