Pirelli: Έτσι κέρδισε ο Carlos Sainz στο Βρετανικό Grand Prix

O οδηγός της Ferrari, Carlos Sainz κέρδισε στο Βρετανικό Grand Prix εκκινώντας από την πρώτη θέση – αυτή είναι όμως μόνο η μισή ιστορία. Ο αγώνας διακόπηκε με κόκκινη σημαία στον πρώτο γύρο και ξεκίνησε εκ νέου. Όλοι οι οδηγοί άλλαξαν ελαστικά εκτός από δυο (ο Lando Norris και ο Daniel Ricciardo με τις McLaren).

Η χρονική στιγμή που βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας στο τελευταίο μέρος του αγώνα ήταν καθοριστική. Ήρθε την κατάλληλη στιγμή για τον οδηγό της RedBull, Sergio Perez, που τερμάτισε δεύτερος παρότι δεν ξεκίνησε καλά. Αντίθετα επηρέασε αρνητικά τον αγώνα του οδηγού της Ferrari, Charles Leclerc, ο οποίος επέλεξε να διατηρήσει την χρησιμοποιημένη PZero λευκή/σκληρή γόμα που είχε, έτσι έπεσε στην 4η θέση. Ο Leclerc ήταν πρώτος στην επανεκκίνηση αλλά πολύ γρήγορα τον πέρασαν οι Sainz, Perez, και Hamilton που εκμεταλλεύτηκαν στους τελευταίους γύρους την ταχύτητα της φρέσκιας PZero κόκκινης μαλακής γόμας.

Όλες οι γόμες έπαιξαν καθοριστικό ρόλο, είδαμε τόσο τη σκληρή όσο και τη μέση, μαλακή γόμα στην αρχική εκκίνηση. Οι τέσσερις πρώτοι στην τελική κατάταξη ακολούθησαν τρεις διαφορετικές στρατηγικές αυτό συνετέλεσε στο να ζήσουμε συναρπαστικές μάχες για όλες τις θέσεις.

Μια από αυτές τις μάχες για την έβδομη θέση πήγε ως την τελευταία στροφή μεταξύ του οδηγού της Red Bull, Max Verstappenκαι του οδηγού της Haas, Mick Schumacher – ο οποίος πήρε τους πρώτους του βαθμούς στη Formula.

Πως οι γόμες έκαναν την διαφορά

ΣΚΛΗΡΗ: Πολύ ανθεκτικό ελαστικό, ικανό για μεγάλες αποστάσεις. Αποδείχτηκε πιο δύσκολο να ζεσταθεί στις σχετικά χαμηλές θερμοκρασίες – 20 βαθμούς Κελσίου στην ατμόσφαιρα και 30 βαθμούς Κελσίου στο οδόστρωμα. Από τη στιγμή που έφτανε στο παράθυρο λειτουργίας η σκληρή γόμα αποδεικνύονταν πολύ ανθεκτική.

ΜΕΣΗ: Ήταν το βασικό ελαστικό για τον αγώνα, επιλέχθηκε από την πλειοψηφία των οδηγών που εκκίνησαν εκ νέου στο δεύτερο γύρο. Πρόσφερε συνδυασμό απόδοσης και σταθερότητας, ο Perez συμπλήρωσε μ’ αυτή 34 γύρους στο μεσαίο μέρος του αγώνα: Αυτό αποτέλεσε κλειδί στην εντυπωσιακή ανάκαμψή του.

ΜΑΛΑΚΗ: Ο Verstappen εκμεταλλεύτηκε την καλύτερη πρόσφυση αυτής της γόμας για να περάσει στην πρώτη εκκίνηση, το Sainz. Όταν βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας οι περισσότεροι οδηγοί έβαλαν αυτή τη γόμα για το τελευταίο σπριντ ως τον τερματισμό. Ο Hamiltonπέτυχε τον ταχύτερο γύρο με τη μαλακή γόμα και κατάφερε ν’ ανέβει στο βάθρο, μια συναισθηματική επιτυχία στον εντός έδρας αγώνα του.

Ο Μάριο Ίσολα τόνισε ότι: «Είδαμε ένας από τους πιο συναρπαστικούς αγώνες των τελευταίων ετών. Πρώτα και πάνω από όλα είμαστε ευγνώμονες και ανακουφισμένοι που οι οδηγοί οι οποίοι ενεπλάκησαν στην τρομακτική σύγκρουση του πρώτου γύρου είναι καλά: Αυτό αποτελεί μια σημαντική απόδειξη των απίστευτα υψηλών προδιαγραφών ασφαλείας του αθλήματος. Μετά από αυτό είδαμε έναν από τους πιο συναρπαστικούς αγώνες των τελευταίων ετών με μάχες για όλες τις θέσεις. Η στρατηγική των ελαστικών αποδείχτηκε κλειδί. Για όποιον ακόμη αναρωτιέται αν το νέο πακέτο μονοθεσίων και ελαστικών του 2022, βελτίωσε το θέαμα και βοήθησε στα προσπεράσματα – ορίστε η απάντηση.”