Peugeot 5008 Diesel – Auto: Ένα οικονομικό και πολυχρηστικό SUV

  • Του Γιώργου Κ. Ανδρή

Το Peugeot 5008 αποτέλεσε πριν 8 χρόνια τη ναυαρχίδα της γαλλικής εταιρείας στα πολυμορφικά αυτοκίνητα.

Σήμερα το γαλλικό μοντέλο επιστρέφει εντελώς διαφορετικό έχοντας έναν περισσότερο crossover χαρακτήρα, μπορεί να μεταφέρει 7 επιβάτες, κινείται με έναν άκρως οικονομικό και «ζωντανό» πετρελαοκινητήρα χωρητικότητας 1,6 λίτρου ο οποίος συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, και ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας 116 ευρώ!

Βέβαια πρόσφατα η γαλλική εταιρεά εισήγαγε νέο κινητήρα πετρελαίου για το μοντέλο χωρητικότητας 1,5 λίτρου ο οποίος αποδίδει 130 ίππους και αποτελεί τον αντικαταστάτη του 1,6 με 120 ίππους…

Όσον αφορά στην τιμή του νέου Peugeot 5008 ξεκινά από τις 27.700 ευρώ στην βενζινοκίνητη έκδοσή του και στα 33.500 ευρώ γα την έκδοση diesel.

Πάντως η πετρελαιοκίνητη έκδοση να τονίσουμε πως έχει πολύ υψηλή μεταπωλητική αξία και εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου οπότε τα επιπλέον χρήματα σε σχέση με την βενζινοκίνητη έκδοση σίγουρα αξίζει να τα δώσει κανείς…

Στα παραπάνω συμπληρώστε και 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση αλλά και σέρβις κάθε 25.000 χλμ. τα οποία αποτελούν επιπλέον σιγουριά για τους υποψήφιους αγοραστές.

Σύγχρονη σχεδίαση

Το Peugeot 5008 αποτελεί ένα μεγάλο crossover μοντέλο που με ένα μοναδικό τρόπο κρύβει τις διαστάσεις του κυρίως όταν κινείται.

Σχεδιαστικά η ναυαρχίδα της Peugeot ακολουθεί στα βήματα του 3008 ενώ ιδιαίτερη μνεία χρίζει η επιθετικότητα που διακρίνει το εμπρόσθιο μέρος του αυτοκινήτου με την μεγάλη μάσκα και τον αεραγωγό κάτω από αυτή στον οποίο ενσωματώνονται οι προβολείς ομίχλης.

Από το πλάι αν το κοιτάξει κανείς θα διακρίνει τις πινελιές αλουμινίου που έχυν τοποθετηθεί στο κάτω μέρος των πορτών όπως επίσης και οι μεγάλες ζάντες αλουμινίου. Παράλληλα τα πλαστικά προστατευτικά που έχουν τοποθετηθεί στους θόλους τονίζουν τον SUV χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Στο πίσω μέρος κυριαρχούν τα φωτιστικά σώματα και ο προφυλακτήρας ενώ σχηματίζεται και μια γωνία στο επάνω μέρος εξαιτίας της ύπαρξης των δύο επιπλέον θέσεων επιβατών στο χώρο αποσκευών.

Hitech εσωτερικό

Η καμπίνα επιβατών του 5008 χαρακτηρίζεται πανομοιότυπη με εκείνη του 3008 και ο οδηγό θα βρεθεί πίσω από το i-Cockpit της Peugeot το οποίο περιλαμβάνει μικρό τιμόνι, μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών για τον έλεγχο του infotainment και των βασικών λειτουργιών, καθώς και τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, υψηλής ανάλυσης και εντυπωσιακής αισθητικής.

Ποιοτικά τα υλικά και η συναρμογή βρίσκονται σε κορυφαία επίπεδα, ενώ εδώ συναντάμε έναν premium επιλογέα για το αυτόματο κιβώτιο.

Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει ο ηλεκτρονικός πίνακας 8 ιντσών που ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές αφής ενώ ακριβώς κάτω από την οθόνη έχουν τοποθετηθεί έξι πλήκτρα για την άμεση επιλογή του κάθε μενού (ραδιόφωνο, κλιματισμός, πλοήγηση, ρυθμίσεις αυτοκινήτου, τηλέφωνο, εφαρμογές κινητού).

Όσον αφορά στον πίνακα οργάνων ο οδηγός μπορεί να επιλέξει να βλέπει τα κλασσικά όργανα (ταχύμετρο και στροφόμετρο) ή να έχει τα κλασσικά όργανα σε κάθετη διάταξη (θυμίζουν τα όργανα της Citroen GS) και στο κέντρο να εμφανίζεται ο χάρτης κίνησης του οχήματος ή να εξατομικεύσει ποια όργανα και ενδείξεις επιθυμεί να βλέπει ο οδηγός.

Όσον αφορά στην εργονομία είναι γενικά καλή, όπως και η ορατότητα προς τα εμπρός.

Οι επιβάτες του 5008 έχουν πολλές πρακτικές θέσεις στην καμπίνα για τα ποτήρια και τα μικροπράγματά τους. Έχουν και αρκετό χώρο, 780 λίτρα, για τις μεγάλες αποσκευές τους στο πορτμπαγκάζ όταν τα πίσω καθίσματα είναι «κρυμμένα» στο πάτωμα.

Αν χρειαστεί να φιλοξενηθούν άλλοι 2 επιβάτες στην τελευταία σειρά καθισμάτων, τα μεσαία συρόμενα καθίσματα θα πρέπει να μετακινηθούν εμπρός, όμως και πάλι ο χώρος για τα πόδια ικανοποιεί τους μέσου ύψους επιβάτες. Έτσι βολεύονται με κάποιες παραχωρήσεις στην τελευταία σειρά καθισμάτων οι άλλοι δύο ενήλικες επιβάτες.

Επίσης εντυπωσιακά χαρακτηρίζονται και τα τραπεζάκια αεροπορικού τύπου πίσω από τα μπροστινά καθίσματα.

120 ίπποι

Ο κινητήρας πετρελαίου που εφοδιάζει το Peugeot 5008 είναι ο γνωστός πλέον 1,6 λίτρων BlueHDi με απόδοση 120 ίππων και ροπή της τάξης των 30,6 χλγρ. Ο κινητήρας αυτός διακρίνεται για την πολιτισμένη του λειτουργία σε όλο το φάσμα περιστροφής του, ενώ αποδεικνύεται και αρκετά οικονομικός σε κατανάλωση.

Το αυτόματο κιβώτιο EAT6 των 6 σχέσεων έχει ομαλή λειτουργία και συνεργάζεται άψογα με το μοτέρ σε κάθε περίσταση, ενώ διαθέτει και λειτουργία Sport για πιο άμεσες αλλαγές αλλά και σε υψηλότερες στροφές του κινητήρα. Τέλος, το κιβώτιο ενσωματώνει και χειριστήρια αλλαγής σχέσης πίσω από το τιμόνι (paddles) για την πλήρως χειροκίνητη λειτουργία του.

Το αυτόματο κιβώτιο είναι ομαλό στα ανεβάσματα και εκμεταλλεύεται σωστά τη ροπή των 30,6 kgm. Παράλληλα ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει το κουμπί Sport, που βρίσκεται πίσω από τον πολύ καλαίσθητο μοχλό. Σε αυτή τη λειτουργία αλλάζει η χαρτογράφηση κινητήρα και κιβωτίου, γίνεται πιο άμεση η απόκριση και λίγο πιο γρήγορο το kick down.

Ο off road χαρακτήρας του γαλλικού μοντέλου ενισχύεται από το ηλεκτρονικό σύστημα Advanced Grip Control με 5 ξεχωριστά προγράμματα: για άσφαλτο, χιόνι, λάσπη, άμμο, κι ένα για την απενεργοποίηση του ESP.

Παρόλα αυτά η απόσταση από το έδαφος είναι αντικειμενικά μεγάλη και το σύστημα Advanced Grip Control σε συνδυασμό με τα λάστιχα μικτών συνθηκών, δίνουν ένα σαφές πλεονέκτημα στο 3008 σε σχέση με τα άλλα προσθιοκίνητα SUV στο χιόνι και τη λάσπη.

Ωστόσο οδηγικά το νέο Peugeot 5008 διακρίθηκε για την άνεση αλλά και τα πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης που διαθέτει.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το γαλλικό μοντέλο κινείται με απόλυτη άνεση και οικονομία παραμένοντας ευθύβολο και σταθερό ακόμη και όταν πνέουν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι.

Η κατανάλωση στο εθνικό οδικό δίκτυο κινούμενοι στα όρια του Κ.Ο.Κ. μπορεί να πέσει ακόμη και κάτω από τα 5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα ενώ ακόμη και κάτω από πίεση η κατανάλωση διατηρείται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα της τάξης των 6,5 λίτρων/100 χλμ.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το 3008 απέδειξε ότι διαθέτει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και το αμάξωμα σε καμία περίπτωση δεν γέρνει «επικίνδυνα» στις στροφές.

Μέσα στην πόλη το Peugeot 5008 απέδειξε ότι μπορεί να «κρύψει» τις διαστάσεις του προσδίδοντας ευελιξία και άνεση με χαμηλό κόστος χρήσης. Μάλιστα η ανάρτηση απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διέθετε αισθητήρες παρκαρίσματος αλλά νομίζουμε πως η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας θα ταίριαζε περισσότερο στο γαλλικό μοντέλο κυρίως λόγο μεγέθους.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Κόστος χρήσης

Άνεση

7 θέσεις

Εξοπλισμός

 

ΚΑΤΑ

Έλλειψη κάμερας οπισθοπορείας