Pirelli: O Verstappen κέρδισε με στρατηγική το Γαλλικό Grand Prix

Ο οδηγός της Red Bull, Max Verstappen κέρδισε στο Γαλλικό Grand Prix χάρη σε μια ασυνήθιστη στρατηγική δυο αλλαγών από P Zero κίτρινη/μέση γόμα σε P Zero λευκή/σκληρή γόμα και σε μέση ξανά. Ο Verstappen ήταν ο μόνος από τους πρωτοπόρους που πραγματοποίησε δυο αλλαγές. Ανέκτησε δε το προβάδισμα στον αγώνα ένα γύρο πριν την καρό σημαία.

Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton πήρε προβάδισμα στην πρώτη στροφή, αλλά όταν ο Verstappen άλλαξε για δεύτερη φορά ελαστικά, επέλεξε να μείνει έξω ακολουθώντας τακτική μιας αλλαγής από μέση σε σκληρή γόμα: Ήταν η τακτική που ακολούθησε η πλειοψηφία των οδηγών. Ο Charles Leclerc ήταν ο άλλος οδηγός που έκανε δυο αλλαγές, αλλά τερμάτισε 16ος.

Η πλειοψηφία των οδηγών, ανάμεσά τους και οι δέκα πρώτοι στην εκκίνηση, χρησιμοποίησαν αρχικά τη μέση γόμα. Οι οδηγοί των Aston Martin, Alfa Romeo και οι Esteban Ocon με Alpine, Nikita Mazepin με Haas εκκίνησαν με τη σκληρή γόμα αλλά κανείς τους δεν έβαλε τη μαλακή γόμα κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Οι πρώτοι οχτώ στην τελική κατάταξη εκκίνησαν με τη μέση γόμα. Ο οδηγός της Aston Martin, Sebastian Vettel στην 9η θέση ήταν ο πρώτος απ’ όσους είχαν διαφορετική στρατηγική. Διένυσε στην αρχή 37 γύρους με τη σκληρή γόμα, προτού αλλάξει σε μέση και τερματίσει τελικά 9ος μπροστά από τον έτερο οδηγό της ομάδας του που είχε ίδια στρατηγική.

Οι θερμοκρασίες ήταν σημαντικά χαμηλότερες απ’ ότι τις προηγούμενες μέρες καθώς έβρεξε την Κυριακή το πρωί. Η πίστα στέγνωσε ως την ώρα του αγώνα όμως το νερό ξέπλυνε την επιφάνεια του οδοστρώματος από τη γόμα που είχε στρωθεί. Η θερμοκρασία αέρα ήταν στους 27 βαθμούς Κελσίου, η θερμοκρασία οδοστρώματος στους 37 βαθμούς Κελσίου: 15 βαθμούς πιο κάτω από τις δοκιμές.

Πως συμπεριφέρθηκε το κάθε ελαστικό

ΣΚΛΗΡΗ C3: Οι περισσότεροι οδηγοί τη χρησιμοποίησαν στο δεύτερο μέρος του αγώνα που επέλεξαν να είναι μεγαλύτερο. Ο Vettel διένυσε μ’ αυτή πολλούς γύρους στην αρχή του αγώνα. Αυτή η γόμα επέτρεψε σε κάποιους οδηγούς να συμπληρώσουν 37 γύρους, ο Hamilton χρησιμοποιώντας την, έδωσε μάχη για τη νίκη στο φινάλε.

MEΣΗ C4: Αποδείχτηκε σημείο κλειδί στη νίκη του Verstappen καθώς η Red Bull αποφάσισε να εφαρμόσει στρατηγική δυο αλλαγών με ένα σπριντ στο τελευταίο μέρος, ως τη σημαία. Ο οδηγός της McLaren, Lando Norris επίσης χρησιμοποίησε με επιτυχία αυτό το ελαστικό, διένυσε μεγάλη απόσταση στην αρχή και έβαλε τη σκληρή γόμα στο τέλος, κατορθώνοντας να τερματίσει 5ος.

ΜΑΛΑΚΗ C5: Δε χρησιμοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του αγώνα λόγω συνθηκών (η πίστα είχε ξεπλυθεί από τη βροχή) που ευνοούσαν τις σκληρότερες γόμες έναντι της P Zero κόκκινης/μαλακής που έχει μικρότερη αντίσταση στην παραμόρφωση λόγω τοπικής υπερθέρμανσης.                                                                                      

FORMULA 3: ΑΓΩΝΑΣ

Ο οδηγός της Trident, Jack Doohan γιος του αναβάτη Mick Doohan πήρε την 1η του νίκη στη Formula 3 εκκινώντας από την 4η θέση. Ο αγώνας διεξήχθη υπό βροχή και χρησιμοποίηθηκαν για πρώτη φορά τα βρόχινα ελαστικά Cinturato. Ο πρωτοπόρος στη βαθμολογία του πρωταθλήματος, Dennis Hauger (Prema) απέκτησε το προβάδισμα νωρίς υπό γλιστερές συνθήκες και το έχασε 5 γύρους πριν το τέλος. Η βροχή σχεδόν σταμάτησε μετά από τους πρώτους 6 γύρους (20 συνολικά) οπότε ήταν καθοριστικής σημασίας να διαχειριστείς τα βρόχινα ελαστικά (δεν υπάρχουν ενδιάμεσα στην Formula 3) ενόσω η πίστα στέγνωνε και να εκμεταλλευτείς στο μέγιστο τη διαθέσιμη πρόσφυση.  

MARIO ISOLAεπικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου: “Ο αγώνας εξελίχθηκε σε μια έντονη και συναρπαστική μάχη στρατηγικής καθώς υπήρχε ένας αριθμός άγνωστων μεταβλητών όπως η πιο χαμηλή θερμοκρασία, η βροχή το πρωί που ξέπλυνε την πίστα και ο αέρας που συνέχισε να προβληματίζει κάποιους οδηγούς. Όλα αυτά έπαιξαν ρόλο. Ταυτόχρονα οι ίδιες παράμετροι αύξησαν την παραμόρφωση λόγω θερμικής καταπόνησης του εμπρός αριστερά ελαστικού, αυτή ήταν το κλειδί. Ως αποτέλεσμα, μολονότι οι περισσότεροι έκαναν μια αλλαγή όπως περιμέναμε, υπήρχε και η δυνατότητα δυο αλλαγών. Αυτή αξιοποίησαν αποφασιστικά οι Red Bull και Max Verstappen. Οι διαφορές ήταν εξαιρετικά καλά ισορροπημένες ανάμεσα στη στρατηγική της μιας και των δυο αλλαγών και απαιτούνταν προσήλωση για να μπορέσεις να υλοποιήσεις με επιτυχία την μια από τις δυο. Συγχαρητήρια στο Max Verstappen και στη Red Bull για την εξαιρετική εφαρμογή στρατηγικής, μας κράτησε όλους μέχρι τον τελευταίο γύρο, προσπαθώντας να μαντέψουμε τι θα γίνει.”