Ποια Toyota diesel «καίνε» και μη ορυκτό καύσιμο

Η Toyota ανακοίνωσε ότι από το πρώτο τρίμηνο του 2023, οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις των Land Cruiser και Hilux -ήτοι τα μοναδικά μοντέλα της στην Ευρώπη, που προσφέρονται και με diesel κινητήρα– θα γίνουν συμβατά με το HVO100, ένα μη ορυκτό καύσιμο, το οποίο παράγεται από 100% ανανεώσιμες πηγές.

Τα μη ορυκτά καύσιμα είναι εναλλακτικές πηγές ενέργειας που δεν βασίζονται στην καύση των περιορισμένων αποθεμάτων άνθρακα, πετρελαίου ή φυσικού αερίου. Θεωρούνται από πολλούς εξαιρετικά σημαντικά για το μέλλον της δημιουργίας ενέργειας, γιατί είναι συνήθως ανανεώσιμες πηγές ενέργειας που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για εκατοντάδες χρόνια και να μην εξαντληθούν. Επιπλέον, η παραγωγή ενέργειας με χρήση μη ορυκτών καυσίμων παράγει συνήθως πολύ λιγότερη ρύπανση από άλλες πηγές ενέργειας.

Το HVO100 προέρχεται από τα αρχικά των λέξεων hydrated vegetable oil(ενυδατωμένο φυτικό έλαιο), που σημαίνει ότι μπορεί να παραχθεί είτε από φυτικά έλαια (φοίνικα, κραμβέλαιο), είτε από απόβλητα μαγειρικά έλαια. Ωστόσο, πληροί το ευρωπαϊκό πρότυπο ποιότητας EN 15940 για το παραφινικό ντίζελ, ενώ έχει υψηλότερο αριθμό κετανίων (80) και χαμηλότερη περιεκτικότητα σε θείο/αρωματικά από το κανονικό ντίζελ.

Προκειμένου ο πετρελαιοκινητήρας των μοντέλων της Toyota να είναι συμβατός με το HVO100, το οποίο είναι λιγότερο πυκνό από το πετρέλαιο, η ιαπωνική εταιρία πραγματοποίησε τις απαραίτητες αλλαγές στο σύστημα ψεκασμού καυσίμου, ώστε αυτό να ψεκάζει μεγαλύτερη ποσότητα καυσίμου.

Η Toyota αναφέρει ότι η χρήση του HVO100 δεν απαιτεί καμία ειδική ενέργεια από τον πελάτη και δεν επηρεάζει την ικανότητα του οχήματος να λειτουργεί με το συμβατικό ντίζελ. Οι όποιες αλλαγές στον κινητήρα, ώστε να είναι συμβατός με το HVO100, φέρνει μια μικρή αύξηση στη μέγιστη απόδοση του κινητήρα, αλλά η Toyota δεν ανακοινώνει τα ακριβή νούμερα.

Αυτή τη στιγμή, στην Ευρώπη υπάρχουν περίπου 1.000 αντλίες που τροφοδοτούν HVO100, οι οποίες βρίσκονται σε πρατήρια καυσίμων στο Βέλγιο, τη Δανία, τη Φινλανδία, την Εσθονία, τη Λετονία, τη Λιθουανία, την Ολλανδία, τη Νορβηγία και τη Σουηδία. Η Toyota πιστεύει ότι περισσότερα οχήματα θα γίνουν συμβατά στο HVO100, εκτιμώντας ότι η παραγωγή αυτού του καυσίμου θα αυξηθεί από τους 4 εκατ. τόνους ετησίως, που είναι σήμερα, στους 15,5 εκατομμύρια τόνους ετησίως έως το 2030.