Ποια πόλη απαγόρευσε την κυκλοφορία παλιών diesel οχημάτων

A worker picks up a traffic sign which bans diesel cars in downtown Hamburg, Germany May 16, 2018. REUTERS/Fabian Bimmer
  • Του Γιώργου Κ. Ανδρή

Σε ισχύ τέθηκε σήμερα η πρώτη απαγόρευση κυκλοφορίας πετρελαιοκίνητων οχημάτων στη Γερμανία και ειδικότερα στο Αμβούργο η οποία αφορά κυρίως σε φορτηγά άνω των 7,5 τόνων και σε αυτοκίνητα που δεν πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 6.

Ωστόσο τόσο η αποτελεσματικότητα του μέτρου όσο και οι οικονομικές αλλά και πολιτικές συνέπειες θα είναι οι παράμτροι που θα κρίνουν αν θα συνεχιστεί το μέτρο ή θα εγκαταληφθεί άμεσα.

Αρχικά έχουμε τους μόνιμους κατοίκους του Αμβούργου που έχουν στην κατοχή τους πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα Euro5 ή και παλαιότερα όπως επίσης και οι ιδιοκτήτες φορτηγών που τα οχήματά τους δεν πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων.

Σύμφωνα με πληροφορίες όλοι οι παραπάνω εξαιρούνται από το μέτρο περιορισμού κίνησης των οχημάτων τους καθώς εκεί μένουν!

Οπότε το μέτρο ισχύει για τους περαστικούς και διερχόμενους οδηγούς σε δύο δρόμους συγκεκριμένα με αποτέλεσμα να έχουν προκληθεί ήδη σοβαρές αντιδράσεις από φορείς που αμφισβητούν την αποτελεσματικότητά του.

Η απόφαση ελήφθη από τις αρχές προκειμένου να περιοριστεί η μόλυνση του αέρα στην πόλη, η οποία σε αρκετές περιοχές της έχει υπερβεί τα όρια που θέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση και θα εφαρμοστεί στοχευμένα, όπου διαπιστώνεται η μεγαλύτερη επιβάρυνση.

Χθες η περιβαλλοντική οργάνωση Greenpeace επέκρινε το μέτρο, χαρακτηρίζοντάς το «καθαρά συμβολικό».

Ο εκπρόσωπός της Νίκλας Σίνερλ από τη μια επαίνεσε την απόφαση, κάνοντας λόγο για την πρώτη απόπειρα τοπικής κυβέρνησης να προστατεύσει τους πολίτες της από τις «δηλητηριώδεις εκπομπές (των καυσαερίων του) πετρελαίου», όμως ταυτόχρονα διαμαρτυρήθηκε κάνοντας λόγο για «καθαρά συμβολική πολιτική», η οποία είναι ανεπαρκής στην προσπάθεια αντιμετώπισης της μόλυνσης του αέρα των αστικών κέντρων.

«Το να κάνουμε μερικές εκατοντάδες μέτρα δρόμων πιο καθαρά δεν λύνει το πρόβλημα», εξήγησε και ζήτησε να εφαρμοστεί πολιτική προώθησης της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς και του ποδηλάτου.

Πριν από λίγες ημέρες, το Ανώτατο Ομοσπονδιακό Διοικητικό Δικαστήριο αποφάσισε ότι η απαγόρευση κυκλοφορίας ανήκει στην δικαιοδοσία του κάθε Δήμου, αφήνοντας έτσι στην τοπική αυτοδιοίκηση την ευθύνη για τη λήψη ανάλογων αποφάσεων.

Από την πλευρά της κυβέρνησης, ο υπουργός Μεταφορών Αντρέας Σόιερ έχει δεσμευτεί να λάβει άμεσα μέτρα προκειμένου να μειωθούν οι εκπομπές καυσαερίων, προκειμένου η Γερμανία να συμμορφωθεί με τις ευρωπαϊκές οδηγίες.

Ήδη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει μηνύσει το Βερολίνο, το οποίο, αν κριθεί ένοχο, αντιμετωπίζει το ενδεχόμενο επιβολής προστίμων πολλών εκατομμυρίων ευρώ.

Πάντως τα πρόστιμα για τους παραβάατες οδηγούς ανέρχονται σε 25 ευρώ για τα ΙΧ και 75 ευρώ για τα φορτηγά…