Ποιοι και γιατί δεν θα λάβουν το επίδομα καυσίμων

    Στη Βουλή αναμένεται να κατατεθεί τις προσεχείς ημέρες η τροπολογία για την επιδότηση των καυσίμων που αφορά την αμόλυβδη βενζίνη, το diesel κίνησης αλλά και το Υγραέριο η οποία αναμένεται ενεργοποιηθεί μέσω της πλατφόρμας gov.gr στα τέλη Ιουλίου.

    Μάλιστα στο Fuel Pass 2 θα δοθεί ιδιαίτερη μέριμνα για τους αγρότες με την επίσπευση της επιστροφής του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο αγροτικό πετρέλαιο.

    Η επιδότηση στα καύσιμα είναι αφορολόγητη, ανεκχώρητη και ακατάσχετη στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε κράτηση, τέλος ή εισφορά, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς τη φορολογική διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τους δήμους, τις περιφέρειες, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα και δεν υπολογίζεται στα εισοδηματικά όρια για την καταβολή οποιοσδήποτε παροχής κοινωνικού ή προνοιακού χαρακτήρα.

    Επίσης για να λάβει κανείς την επιδότηση θα πρέπει το όχημα να βρίσκεται σε κυκλοφορία, και ο ιδιοκτήτης του να έχει εξοφλήσει τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας και να έχει ασφαλιστήριο συμβόλαιο σε ισχύ.

    Επίσης τα αυξημένα ποσά θα λάβουν όσοι επιλέξουν τη χρήση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας η οποία προσαυξάνει το ποσό της επιδότησης κατά 15 ευρώ!

    Ο λόγος αύξησης της επιδότησης της χρήσης άυλης κάρτας εστιάζεται στο γεγονός ότι την ψηφιακή κάρτα Fuel Pass 1 χρησιμοποίησαν μόλις 2 στους 10 δικαιούχους και όπως τόνισε ο υπουργός Οικονομικών κ. Χρήστος Σταϊκούρας η χρήση της άυλης κάρτας συμφέρει το οικονομικό επιτελείο καθώς τα ποσά εκταμιεύονται για καύσιμα και πληρώνονται άμεσα τόσο ο ΦΠΑ όσο και ο Ειδικός Φόρος στα καύσιμα (ΕΦΚ).

    Η επιδότηση αφορά σε φυσικά πρόσωπα με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα το 2021 ως 30.000, προσαυξημένο κατά 3.000 ευρώ για κάθε μέλος του νοικοκυριού, ως τα 45.000 ευρώ. Οι δικαιούχοι οδηγοί είναι 3,1 εκατομμύρια. Στην ηπειρωτική χώρα, αυξάνεται η επιδότηση στα 80 ευρώ με κάρτα και 65 χωρίς κάρτα για την κατανάλωση βενζίνης ή υγραερίου στην αντλία. Στη νησιωτική Ελλάδα η επιδότηση θα είναι 100 ευρώ με κάρτα και 85 ευρώ χωρίς κάρτα.

    Κάθε όχημα και μοτοσυκλέτα-μοτοποδήλατο μπορεί να δηλωθεί από ένα μόνο φυσικό πρόσωπο, το οποίο διαθέτει επί του οχήματος και της μοτοσυκλέτας-μοτοποδηλάτου πλήρη κυριότητα ή συγκυριότητα ή είναι μισθωτής δυνάμει συμβολαίου χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing). Κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να δηλώνει μόνο ένα όχημα και μοτοσυκλέτα-μοτοποδήλατο.

    Η οικονομική ενίσχυση θα πιστώνεται από την ανώνυμη εταιρεία του Ελληνικού Δημοσίου «Κοινωνία της Πληροφορίας Μονοπρόσωπη Α.Ε.» (ΚτΠ Μ.Α.Ε.) μέσω ειδικής εφαρμογής της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr – ΕΨΠ) που δημιουργείται από την ΚτΠ Μ.Α.Ε., που εποπτεύεται από τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, στον δικαιούχο:

    α) σε ψηφιακή χρεωστική κάρτα, που εκδίδεται ειδικά για τον σκοπό αυτόν από πιστωτικό ίδρυμα ή χρηματοπιστωτικό οργανισμό ή σε τραπεζικό λογαριασμό επιλογής του.

    Ο δικαιούχος, αφότου αυθεντικοποιηθεί με τους προσωπικούς κωδικούς του -διαπιστευτήρια της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet), σύμφωνα με το άρθρο 24 του ν. 4727/2020 (Α’ 184), εισέρχεται στην εφαρμογή και αιτείται είτε την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας και την πίστωση του ανωτέρω χρηματικού ποσού σε αυτήν είτε την πίστωση στον τραπεζικό του λογαριασμό. Ο αιτών συμπληρώνει και επικαιροποιεί τα στοιχεία επικοινωνίας του και, ειδικότερα, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου και τον αριθμό του προσωπικού τραπεζικού λογαριασμού του.