Pirelli: Οι McLaren έφτασαν τις 200 νίκες στη Βουδαπέστη

    Το Grand Prix της Ουγγαρίας ολοκληρώθηκε με τη McLaren να πετυχαίνει το τέταρτο συνεχόμενο 1 – 2, έκτο αυτή τη σεζόν, 56ο συνολικά. Ο Lando Norris εξασφάλισε την 200ή νίκη για την ομάδα. Η McLaren είναι δεύτερη στη λίστα των νικητών όλων των εποχών μετά τη Ferrari που έχει 248 νίκες. Συμπλήρωσε ένα αγγλόφωνο βάθρο στην τεσσαρακοστή έκδοση του αγώνα στο Ουγγαρόρινγκ, ο George Russell που ήταν τρίτος πίσω από τον Oscar Piastri. Αυτό ήταν ο έκτος τερματισμός του οδηγού της Mercedes στο βάθρο τη φετινή σεζόν, ο 21ος της καριέρας του.

    Τα ελαστικά στην πίστα

    Στον αγώνα χρησιμοποιήθηκαν και οι τρεις τύποι ελαστικών. Στην εκκίνηση, η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών (15) επέλεξε τη μέση γόμα. Οι Albon, Sainz και Hulkenberg προτίμησαν τη μαλακή, ενώ οι Hamilton και Gasly επέλεξαν τη σκληρή. Όσον αφορά στη στρατηγική, οι οδηγοί ήταν αρκετά μοιρασμένοι, με δέκα να κάνουν ένα μόνο πιτ στοπ και εννέα να σταματούν δύο φορές. Το μεγαλύτερο σε διάρκεια μέρος αγώνα διένυσε ο Esteban Ocon, ο οποίος συμπλήρωσε 55 γύρους με τη σκληρή γόμα. Οι Gabriel Bortoleto και Liam Lawson έκαναν τους περισσότερους γύρους με τη μέση γόμα (40 γύρους), ενώ ο Yuki Tsunoda ολοκλήρωσε 17 γύρους με τη μαλακή γόμα.

    Ο Διευθυντής Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της Pirelli κ. Mario Isola τόνισε ότι: «Το πρώτο μισό της σεζόν ολοκληρώθηκε με έναν πολύ ενδιαφέρον αγώνα, με τρεις οδηγούς να μάχονται για τη νίκη. Στο τέλος, ο Norris πήρε τη νίκη, κερδίζοντας οριακά τον team-mate του, Piastri. Οι δύο οδηγοί της McLaren ακολούθησαν διαφορετικές στρατηγικές. Ο Άγγλος επέλεξε μία στάση, ενώ ο Αυστραλός δύο. Θεωρητικά, η στρατηγική των δύο στάσεων ήταν πιο γρήγορη, αλλά η χαμηλότερη θερμοκρασία – περίπου δέκα βαθμούς- σε σύγκριση με τις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής, περιόρισε ελαφρώς τη διαφορά μεταξύ των δύο επιλογών. Αυτό συνέβη επειδή η θερμική υποβάθμιση μειώθηκε και για τις τρεις γόμες σε σχέση με ό,τι είδαμε στις ελεύθερες δοκιμές. Ειλικρινά, εξακολουθούσαμε να πιστεύουμε ότι η στρατηγική των δύο στάσεων ήταν η καλύτερη, αρκεί να δούμε τη διαφορά που είχε ο Alonso, στην πέμπτη θέση, σε σχέση με τον Russell. Η εξαίρεση ήταν ο Norris, ο οποίος επέλεξε να κάνει μόνο μία στάση, αφού βρέθηκε στην πέμπτη θέση μετά τον πρώτο γύρο. Η μικρή διαφορά απόδοσης μεταξύ της μέσης και της σκληρής γόμας, σε συνδυασμό με τη σαφή δυσκολία στο προσπέρασμα, καθώς τα μονοθέσια είχαν παρόμοιο ρυθμό αγώνα, έκαναν το ρίσκο μιας ανορθόδοξης στρατηγικής να αξίζει, επειδή σε εκείνο το σημείο δεν είχε τίποτα να χάσει.

    Λαμβάνοντας όλα αυτά υπόψη, σήμερα καταφέραμε να έχουμε έναν αγώνα στον οποίο υπήρχαν διαφορετικές στρατηγικές για τη νίκη, κάτι που έκανε το δεύτερο μισό του αγώνα ιδιαίτερα συναρπαστικό από τακτική άποψη, ακόμα κι αν δεν ήταν θεαματικό με την απόλυτη έννοια.

    Πριν πάμε κι εμείς για τις καλοκαιρινές διακοπές μετά από ένα πολύ γεμάτο πρώτο μέρος της σεζόν, έχουμε ακόμα μία δοκιμή εδώ στο Ουγγαρόρινγκ. Την Τρίτη 5 και την Τετάρτη 6 Αυγούστου, θα πραγματοποιήσουμε τεστ με στόχο την εξέλιξη των ελαστικών για το 2026. Στην ατζέντα είναι η επικύρωση των σκελετών, καθώς πρέπει να εγκριθούν έως την 1η Σεπτεμβρίου, και η εξέλιξη των πιο μαλακών γομών, ειδικά από την C3 έως την C5. Την πρώτη μέρα, θα μας υποστηρίξουν η McLaren με τον Norris πίσω από το τιμόνι και η Racing Bulls με τον Lawson. Τη δεύτερη μέρα, η Ferrari θα τρέξει με τον Leclerc, ενώ η Alpine θα συμμετάσχει και τις δύο μέρες, την πρώτη με τον Aron και τη δεύτερη με τους Colapinto και Gasly».