Pirelli: Οι Ferrari έκαναν το 1-2 με στρατηγική τριών αλλαγών

Ο οδηγός της Ferrari, Charles Leclerc πήρε τη νίκη από την pole, με στρατηγική τριών αλλαγών στο Μπαχρέιν όπου οι Ferrari έκαναν το 1-2. Ο Μονεγάσκος χρησιμοποίησε στα δυο πρώτα μέρη την PZero κόκκινη/μαλακή γόμα (C3), μετά στο τρίτο μέρος την PZero κίτρινη/μέση γόμα (C2) και στο τέλος ενώ απέμεναν 11 γύροι, έβαλε πάλι τη μαλακή γόμα (C3), υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο Leclerc πέτυχε λίγο πριν το φινάλε και τον ταχύτερο γύρο αγώνα με την μαλακή γόμα. Ο έτερος οδηγός της Ferrari Carlos Sainz ακολούθησε πανομοιότυπη στρατηγική.

Με τους νέους κανονισμούς του 2022 όλοι οι οδηγοί έχουν ελεύθερη επιλογή ελαστικών στην εκκίνηση. Όλοι επέλεξαν να εκκινήσουν με τη μαλακή γόμα εκτός από τις δυο McLaren, που έβαλαν τη μέση γόμα στην αρχή.

Η Mercedes του Lewis Hamilton ήταν το μονοθέσιο που πραγματοποίησε το πρώτο pitstop σε αγώνα με ελαστικά 18 ιντσών. Έβαλε από μαλακή γόμα, σκληρή στον 11ο γύρο.

Ο αγώνας εκκίνησε στις 18:00 τοπική ώρα με τη θερμοκρασία αέρα στους 24 βαθμούς Κελσίου και τη θερμοκρασία οδοστρώματος στους 27 βαθμούς Κελσίου. Ήταν λίγο πιο ζεστά από τις προηγούμενες μέρες, αλλά η θερμοκρασία έπεσε δυο βαθμούς ως το τέλος του αγώνα.

Τι ρόλο έπαιξαν οι γόμες

ΣΚΛΗΡΗ C1: Η γόμα αυτή χρησιμοποιήθηκε από επτά οδηγούς κατά τη διάρκεια του αγώνα. Αποδείχτηκε αργή αλλά πιο σταθερή από τις άλλες γόμες. Χρειάζεται βέβαια περισσότερη προθέρμανση καθώς η θερμοκρασία στις ηλεκτρικές κουβέρτες έχει περιοριστεί στους 70 βαθμούς Κελσίου, έτσι η παράκαμψη από τα pit δεν είναι τόσο αποτελεσματική. Η Mercedes χρησιμοποίησε τη σκληρή γόμα στο δεύτερο μέρος.

MEΣΗ C2: Ένα σημαντικό ελαστικό στον αγώνα. Συμπεριφέρθηκε καλά με την πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης στα αναμενόμενα όρια. Η πλειοψηφία των ομάδων είχε διαθέσιμο μόνο ένα σετ, όσες είχαν δυο, τα χρησιμοποίησαν.

ΜΑΛΑΚΗ C3: Η γόμα κλειδί για τον αγώνα, πρόσφερε πλεονέκτημα όσον αφορά στην απόδοση στην εκκίνηση. Γι’ αυτό την επέλεξαν όλοι οι οδηγοί εκτός αυτών της McLaren. Η πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης ήταν η αναμενόμενη, όπως την είχαμε εκτιμήσει τις προηγούμενες μέρες.

Μάριο Ίσολα: “Το ξεκίνημα του πρωταθλήματος με τους νέους κανονισμούς της Formula 1 και τα ελαστικά 18 ιντσών, έδωσε έναν αγώνα συναρπαστικό από την αρχή ως το τέλος με μερικές σπουδαίες μάχες. Είμαστε ικανοποιημένοι από την απόδοση των ελαστικών. Η μαλακή και η μέση γόμα ήταν το κλειδί εδώ. Η σκληρή αποτέλεσε μια εναλλακτική, πιο σταθερή επιλογή. Η χαμηλότερη θερμοκρασία στις ηλεκτρικές κουβέρτες φέτος, θέτει μια μεγαλύτερη πρόκληση ώστε να φέρεις τα ελαστικά στο σωστό παράθυρο θερμοκρασιακής λειτουργείας. Οπότε η παράκαμψη από τα pit με πιο σκληρά ελαστικά είναι πιο δύσκολη απ’ ότι πριν. Την ίδια στιγμή η τραχιά φύση της πίστας υποχρέωσε όλους τους οδηγούς να κάνουν τουλάχιστον δυο αλλαγές. Η στρατηγική επηρεάστηκε επίσης από την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας, λίγο πριν το τέλος. Αυτό οδήγησε σε μια 3η σειρά αλλαγών ελαστικών που μας έδωσε ένα δραματικό sprint στο φινάλε του αγώνα. Συγχαρητήρια στη Ferrari για το 1-2!”