Ποιοι διεκδικούν το έργο μαμούθ 1,75 δισ. ευρώ στην Κρήτη;

    Τρεις τελικά είναι οι δεσμευτικές προσφορές για την κατασκευή του μεγαλύτερου έργου του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) που αφορά στο τμήμα Ηράκλειο – Χανιά και θα κατασκευαστεί μέσω σύμβασης παραχώρησης.

    Οι τρεις δεσμευτικές προσφορές κατατέθηκαν από τα σχήματα:

    1. ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

    2. ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.

    3. ΑΒΑΧ-EGIS-MERIDIAM

    Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 1,75 δισ. ευρώ, εκ των οποίων έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση 600 εκατ. ευρώ από το νέο ΕΣΠΑ και 200 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης.

    Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιώργος Καραγιάννης σχετικά με τις προσφορές που κατατέθηκαν για το σημαντικό αυτό κομμάτι του ΒΟΑΚ ανέφερε στα social media ότι: «Σήμερα είναι μια μεγάλη ημέρα για το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Μία ημέρα δικαίωσης και ικανοποίησης για την Κρήτη. Οι δεσμευτικές προσφορές για τη Σύμβαση Παραχώρησης του ΒΟΑΚ, τη μεγαλύτερη παραχώρηση της τελευταίας 15ετίας, αποδεικνύουν ότι η δουλειά και ο σχεδιασμός μας αποδίδουν καρπούς.

    Το μεγάλο έργο από τα Χανιά έως το Ηράκλειο, συνολικού μήκους 157χλμ. και προϋπολογισμού 1,75 δισ. ευρώ προσέλκυσε το ενδιαφέρον από σημαντικούς κατασκευαστικούς ομίλους.

    Συνολικά είχαμε 3 προσφορές:

    1. ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

    2. ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.

    3. ΑΒΑΧ-EGIS-MERIDIAM

    Δεσμευτήκαμε για έναν νέο, ενιαίο αυτοκινητόδρομο στην Κρήτη και σήμερα έχουμε ήδη συμβασιοποιήσει τα δύο από τα τρία κομμάτια αυτού του έργου και κάνουμε ένα αποφασιστικό βήμα για την υλοποίηση και της Παραχώρησης. Δουλέψαμε όλοι μαζί με επιμονή, εντατικά και μεθοδικά. Αξίζει ένα μεγάλο μπράβο στους υπηρεσιακούς του Υπουργείου μας αλλά και στους συμβούλους μας, γιατί μετά από δουλειά 4 ετών κάνουμε πραγματικότητα ένα όνειρο δεκαετιών για την Κρήτη

    Τα τεχνικά χαρακτηριστικά

    Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 157,5 χλμ. και παράπλευρου / κάθετου δικτύου περίπου 150 χλμ. Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μέτρα από 12,50 σήμερα.

    Δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ.

    Είκοσι έξι σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους περίπου 34 χλμ.

    10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος.

    Είκοσι νέοι ανισόπεδοι κόμβοι και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.

    Έως σήμερα, έχουν σημειωθεί τελικές εξελίξεις στα άλλα δυο τμήματα του ΒΟΑΚ. Το πρώτο τμήμα του αυτοκινητόδρομου είναι το Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, προϋπολογισμού 169 εκατ. ευρώ, που εκτελείται ως κλασικό δημόσιο έργο από την Άκτωρ.

    Το δεύτερο τμήμα, το Χερσόνησος – Νεάπολη, μήκους 22,44 χλμ. και προϋπολογισμού 290 εκατ. ευρώ, ανατέθηκε, μέσω ΣΔΙΤ, στην κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ (όμιλος ΓΕΚ Τέρνα) – Άκτωρ Παραχωρήσεις – Intrakat.