Pirelli: Υποχρεωτικά δυο pit stop στο Μονακό

Το Grand Prix του Μονακό είναι ένα από τα πιο εμβληματικά και αναγνωρισμένα στο καλεντάρι της Formula 1, όχι μόνο λόγω της μακράς ιστορίας του, αλλά και λόγω της ιδιαίτερης ατμόσφαιρας που το περιβάλλει. Διεξήχθη για πρώτη φορά το 1929, καθιστώντας το έναν από τους παλαιότερους αγώνες του αθλήματος και αποτελεί επίσης μέρος του Triple Crown του μηχανοκίνητου αθλητισμού, μαζί με τις 24 Ώρες Λε Μαν και τα 500 μίλια της Ινδιανάπολης. Οι στενοί δρόμοι, οι κλειστές στροφές, οι απότομες ανηφόρες και κατηφόρες και η περίφημη σήραγγα που οδηγεί στο λιμάνι είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά που κάνουν το Moνακό μια διαδρομή που δεν μοιάζει με καμία άλλη. Είναι ένα μέρος όπου η ακρίβεια είναι πιο σημαντική από την δύναμη, καθώς δεν υπάρχει περιθώριο για λάθη.

Εκτός από τον αγώνα, το Grand Prix του Μονακό είναι ένα μοναδικό κοινωνικό γεγονός, ένα μείγμα αθλητισμού, κομψότητας και λάμψης, με μια ατμόσφαιρα μοναδική στο είδος της. Από τεχνική άποψη, είναι ένας πολύ περίπλοκος αγώνας: τα μονοθέσια κινούνται με μέγιστες κλίσεις στις αεροτομές και αντίστοιχα μέγιστη κάθετη δύναμη. Οι ευκαιρίες προσπέρασης είναι πολύ περιορισμένες και οι κατατακτήριες δοκιμές παίζουν βασικό ρόλο στον καθορισμό του νικητή. Τελικά, το Moνακό είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένας απλός αγώνας, είναι ένας συμβολικός εορτασμός της πιο εμβληματικής μορφής Formula 1.

Για άλλη μια φορά, οι οδηγοί που θα ανέβουν στο βάθρο θα φορέσουν μια ειδική έκδοση του κλασικού Pirelli Podium Cap, σχεδιασμένη από τον Denis Dekovic με τα χρώματα της σημαίας του Μονακό. Είναι η πέμπτη έκδοση του Podium Cap που παρουσιάζεται φέτος από την Pirelli Design και είναι ήδη διαθέσιμη προς πώληση στην ειδική πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου (https://store.pirelli.com/).

Οι γόμες

Για δεύτερο συνεχή αγώνα, η Pirelli επέλεξε τις τρεις πιο μαλακές γόμες από τη γκάμα του 2025. Όπως και στην Ίμολα την περασμένη εβδομάδα, η C4 θα είναι η σκληρή γόμα, η C5 η μέση γόμα και η C6 η μαλακή γόμα, με τις δύο πρώτες να είναι οι υποχρεωτικές όσον αφορά τη χρήση στον αγώνα.

Αυτό το Σαββατοκύριακο θα υπάρξει μια σημαντική αλλαγή στους κανονισμούς, ειδικά και μόνο για αυτό το Grand Prix. Κατά τη διάρκεια του αγώνα, θα είναι υποχρεωτικές δυο αλλαγές ελαστικών.

Ο στόχος της FIA και της F1 είναι να προσδώσουν περισσότερη δράση σε έναν αγώνα που συχνά αποδεικνύεται πολύ γραμμικός και προβλέψιμος, όπως ακριβώς συνέβη πέρυσι.

Ως μέρος αυτής της αλλαγής κανονισμών, κάθε οδηγός θα λάβει επίσης ένα επιπλέον σετ βρόχινων ελαστικών, πέραν των δυο συνηθισμένων, ώστε ο κανόνας των δύο αλλαγών να μπορεί να εφαρμοστεί ακόμα και αν οι συνθήκες απαιτούν τη χρήση βρόχινων ελαστικών.

Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς αυτό θα επηρεάσει τις στρατηγικές των ομάδων στον αγώνα. Καθότι δεν υπάρχουν ξεκάθαρα “παράθυρα” για πιτ στοπ, θα δημιουργηθούν ίσως ευκαιρίες για οδηγούς που ξεκινούν από πιο πίσω, να ανέβουν στην κατάταξη, αξιοποιώντας τον καθαρό δρόμο μπροστά τους.

Οι δυο αλλαγές εξαλείφουν τις ανησυχίες για πτώση απόδοσης των ελαστικών, ακόμα κι αν αυτή είναι ούτως ή άλλως πολύ χαμηλή σε αυτή τη διαδρομή. Θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ακόμη και η μαλακή γόμα από όσους κάνουν αργά τη δεύτερη αλλαγή ή σε περίπτωση αυτοκινήτου ασφαλείας στο τελευταίο μέρος του αγώνα.