Pirelli: Σκληρές γόμες για τη Formula 1 στην Τουρκία

Για την πρώτη επίσκεψη στο Istanbul Park από το 2011 (ήταν το ντεμπούτο της Pirelli στη σύγχρονη εποχή της F1) επιλέχθηκαν οι τρεις πιο σκληρές γόμες της γκάμας: η C1 ως P Zero λευκή/σκληρή, η C2 ως P Zero κίτρινη/μέση, και η C3 ως P Zero κόκκινη/μαλακή.

Για δεύτερη φορά φέτος μετά την Πορτογαλία θα είναι ελαφρά διαφοροποιημένος ο αριθμός των σετ: Οι οδηγοί θα έχουν επτά σετ μαλακής γόμας, τρία σετ μέσης γόμας και τρία σετ σκληρής γόμας. Κανονικά είναι οχτώ σετ μαλακής, τρία σετ μέσης και δυο σετ σκληρής γόμας. Όμως η πίστα της Τουρκίας είναι πολύ απαιτητική οπότε χρειάζονται περισσότερα σκληρά ελαστικά: Καταπόνηση, ελκτική πρόσφυση, κάθετη δύναμη αλλά και πλευρικές δυνάμεις όλα είναι πολύ ψηλά.

Η διαβόητη στροφή 8 είναι ξακουστή για τις απαιτήσεις της: Μια παρατεταμένη αριστερή στροφή με πολλές κορυφές, που είναι παρόμοια με τη στροφή 3 στο Sochi (ήταν πηγή έμπνευσης η στροφή 8 στην Τουρκία για τη στροφή 3 στο Sochi). Τα ελαστικά υπόκεινται σε μεγάλα φορτία, ειδικά το εμπρός δεξί.

Η διαδρομή στρώθηκε ξανά με άσφαλτο πρόσφατα και κανείς δεν ξέρει πως ακριβώς θα είναι αυτή η άσφαλτος. Καθώς δεν υπάρχουν ακριβή στοιχεία έγινε η πιο συντηρητική επιλογή.

Τέλος δεν θα υπάρχουν αγώνες υποστήριξης κατά τη διάρκεια του τριημέρου, οπότε μπορεί η πίστα να μην παρέχει κράτημα και να είναι ακάθαρτη ειδικά την Παρασκευή.

Χαρακτηριστικά διαδρομής

Το Istanbul Park είναι γνωστό ως ένας από τους καλύτερους σχεδιασμούς του Hermann Tilke. Έχει μια ευρεία ποικιλία από ενδιαφέρουσες και γρήγορες στροφές, που πιέζουν πολύ τα ελαστικά. Στον προηγούμενο αγώνα πριν εννιά χρόνια, ο Sebastian Vettel έκανε τέσσερα πιτ στοπ και κέρδισε για λογαριασμό της Red Bull. Συνολικά έγιναν 80 pit stop κατά τη διάρκεια του αγώνα το 2011 και τα περισσότερα προσπεράσματα σε στεγνό αγώνα από το 1983.

Η στροφή 1 είναι ιδιαίτερη, ενώ η ευθεία έχει μια ανηφόρα που θυμίζει την Eau Rouge του Spa, γι’ αυτό συχνά την αναφέρουν ως “faux rouge”.

H πίστα βρίσκεται στην Ασιατική πλευρά της Κωνσταντινούπολης και δεν έχει χρησιμοποιηθεί ιδιαίτερα από το 2011. Έγιναν επίσης τροποποιήσεις ασφαλείας σύμφωνα με τα νέα πρότυπα της F Γίνονται πάντως κάποιοι αγώνες ενώ πρόσφατα φιλοξένησε και το παγκόσμιο πρωτάθλημα Rallycross.

Mario Isola – Επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου: “H Toυρκία είναι ένας ακόμη νέος προορισμός στο συναρπαστικό ημερολόγιο της Formula 1 για το 2020. Mολονότι έχουμε ξαναβρεθεί εκεί, την αντιμετωπίζουμε ως νέα πίστα: Ειδικά καθώς δεν έχουμε εμπειρία από τη νέα άσφαλτο. Εκτιμούμε πως η Τουρκία θα αποτελέσει πρόκληση για τα ελαστικά όσον αφορά στο ενεργειακό φορτίο. Γι’ αυτό και επιλέξαμε όπως στο Πορτιμάο, τις πιο σκληρές γόμες παρότι μπορεί η νέα άσφαλτος να είναι λιγότερο τραχιά, απ’ όσο περιμένουμε.  Όπως είδαμε και άλλες φορές φέτος, οι πληροφορίες που θα συλλεγούν στις ελεύθερες δοκιμές θα είναι καθοριστικές όχι μόνο όσον αφορά στην πτώση απόδοσης αλλά και στην φθορά, σε μια τόσο απαιτητική χάραξη. Μιλώντας για το Istanbul Park θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθούμε στη στροφή 8: Πιθανόν τα φετινά μονοθέσια της Formula 1 με την υψηλή αεροδυναμική απόδοση θα διέρχονται από κει με τέρμα γκάζι, αυτό θα ανεβάσει αντίστοιχα τα φορτία στα ελαστικά. Δε θα είναι εύκολος αγώνας για τα ελαστικά. Θα είναι καθοριστικό να βρεθεί το σωστό επίπεδο διαχείρισής τους.”