Ποιοι και γιατί «τιμωρούν» τα καθαρά αυτοκίνητα;

    Ανάστατοι εξακολουθούν να είναι οι κάτοικοι στα νησιά αλλά και οι εταιρείες ενοικιάσεων αυτοκινήτων μετά την άρνηση των ναυτιλιακών εταιρειών να μεταφέρουν ασυνόδευτα όχι μόνο τα ηλεκτρικά αλλά και τα plug-in hybrid, τα υβριδικά μέχρι και τα οχήματα που φέρουν συστήματα υγραεριοκίνησης και αεριοκίνησης.

    Ωστόσο το θέμα γίνεται πολύ πιο έντονο καθώς βρισκόμαστε ήδη στην Άνοιξη και σε λίγες εβδομάδες θα έχουμε το Πάσχα όπου όλα τα νησιά αναμένεται να πλημμυρίσουν από τουρίστες οι οποίοι θα θέλουν να ενοικιάσουν κάποιο αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις τους.

    Να υπενθυμίσουμε πως το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής έχει έτοιμο το νέο κανονισμό, τον οποίο και αποκάλυψε το Carandmotor.gr, σύμφωνα με τον οποίο ορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις μεταφοράς ασυνόδευτων ηλεκτρικών, plug-in hybrid, υγραεριοκίνητων ή αεριοκίνητων αυτοκινήτων. Ωστόσο όπως αποδεικνύεται κάποιοι βλέπουν την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση ως ευκαιρία αύξησης των εσόδων τους…

    Αν μάλιστα επιθυμούν να ενοικιάσουν κάποιο αμιγώς ηλεκτρικό ή plug-in υβριδικό μοντέλο είναι πολύ πιθανό να μην μπορέσουν να βρουν καθώς οι ναυτιλιακές εταιρείες φαίνονται απρόθυμες να μεταφέρουν τέτοιου τύπου μοντέλα ασυνόδευτα ενώ παράλληλα ιδίως για τα οχήματα ενοικιάσεων απαιτούν πλέον και κανονικό αντίτιμο στο εισιτήριο!

    Πιο συγκεκριμένα όπως αποκαλύπτει το Carandmotor.gr μεγάλη ναυτιλιακή εταιρεία που δραστηριοποιείται στα ελληνικά νησιά ενημέρωσε τις εταιρείες ενοικιάσεων ΙΧ αλλά και τους επαγγελματίες ότι μειώνει το αντίτιμο μεταφοράς των οχημάτων τους στις Κυκλάδες αρκεί να καταναλώνουν βενζίνη ή diesel. Μάλιστα τα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα η ναυτιλιακή δέχεται να τα μεταφέρει και ασυνόδευτα με τα πλοία Ro-Ro τα οποία ως γνωστόν μεταφέρουν οχήματα.

    Οι μειωμένες τιμές ανά αυτοκίνητο βενζίνης ή diesel που αποστέλλεται σε εταιρεία ενοικιάσεων ΙΧ σε κάποιο από συγκεκριμένα νησιά των Κυκλάδων έχει οριστεί στα 50 ευρώ από 83 ευρώ που κυμαίνονταν πέρυσι εξαιτίας της μεγάλης κίνησης που καταγράφεται ήδη στους συγκεκριμένους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς.

    Ωστόσο για τα Ηλεκτρικά αλλά και Υβριδικά μοντέλα η ναυτιλιακή ξεκαθαρίζει ότι δεν ισχύουν οι εκπτώσεις και το εισιτήριο των 50 ευρώ αλλά το κόστος μεταφοράς τους ανέρχεται σε 110 ευρώ και βέβαια θα πρέπει να υπάρχει και συνοδός!

    Στελέχη από τις εταιρείες ενοικιάσεων ΙΧ σε δημοφιλή νησιά των Κυκλάδων όπου φέτος αναμένεται να καταγραφεί πολύ μεγάλη άνοδος του αριθμού των τουριστών και κατ΄επέκταση θα αυξηθούν και οι ανάγκες για διαθέσιμα αυτοκίνητα εκτιμούν πως αν δεν αλλάξει αυτό το καθεστώς τότε όλος ο στόλος ενοικιαζόμενων οχημάτων θα είναι βενζίνη ή diesel και η στροφή προς μια πιο καθαρά και «πράσινη» μετακίνηση θα επιτευχθεί μόνο στα λόγια καθώς τα πλοία δεν θα μεταφέρουν ηλεκτρικά ή υβριδικά αυτοκίνητα.

    Από την άλλη μεριά η έλλειψη ενοικίασης ηλεκτρικών ή υβριδικών αυτοκινήτων θα δημιουργήσει πολύ κακή άποψη στους ξένους τουρίστες που ήδη ζητούν καθαρά αυτοκίνητα με αποτέλεσμα να δυσφημιστεί το ελληνικό τουριστικό προϊόν αλλά και τα νησιά της χώρας καθώς δεν θα υπάρχουν ηλεκτρικά ή υβριδικά αυτοκίνητα προς ενοικίαση.