Pirelli: Οι McLaren έκαναν το 1 – 2 στο Βελγικό Grand Prix

Οι McLaren τερμάτισαν στην 1η και 2η θέση στο Grand Prix του Βελγίου, με τον Oscar Piastri να περνά πρώτος την καρό σημαία, η οποία παρεμπιπτόντως κυματίστηκε από τον οκτώ φορές νικητή σε Grand Prix, Jacky Ickx. Ο Lando Norris είδε δεύτερος την καρό σημαία. Ο Αυστραλός νικητής έχει πλέον οκτώ νίκες στο ενεργητικό του, όπως και ο Ickx αλλά και o συμπατριώτης του Daniel Ricciardo, ο έτερος οδηγός της McLaren, Lando Norris, ο Charles Leclerc και ο Νεοζηλανδός Denny Hulme. Αυτή ήταν η δέκατη πέμπτη νίκη της McLaren στο Βέλγιο, η τελευταία χρονολογείται το 2012, χάρη στον Jenson Button. Ήταν το 55ο «ένα-δύο» της ομάδας του Woking, το έκτο σε αυτόν τον αγώνα, το προηγούμενο είχε εξασφαλιστεί από τον David Coulthard και το Mika Hakkinen το 1999. Ο Charles Leclerc ανέβηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου για τρίτη συνεχόμενη φορά σε αυτόν τον αγώνα. Εδώ είχε κερδίσει για πρώτη φορά ο οδηγός της Ferrari το 2019.

Τα ελαστικά στην πίστα

Λόγω περιορισμένης ορατότητας εξαιτίας της βροχής, μετά από έναν γύρο σχηματισμού (formation lap), η διαδικασία εκκίνησης διακόπηκε με κόκκινη σημαία (red flagged). Ο αγώνας ξεκίνησε τελικά μετά από καθυστέρηση άνω της μιας ώρας, πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Όλοι οι οδηγοί, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων που εκκίνησαν από το pit lane, επέλεξαν ενδιάμεσα ελαστικά (intermediates). Μετά από τέσσερις γύρους πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, ο αγώνας εκκίνησε (rolling start) σε μια πίστα που στέγνωνε. Ο πρώτος οδηγός που μπήκε στα pit για να αλλάξει σε σλικ ελαστικά ήταν ο Lewis Hamilton στον 11ο γύρο και μέσα σε δύο γύρους όλοι οι οδηγοί ακολούθησαν το παράδειγμά του. Ο Lando Norris ήταν ο μόνος που επέλεξε τα σκληρά ελαστικά. Όλοι οι άλλοι έβαλαν τα μεσαία ελαστικά. Έξι οδηγοί, οι Andrea Kimi Antonelli, Fernando Alonso, Franco Colapinto, Isack Hadjar, Nico Hulkenberg και Carlos Sainz, πραγματοποίησαν αργότερα μια δεύτερη αλλαγή ελαστικών. Οι οδηγοί των Racing Bulls και Williams επέλεξαν τη σκληρή γόμα, ενώ οι υπόλοιποι προτίμησαν τη μέση γόμα.

Ο Mario Isola, διευθυντής Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της Pirelli τόνισε ότι: «Γνωρίζαμε ότι η βροχή θα έπαιζε το ρόλο της, όντως το έκανε. Για άλλη μια φορά, η κακή ορατότητα ήταν το κύριο πρόβλημα που αντιμετώπισαν οι οδηγοί, οδηγώντας σε καθυστερημένη έναρξη μέχρι να βελτιωθούν οι συνθήκες. Η πίστα στέγνωνε γρήγορα όταν ξεκίνησε ο αγώνας, ενώ και οι γύροι πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας βοήθησαν σε αυτό.

Όταν ο αγώνας βρήκε ρυθμό στα ενδιάμεσα ελαστικά λειτούργησαν όπως αναμενόταν, αλλά προφανώς φθάρηκαν γρήγορα, με αποτέλεσμα μετά από λίγους μόνο γύρους να έρθει η ώρα για αλλαγή σε σλικ. Υπήρξε μια έκπληξη σε αυτό το σημείο, καθώς περιμέναμε ότι η μέση γόμα θα ήταν η μόνη επιλογή, αλλά η McLaren έκανε δυο διαφορετικές επιλογές. Πρέπει να πούμε ότι η σκληρή γόμα C1 λειτούργησε πολύ καλά. Παρότι ήταν πιο αργή από τη μέση γόμα C3, ήταν πιο συνεπής όσον αφορά στην αντοχή, παρά τις σχετικά χαμηλές θερμοκρασίες.

Οι πρωτοπόροι οδηγοί στην κατάταξη προσπάθησαν να τερματίσουν με μια μόνο αλλαγή ελαστικών. Ως εκ τούτου, για αυτούς, η διαχείριση της της φθοράς στη μέση γόμα ήταν πολύ σημαντική, καθώς έπρεπε να την περιορίσουν όσο το δυνατόν περισσότερο, κάτι που κατάφεραν να κάνουν. Όσοι επιχείρησαν να πιέσουν στα τελευταία στάδια για να κερδίσουν θέσεις, αντιμετώπισαν άμεση πτώση στην απόδοση, αυτό ανέκοψε τις φιλοδοξίες τους. Όσοι έκαναν δεύτερη στάση προς το τέλος ήταν πιο γρήγοροι, αλλά όχι αρκετά για να ανέβουν στην κατάταξη. Ξανά έγινε ξεκάθαρο ότι οι προσπεράσεις σε αυτή την πίστα δεν είναι τόσο εύκολες όσο θα περίμενε κανείς. Φέραμε ένα ασυνήθιστο τρίο γομών εδώ, με ένα κενό μεταξύ της σκληρής και της μέσης γόμας, με στόχο να προσφέρουμε περισσότερες στρατηγικές επιλογές. Προφανώς, η βροχή δεν μας βοήθησε να αξιολογήσουμε πλήρως αυτή την επιλογή, αλλά συλλέξαμε μερικές χρήσιμες πληροφορίες που θα μας βοηθήσουν στη συνέχεια της σεζόν όσον αφορά στις τριάδες γομών για κάθε αγώνα».