Pirelli: Πρώτο Grand Slam για Piastri, πρώτο βάθρο για Hadjar στην Ολλανδία

Το Ολλανδικό Grand Prix ήταν συναρπαστικό και γεμάτο δράση με τον Oscar Piastri να παίρνει τη νίκη. Έχοντας ξεκινήσει από την pole position, πέτυχε επίσης τον ταχύτερο γύρο του αγώνα και προηγήθηκε από την αρχή μέχρι το τέλος, εξασφαλίζοντας έτσι το πρώτο Grand Slam της  καριέρας του. Ήταν η ένατη νίκη για τον Αυστραλό, που ισοφάρισε έτσι τον συμπατριώτη του και μάνατζέρ του, Mark Webber, αλλά και τον έτερο οδηγό της McLaren Lando Norris, ο οποίος αναγκάστηκε να εγκαταλείψει. Ήταν η 201η νίκη για τη McLaren, και η πέμπτη της στο Ζάντφορτ. Ο Max Verstappen ανέβηκε στη δεύτερη θέση του βάθρου. O οδηγός της Red Bull είχε ν’ ανέβει στο βάθρο, από το Grand Prix του Καναδά. Ήταν το πέμπτο του συνεχόμενο βάθρο στο Ζάντφορτ με τρεις νίκες και δύο δεύτερες θέσεις. Στην τρίτη θέση, ο Isack Hadjar (Racing Bulls) εξασφάλισε το πρώτο του βάθρο. Έγινε έτσι ο νεότερος Γάλλος οδηγός που έχει ανέβει στο βάθρο και ο πέμπτος νεότερος στην ιστορία του θεσμού σε ηλικία 20 ετών, 11 μηνών και τριών ημερών. Ήταν η πρώτη φορά που η Ιταλική ομάδα (RB) ανέβηκε στο βάθρο μετά το Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν το 2021. Τότε είχε τερματίσει τρίτος ένας άλλος Γάλλος οδηγός, ο Pierre Gasly.

Τα ελαστικά στην πίστα

Χρησιμοποιήθηκαν και οι τρεις γόμες στην εκκίνηση. Για την αρχική φάση του αγώνα, 14 οδηγοί επέλεξαν τη μέση γόμα (Medium), τέσσερις τη μαλακή (Soft) και δύο τη σκληρή (Hard).

Η σκληρή γόμα C2 ήταν αυτή που χρησιμοποιήθηκε περισσότερο, καλύπτοντας σχεδόν το 50% του συνόλου των γύρων που ολοκληρώθηκαν (658 γύροι, 48,28%), ακολουθούμενη από τη μέση γόμα (399 γύροι, 29,27%) και τη μαλακή (306 γύροι, 22,45%). Τη μεγαλύτερη απόσταση κάλυψε ο Bearman με Haas, έκανε 53 γύρους με τη σκληρή γόμα. Ο Verstappen διένυσε τους περισσότερους γύρους με τη μεσαία (30) και ο Lawson τους περισσότερους με τη μαλακή  γόμα (25).

Ο διευθυντής Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της Pirelli κ. Mario Isola τόνισε ότι: «Παρά τις αντίθετες προβλέψεις, αυτό το Grand Prix ήταν συναρπαστικό μέχρι το τέλος, ειδικά λόγω των πολλών εμφανίσεων του αυτοκινήτου ασφαλείας μετά από συγκρούσεις και εγκαταλείψεις. Ο Πιάστρι κέρδισε όχι μόνο επειδή είχε ένα πολύ καλό μονοθέσιο, αλλά και επειδή διαχειρίστηκε τέλεια όλες τις κρίσιμες στιγμές, ειδικά τις τρεις επανεκκινήσεις μετά τις περιόδους του αυτοκινήτου ασφαλείας. Όσον αφορά στα ελαστικά, το πιο θετικό στοιχείο που προέκυψε από αυτό το Σαββατοκύριακο είναι ότι, παρόλο που φέραμε πιο μαλακές γόμες από πέρυσι, και οι τρεις αποδείχθηκαν ανταγωνιστικές στον αγώνα, όπως φαίνεται από τον τρόπο με τον οποίο μοιράστηκαν τα χιλιόμετρα μεταξύ των. Η σκληρή γόμα έκανε το μεγαλύτερο μέρος της δουλειάς, προσφέροντας ένα καλό επίπεδο απόδοσης σε πολύ μεγάλες αποστάσεις, για παράδειγμα οι δύο οδηγοί της Haas κάλυψαν πάνω από τα δύο τρίτα του αγώνα με ένα σετ C2. Αυτή η γόμα συμπεριφέρθηκε καλύτερα από ό,τι στις τρεις ελεύθερες δοκιμές, έτσι ώστε οι οδηγοί να πιέσουν αμέσως μετά τις επανεκκινήσεις. Έτσι, όσοι, όπως οι οδηγοί της McLaren και της Aston Martin, είχαν καταφέρει να κρατήσουν και τα δύο σετ για τον αγώνα, μπόρεσαν να επωφεληθούν από αυτό. Όσον αφορά στη μέση και στη μαλακή γόμα, η απόδοσή τους ήταν αρκετά παρόμοια, κάτι που είναι σημαντικό, ειδικά στην περίπτωση της πιο μαλακής από τις δύο. Τώρα προχωράμε στο εντός έδρας Grand Prix της Pirelli, όπου θα γιορτάσουμε με όλους τους φιλάθλους το ορόσημο που φτάσαμε σήμερα, δηλαδή τις 500 συμμετοχές σε Grand Prix της Formula 1. Είμαστε ο προμηθευτής ελαστικών με τις περισσότερες εμφανίσεις στην κορυφαία κατηγορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Είμαστε περήφανοι γι’ αυτό, που αποτελεί απόρροια του πάθους, της τεχνογνωσίας και της δέσμευσης που έχουν επιδείξει τόσοι πολλοί άνδρες και γυναίκες που εργάζονται στην Pirelli από τη δεκαετία του 1950. Θα αρχίσουμε να μετράμε ξανά από τη Μόντσα»!