Pirelli: Η Ίμολα είναι μια πίστα παλιάς σχολής

    Ακόμη μια φορά επελέγησαν οι τρεις μεσαίες γόμες στην γκάμα της Pirelli για τη Formula 1: η C2 θα είναι η P Zero λευκή/σκληρή, η C3 θα είναι η P Zero κίτρινη/μέση και η C4 θα είναι η P Zero κόκκινη/μαλακή στο δεύτερο γύρο στην Ίμολα της Ιταλίας. Είναι η ίδια επιλογή με την πρεμιέρα στο Μπαχρέιν όπου είδαμε ένα αριθμό διαφορετικών στρατηγικών.

    Η ίδια επιλογή γομών είχε γίνει και στον προηγούμενο αγώνα στην Ίμολα που διεξήχθη πριν έξι μήνες. Όμως ο σκελετός των ελαστικών έχει αλλάξει φέτος, προσφέρει μεγαλύτερη αντοχή και επιτρέπει την υιοθέτηση χαμηλότερων πιέσεων, έτσι γίνεται καλύτερη διαχείριση της υπερθέρμανσης. Πέρυσι στην Ίμολα υπήρχε μόνο μια περίοδος ελεύθερων δοκιμών διάρκειας 90 λεπτών. Φέτος θα δούμε τρεις περιόδους ελεύθερων δοκιμών, ωριαίας διάρκειας.

    Οι γόμες C2, C3 και C4 επελέγησαν γιατί έχουν εύρος δυνατοτήτων: Αυτό απαντά με τον καλύτερο τρόπο στα ποικίλα χαρακτηριστικά της πίστας στην Ίμολα και την πιθανή διακύμανση των καιρικών συνθηκών την άνοιξη καθώς το Ευρωπαϊκό μέρος της σεζόν ξεκινά, νωρίτερα απ’ ότι τα προηγούμενα χρόνια.

    Χαρακτηριστικά πίστας

    Η Ίμολα είναι μια πίστα παλιάς σχολής που θέτει μια μεγάλη τεχνική πρόκληση με μείγμα διαφορετικών στροφών και ταχυτήτων που δοκιμάζουν όλες τις παραμέτρους της απόδοσης ενός μονοθέσιου. Από το 2006 έχει γίνει στην Ίμολα μόνο ένας αγώνας F1, πέρυσι στα τέλη φθινοπώρου, με διαφορετικές θερμοκρασίες. Οπότε οι ομάδες δεν έχουν και πολλά δεδομένα να στηριχτούν.

    Η πίστα είναι αρκετά στενή σε κάποια σημεία, αυτό καθιστά πιο δύσκολα τα προσπεράσματα έτσι δίνεται αρκετή έμφαση στη στρατηγική. Η στρατηγική πέρυσι, επηρεάστηκε από την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας, προς το τέλος του αγώνα (είχαμε επίσης εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας νωρίτερα). Ο Lewis Hamilton εκκίνησε με τη μέση γόμα και κέρδισε χρησιμοποιώντας και τις τρεις. Χωρίς την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας, οι περισσότεροι οδηγοί θα είχαν πιθανόν ακολουθήσει στρατηγική μιας αλλαγής: Αυτό επιτείνεται από το χάσιμο χρόνου στα pit, που είναι μεγάλο στην Ίμολα, κοντά στα 25sec.

    Μολονότι στρώθηκε με νέα άσφαλτο πριν τον περσινό αγώνα η Ίμολα – που είναι μια αριστερόστροφη πίστα – έχει ακόμη αναπηδήσεις ενώ υπάρχουν και μεγάλα κέρμπ, που έχουν αξιοσημείωτες απαιτήσεις τόσο από τα μονοθέσια όσο και από τους οδηγούς.

    Δεν θα υπάρχουν αγώνες υποστήριξης στην Ίμολα, εκτός από την νεοσύστατη τοπική κατηγορία, Formula Alpine. Πρόκειται για το πρώτο βήμα για διεθνείς αγώνες μονοθέσιων, ακριβώς κάτω από τη Formula Αυτό θα επηρεάσει το κράτημα της πίστας για τη F1 καθώς δεν θα υπάρχει πολύ γόμα στρωμένη στην επιφάνεια. Η Formula Alpine χρησιμοποιεί αποκλειστικά, Pirelli ελαστικά. Η νεοσύστατη κατηγορία Formula Alpine ξεκινά από την Ίμολα και θα είναι διαθέσιμα για κάθε οδηγό δυο σετ slick ελαστικών και δυο σετ βρόχινων για τους δυο αγώνες του Σαββατοκύριακου.

    Ο Mario Isola – Επικεφαλής F1 και αγώνων Αυτοκινήτου ανέφερε ότι: “Μετά το συναρπαστικό ξεκίνημα της F1 στο Μπαχρέιν, κάναμε ακριβώς την ίδια επιλογή ελαστικών για την Ίμολα: Μια πίστα με τελείως διαφορετικά χαρακτηριστικά στην οποία είμαστε περήφανοι και ως χορηγοί ονόματος. Συμβάλλουμε έτσι στην προώθηση της αξίας του ‘Made in Italy’ σε όλο τον κόσμο. Μολονότι ο τελευταίος αγώνας στην Ίμολα έγινε έξι μήνες πριν, οι συνθήκες τώρα τον Απρίλιο θα είναι πιθανόν διαφορετικές σε σχέση με τον Νοέμβριο. Επίσης έχει αλλάξει ο σκελετός των ελαστικών. Όπως πέρυσι έτσι και φέτος περιμένουμε από τις ομάδες να υιοθετήσουν στρατηγική μιας αλλαγής καθώς χάνεις πολύ χρόνο στα pit και τα προσπεράσματα είναι σχετικά δύσκολα. Η παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας, έκανε τη διαφορά πέρυσι, οπότε υπάρχουν πολλά ερωτήματα καθώς οδεύουμε στο Σαββατοκύριακο, που μας ξαναφέρνει στην Ευρώπη».