Pirelli: Διαφορετικές στρατηγικές στη Βραζιλία

    Στο Βραζιλιάνικο Grand Prix κυριάρχησαν δυο διαφορετικές στρατηγικές. Τα 11 μονοθέσια εκκίνησαν με τη μαλακή γόμα. Άλλα οχτώ μονοθέσια έβαλαν τη μέση γόμα στην αρχή. Ο οδηγός της Williams Alex Albon, εκκίνησε με τη σκληρή γόμα από την τελευταία θέση. Έβαλε τη μέση γόμα μετά από 5 γύρους υπό το πρώτο αυτοκίνητο ασφαλείας. Οι περισσότεροι οδηγοί έκαναν δυο αλλαγές και οι περισσότεροι τερμάτισαν με τη μαλακή γόμα. Όμως οχτώ οδηγοί έκαναν τρεις αλλαγές. Όπως το είχαμε προβλέψει η σκληρή γόμα δε χρησιμοποιήθηκε πολύ. Τα αυτοκίνητα ασφαλείας δεν επηρέασαν την κατάταξη ούτε έφεραν απρόβλεπτες αλλαγές στη στρατηγική.

    Η Mercedes πήρε την 1η της φετινή νίκη, ακόμη καλύτερα έκαναν το 1 – 2 με νικητή το Russell – κέρδισε και στον αγώνα σπριντ – που τερμάτισε εμπρός από τον έτερο οδηγό της ομάδας, Lewis Hamilton. Οι δυο τους ακολούθησαν παρόμοια στρατηγική: Μαλακή γόμα στην αρχή, μέση γόμα μετά και πάλι μαλακή γόμα στο τελευταίο μέρος. Ο οδηγός της Ferrari, Carlos Sainz συμπλήρωσε το βάθρο ακολουθώντας στρατηγική τριών αλλαγών μέση/μαλακή/μέση/μαλακή γόμα. Ο Sergio Perez εκκίνησε 4ος αλλά τον πέρασαν στους τελευταίους γύρους οι Ferrari, και η Alpine του Fernando Alonso όπως και ο έτερος οδηγός της RedBull, Max Verstappen. Έτσι με τη μέση γόμα τερμάτισε στην 7η θέση του αγώνα.

    Ο Russell πέτυχε τον ταχύτερο γύρο με τη μαλακή γόμα: 1m785s. Η μαλακή γόμα έβγαλε 34 γύρους στην Alfa Romeo του Guanyu Zhou, ο οποίος έβαλε τη μέση γόμα στον 37ο γύρο.

    Ο Μάριο Ίσολα δήλωσε ότι: «Ένας πραγματικά συναρπαστικός αγώνας. Είναι θαυμάσιο να βλέπεις πως το Ιντερλάγος προάγει μια πραγματικά μοναδική παράσταση για τους θεατές. Όπως το περιμέναμε ήταν οι μεταβλητές που έκαναν τη διαφορά. Ατυχήματα, δυο αυτοκίνητα ασφαλείας και πτώση θερμοκρασίας πάνω από 10 βαθμούς. Αυτά υποχρέωσαν τους οδηγούς να προσαρμόσουν το οδηγικό τους στυλ ανάλογα με τη γόμα που χρησιμοποιούσαν. Έτσι ανακατεύτηκαν τα χαρτιά κάθε στρατηγικής. Πέρα όμως από τη δυναμική κάθε διαφορετικής στρατηγικής είχε ενδιαφέρον να δει κανείς πως τα χαρακτηριστικά του κάθε μονοθεσίου οδηγούσαν σε διαφορετική πτώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης την PZero κόκκινη/μαλακή γόμα και την PZero κίτρινη/μέση γόμα. Με τη μαλακή διανύθηκαν αποστάσεις πάνω από 25 γύρους με διαχειρίσιμη πτώση απόδοσης ακόμη και στην αρχή του αγώνα με υψηλό φορτίο καυσίμου. Η μέση γόμα συμπεριφέρονταν καλύτερα προς το τέλος, καθώς βελτιώθηκε το κράτημα αφού στρώθηκε λάστιχο στο οδόστρωμα. Συγχαρητήρια στη Mercedes και ειδικά στο George Russell για την πρώτη του νίκη σε grandprixπου θα μείνει αξέχαστη λόγω του φανταστικού πλήθους στη Βραζιλία.»