Piaggio MP3 350: Μηχανή πόλης και όχι μόνο

  • Του Δημήτρη Γεωργόπουλου

Πέμπτη 25/10/2018 έξω από το κατάστημα FRANCESCO ΕΠΕ για να παραλάβω για test ride το Piaggio MP3 350.

Στην πρώτη επαφή μου με την μοτοσυκλέτα, θα έλεγα ότι ήμουν αρκετά επιφυλακτικός. Ίσως επειδή δεν είχα οδηγήσει ποτέ ξανά στη ζωή μου τρίτροχη μοτοσυκλέτα και η εντύπωση που είχα ήταν αρνητική. Όλα άλλαξαν στα πρώτα 100 μέτρα της συνύπαρξής μου μαζί της, που με απάλλαξαν από όλες τις φοβίες. Πρόκειται τελικά για ένα πολύ σταθερό και γρήγορο scooter, σε αντίθεση με τη δική μου λανθασμένη άποψη.

Το Piaggio MP3 σαφέστερα με ισχυρότερο κινητήρα από αυτόν των 278 κ.εκ., εκτοξεύει την  ιπποδύναμη και τις επιδόσεις του προς τα πάνω. Η βαριά κατασκευή των ΜΡ3, με τα επιπλέον ψαλίδια, τις αναρτήσεις και το μεγαλύτερο βάρος, απαιτούσαν και δυνατότερο κινητήρα. Ο μονοκύλινδρος τετράχρονος, τετραβάλβιδος και υγρόψυκτος 350 κ.εκ. κινητήρας με ηλεκτρονικό ψεκασμό ανήκει στην γκάμα Piaggio MP3. Έχοντας ήδη καταγράψει επιτυχία με το Piaggio Beverly 350, δεν είναι δύσκολο να αντιληφθεί κανείς γιατί θεωρείται ευρέως ένας από τους καλύτερους κινητήρες που κατασκευάστηκαν ποτέ στην κατηγορία του. Με απόδοση ίση με εκείνη των 400 κ.εκ. αλλά με όγκο και βάρος που παραπέμπει περισσότερο σε όχημα 300 κ.εκ, είναι ελαφρύ αλλά ταυτόχρονα και πολύ δυνατό.

Ο νέος αυτός μονοκύλινδρος κινητήρας Piaggio 350 κ.εκ. είναι ο πρώτος κινητήρας σκούτερ που περιλαμβάνει αυτόματο συμπλέκτη πολλαπλών δίσκων σε λουτρό λαδιού. Ένα σκούτερ που παρέχει βελτιωμένη, σταθερή απόδοση, κι ακόμη κάτω από συνθήκες υψηλής θερμικής καταπόνησης, ειδικά στην πόλη, δεν θα σε προδώσει. Απορροφά τυχόν σκορτσαρίσματα ή σκαλοπάτια της μετάδοσης, τα οποία μπορεί να παρουσιαστούν σε εκκίνηση από στάση και δημιουργεί μια πραγματικά εκπληκτική οδηγική εμπειρία.

Χαρακτηριστικά του νέου Piaggio MP3 350 είναι τα χρώματα (μαύρο, λευκό και δύο πολύ ενδιαφέροντα γκρι και χακί ματ), τα αμορτισέρ που έχουν αποκτήσει δοχείο αζώτου με τα ελατήρια των πίσω να είναι βαμμένα κόκκινα, αλλά και τα κυματιστά –για πρώτη φορά σε MP3– δισκόφρενα μπροστά. Παράλληλα, τα ΜΡ3 350 (και 500) του 2018, έχουν τμήματα στο μπροστινό μέρος που έχουν ξανασχεδιαστεί από την αρχή, όπως η μεγαλύτερη σε πλάτος φιμέ ζελατίνα που ρυθμίζεται σε τρεις θέσεις όσον αφορά στο ύψος της, το εξολοκλήρου LED σύστημα φωτισμού, καθώς και η σέλα με το νέο αφρώδες υλικό και τη διαφοροποιημένη θέση με τις νέες χειρολαβές για το συνεπιβάτη. Επίσης, όλα τα MP3 του 2018 διαθέτουν στάνταρ ABS στα φρένα και σύστημα ελέγχου πρόσφυσης ASR (Acceleration Slip Regulation), το οποίο μάλιστα μπορεί να απενεργοποιηθεί αν το επιθυμεί ο αναβάτης, και σε συνδυασμό με την ύπαρξη δύο τροχών μπροστά, αυξάνεται η πρόσφυση και η σταθερότητα.

Στον πλούσιο προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει και η πλατφόρμα πολυμέσων PMP, προκειμένου να είστε διαρκώς on line! Συνδέει το smartphone με το ενσωματωμένο ηλεκτρονικό σύστημα, μετατρέποντάς το σε ένα εργαλείο πολλαπλών χρήσεων: έναν υπολογιστή που μπορεί ταυτόχρονα να εμφανίζει δεδομένα όπως ταχύτητα, στροφές, ισχύ  και ροπή σε πραγματικό χρόνο, καθώς και επιτάχυνση σε ευθεία γραμμή, κλίση στις στροφές, μέση και τρέχουσα κατανάλωση καυσίμου, μέση ταχύτητα και τάση μπαταρίας, όπως επίσης και πλήθος άλλων λειτουργιών. Ένα smartphone συνδεδεμένο με την πλατφόρμα πολυμέσων Piaggio μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για την εμφάνιση χαρτών και διαδρομών ή για την εύρεση της θέσης, για παράδειγμα, των πρατηρίων καυσίμων ή των υπηρεσιών υποστήριξης. Η λειτουργία ελέγχου κατάστασης ελαστικών εκμεταλλεύεται τους αισθητήρες του οχήματος για την παρακολούθηση φθοράς και πίεσης αυτών, προειδοποιώντας τον οδηγό πριν εμφανιστούν πιθανές κρίσιμες καταστάσεις.

Επίσης, η Piaggio έχει δημιουργήσει για τα MP3, μια πολύ μεγάλη λίστα με αξεσουάρ, πρακτικής αλλά και αισθητικής φύσεως, έτσι ώστε ο κάθε αναβάτης, να έχει τη δυνατότητα να διαμορφώσει το scooter του, ακριβώς όπως προστάζουν οι ανάγκες και το γούστο του.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

 

Κινητήρας Μονοκύλινδρος, 4 χρονος
Κυβισμός 330 κ.εκ.
Διάμετρος/Διαδρομή 78 mm x 69 mm
Μέγιστη ισχύς 22,5 kW (30,6 HP) @ 8.500 σαλ
Μέγιστη ροπή 29 Nm @ 6.250 σαλ
Χρονισμός Μονός εκκρεντροφόρος επικεφαλής(SOHC), με 4 βαλβίδες
Τροφοδοσία Ηλεκτρονικά ελεγχόμενος ψεκασμός
Σύστημα ψύξης Με υγρό
Λίπανση Ξηρή ελαιολεκάνη
Μετάδοση Αυτόματο κιβώτιο CVT με διαχειριστή ροπής
Τύπος συμπλέκτη Πολύδισκος σε λουτρό λαδιού
Εμπρόσθια ανάρτηση Αρθρωτό τετράπλευρο
Οπίσθια ανάρτηση Διπλό αμορτισέρ, με 4 θέσεις ρύθμισης προφόρτισης ελατηρίου
Σύστημα πέδησης ABS-ASR στον standard εξοπλισμό
Εμπρόσθιο φρένο Διπλό δισκόφερνο Ø 258 mm
Οπίσθιο φρένο Δισκόφρενο Ø 240 mm
Τροχοί Εμπρός 110/70-13” x 2, πίσω 140/70-14’’
Μήκος/πλάτος/μεταξόνιο 2.200 mm/800 mm/1.545 mm
Ύψος σέλας 790 mm
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ 12 λίτρα
Κατανάλωση καυσίμου 25,6 km/l (WMTC)
Εκπομπές ρύπων 91 g/km
Βάρος σε κατάσταση λειτουργίας 256 kg
Έγκριση τύπου Euro 4

 

 

Τιμή:  8.549€