Πως οι Ευρωπαίοι και όχι μόνο θα «μπλοκάρουν» τα κινεζικά αυτοκίνητα;

Η επέλαση των κινεζικών αυτοκινηβιομηχανιών στην Γηραία Ήπειρο καλά κρατεί και όπως έχει ξεκινήσει να διαφαίνεται τόσο οι Ευρωπαίοι, Αμερικανοί, Ιάπωνες αλλά και Κορεάτες κατασκευαστές αυτοκινήτων ετοιμάζουν μια «κοινή» άμυνα έναντι των κινεζικών μοντέλων.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Carandmotor.gr πολλά εργοστάσια παραγωγής ετοιμάζονται να απαγορεύσουν την «φιλοξενία» των κινεζικών μοντέλων τους στις εκθέσεις αυτοκινήτων που φέρουν τα λογότυπά τους! Αυτό ουσιαστικά θα αποτελέσει την οριστική έξωση των κινεζικών μοντέλων από τις γνωστές εξουσιοδοτημένες μονάδες επώνυμων αυτοκινητοβιομηχανιών γεγονός το οποίο θα ανεβάσει το κόστος λιανικής πώλησης των ανταγωνιστικών κινεζικών μοντέλων καθώς θα πρέπει να δημιουργήσουν το δικό τους δίκτυο πωλήσεων και επισκευής με αυτόνομες εγκαταστάσεις.

Κάποιες μικρότερες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες στο άκουσμα και μόνο της είδησης ότι είναι πολύ πιθανό να μην επιτρέπεται η τοποθέτηση των μοντέλων τους σε υπάρχουσες εγκαταστάσεις άλλων αντιπροσωπειών έχουν τρομοκρατηθεί καθώς κάτι τέτοιο σημαίνει τη δημιουργία αυτόνομου εξουσιοδοτημένου δικτύου εκθέσεων και συνεργείων με επενδύσεις που πρέπει να πραγματοποιήσουν οι συνεργάτες τους με αποτέλεσμα την τελική αύξηση τις τιμής λιανικής των αυτοκινήτων. Αν αυξηθούν ωστόσο οι τιμές διάθεσης σε κάποια κινεζικά μοντέλα θα χαθεί το συντριπτικό πλεονέκτημα που διαθέτουν έναντι των άλλων κατασκευαστών και ίσως να μην μπορούν να μείνουν στις αγορές της Ευρώπης.

Από την άλλη μεριά βέβαια υπάρχουν και οι μεγάλες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες οι οποίες έχουν περάσει ήδη στην αντεπίθεση και απαιτούν από τους υποψήφιους «μνηστήρες» στην Ευρώπη να δημιουργήσουν τις δικό τους εξουσιοδοτημένο δίκτυο και τα μοντέλα τους να τοποθετηθούν σε αυτόνομες εκθέσεις αυτοκινήτων! Οι «μνηστήρες» εισαγωγείς στην Ευρώπη στο άκουσμα και μόνο της δημιουργίας αυτόνομου εξουσιοδοτημένου δικτύου εκθέσεων και συνεργείων επαναπροσδιορίζουν τις φιλοδοξίες τους και αντιπροτείνουν ελάχιστα αυτόνομα σημεία πώλησης και επισκευής ώστε να κρατήσουν χαμηλά τις τιμές λιανικής και τα κινεζικά μοντέλα να διατηρήσουν το συγκεκριμένο πλεονέκτημα.

Πάντως πολλά κράτη-μέλη στην ΕΕ που διαθέτουν και εγχώρια εργοστάσια παραγωγής αυτοκινήτων προσπαθούν με κάθε τρόπο να «μπλοκάρουν» τα κινεζικά αυτοκίνητα από τα προγράμματα επιδότησης για την απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων ώστε να ενισχύσουν την εγχώρια παραγωγή τους και με αυτό τον τρόπο να μειωθεί στο ελάχιστο η διαφορά τιμής που καταγράφεται μεταξύ κινεζικών και άλλων ανταγωνιστικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η αρχή θα γίνει από την Γαλλία ενώ σύμφωνα με δημοσιεύματα του ξένου Τύπου το γαλλικό παράδειγμα θα ακολουθήσουν η Γερμανία, η Ισπανία και η Ιταλία όπου βρίσκονται πολλά εργοστάσια παραγωγής αυτοκινήτων και έπειται και συνέχεια και από άλλα κράτη-μέλη.

Ίσως τελικά η επέλαση των Κινέζων στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου να μην αναπτυχθεί και τόσο εύκολα αν τελικά χαθεί το πλεονέκτημα της χαμηλότερη τιμής που διαθέτουν αυτή την στιγμή τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα…