Περισσότερα λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη – Τι θα γίνει με το «Flyover»

    Σε ομόφωνη συμφωνία τριών σημείων κατέληξαν οι συμμετέχοντες στη δεύτερη ενημερωτική συνάντηση των φορέων για το «Flyover», που πραγματοποιήθηκε χθες το απόγευμα στα γραφεία της Ελληνικό Μετρό, παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

    Πρώτον, αναγνώριση από όλες τις πλευρές ότι το «Flyover» πρόκειται για ένα εμβληματικό έργο, το οποίο πρέπει να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί προς όφελος της πόλης και των κατοίκων της.

    Δεύτερον, συμφωνήθηκαν οι θεματικές ενότητες, στις οποίες θα γίνουν παρεμβάσεις, όπως προέκυψε ύστερα από τις έξι συσκέψεις (τέσσερις του συντονιστικού οργάνου στο Διοικητήριο και δυο με διευρυμένη σύνθεση στα γραφεία της Ελληνικό Μετρό στη Θεσσαλονίκη), που πραγματοποιήθηκαν εντός του Αυγούστου. Συγκεκριμένα, οι ενότητες αφορούν πρωτοβουλίες σχετικά με την αναβάθμιση του έργου του ΟΑΣΘ, τη διευκόλυνση του έργου της Τροχαίας, τη διευκόλυνση της πρόσβασης των ασθενοφόρων στο 424 ΓΣΝΘ και στο Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου» μέσω του στρατοπέδου «Καρατάσιου», την εφαρμογή πρωτοκόλλων εκτάκτων συμβάντων, αλλά και τις παρεμβάσεις για τον εντατικό έλεγχο της στάσης και στάθμευσης των αυτοκινήτων στις κεντρικές οδικές αρτηρίες της Θεσσαλονίκης.

    Τρίτον, στα τέλη Σεπτεμβρίου θα κατατεθούν συγκεκριμένες προτάσεις που θα επιτρέψουν στα μέσα Οκτωβρίου την έναρξη του κατασκευαστικού σταδίου του έργου. Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, μεταξύ άλλων ζήτησε «έξυπνες λύσεις» όσον αφορά στη διευκόλυνση της κυκλοφορίας στην πόλη της Θεσσαλονίκης και στενή συνεργασία όλων των εμπλεκομένων.

    Περισσότερα λεωφορεία

    Από το τέλος της επόμενης εβδομάδας θα κυκλοφορήσουν  περισσότερα λεωφορεία  στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, ενώ στα τέλη Σεπτεμβρίου ο ΟΑΣΘ θα ενισχυθεί με επιπλέον οχήματα, που αναμένεται να κυκλοφορήσουν μέσα στους επόμενους μήνες, όπως γνωστοποίησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας μετά τη συνάντηση εργασίας που  είχε  στην έδρα του Οργανισμού, στη συμπρωτεύουσα.

    Αντικείμενο της σημερινής συνάντησης εργασίας αποτέλεσε το μέλλον του ΟΑΣΘ, «αλλά κυρίως πώς βραχυπρόθεσμα θα ενισχυθεί το έργο του στους δρόμους της Θεσσαλονίκης», όπως διευκρίνισε ο υπουργός, προσθέτοντας: «Πρέπει να αποφασίσουμε από κοινού με τους αρμόδιους φορείς και τους Θεσσαλονικείς τι συγκοινωνιακό έργο θέλουμε την επόμενη ημέρα στη Θεσσαλονίκη και έχουμε θέσει ήδη στους εαυτούς μας καταληκτική ημερομηνία γι’ αυτό, το τέλος του 2023. Στόχος μας είναι να απαντήσουμε με έναν ολιστικό και μόνιμο τρόπο αναφορικά με την επόμενη ημέρα στον Οργανισμό».

    Σχετικά με την αύξηση των οχημάτων στους δρόμους της πόλης, ο κ. Σταϊκούρας σημείωσε: «Από αύριο θα υπάρχουν κάποιοι πρόσθετοι οδηγοί. Από την άλλη εβδομάδα θα υπάρχουν, από εσωτερικές μετακινήσεις, ακόμα περισσότεροι οδηγοί. Αυτό σημαίνει ότι ουσιαστικά από το τέλος της επόμενης εβδομάδας θα υπάρχουν κάποια πρόσθετα λεωφορεία στους δρόμους της πόλης». Ανέφερε δε, ότι «δρομολογούνται δύο ακόμα παρεμβάσεις σε συνεργασία με τους εργαζόμενους, έτσι ώστε να αυξήσουμε ακόμα περισσότερο τον στόλο».

    Ερωτηθείς για το εάν εξετάζεται το ενδεχόμενο προσλήψεων, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών απάντησε: «Για μικρό χρονικό διάστημα προσπαθούμε να εξαντλήσουμε και αυτή τη δυνατότητα και θα την εξαντλήσουμε, παρά το γεγονός ότι η ενημέρωση που έχουμε από άλλους συγκοινωνιακούς παρόχους -παράδειγμα τα ΚΤΕΛ– είναι ότι σε αντίστοιχες τέτοιες παρεμβάσεις που προσπάθησαν να κάνουν για να βρουν οδηγούς, δεν υπήρχε το ενδιαφέρον που περίμεναν».

    Πάντως  στη σημερινή συνάντηση εργασίας εξετάστηκε το ενδεχόμενο να γίνουν προσλήψεις μέσω προγραμματικής συμφωνίας με τον ΟΣΕΘ, έτσι ώστε να ξεπεραστεί το νομικό ζήτημα που προκύπτει από το γεγονός ότι ο ΟΑΣΘ βρίσκεται σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης από το 2017.Για το θέμα αυτό, ο υπουργός τόνισε ότι «το ζήτημα της ειδικής εκκαθάρισης του ΟΑΣΘ αποτελεί ένα πρόβλημα που δεν μπορούμε να το κρύβουμε κάτω από το χαλί, αλλά ούτε και να το μεταθέτουμε στο μέλλον».

    Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, ο Υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας και Θράκης, Στάθης Κωνσταντινίδης, η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για θέματα Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, ο Υφυπουργός Υποδομών, αρμόδιος για θέματα Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς και ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Κώστας Μαγουλάς.

    Επίσης, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας,  ο Δήμαρχος Αμπελοκήπων-Μενεμένης Λάζαρος Κυρίζογλου, ο Δήμαρχος Πυλαίας-Χορτιάτη Ιγνάτιος Καϊτεζίδης, ο Δήμαρχος Νεάπολης – Συκεών, Σίμος Δανιηλίδης, ο Δήμαρχος Παύλου Μελά Δημήτριος Δερμουτζίδης, ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Πάρις Μπίλιας, ο Αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Σωκράτης Δωρής, ο Πρόεδρος του ΔΣ του ΟΣΕΘ Ιωάννης Καλογερούδης, ο Διευθύνων  Σύμβουλος του ΟΣΕΘ Ιωάννης Τόσκας, ο Πρόεδρος του ΟΑΣΘ Κωνσταντίνος Ταγγίρης, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικό ΜΕΤΡΟ ΑΕ Νικόλαος Κουρέτας, ο Διευθύνων Σύμβουλος της  Εγνατίας Οδού ΑΕ Γεώργιος Κωνσταντόπουλος, ο Διευθύνων Σύμβουλος της  Εγνατίας Οδού ΑΕ Κωνσταντίνος Κουτσούκος, ο Πρόεδρος του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Στέφανος Τσόλης, ο Γενικός Αστυνομικός Διευθυντής Θεσσαλονίκης Χρήστος Μπουλούμπασης, η Διευθύντρια Τροχαίας Θεσσαλονίκης Παρασκευή Παπαγεωργοπούλου, ο Πρόεδρος ΤΕΕ/Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας Γεώργιος Τσακούμης, o CEO της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ Ντίνος Μπενρουμπή, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου AVAX Κωνσταντίνος Μιτζάλης, ο Διευθυντής της Κατασκευαστικής Κοινοπραξίας Νικόλαος Κουταβάς, ο Προϊστάμενος της ΕΥΔΕ/ΚΣΣΥ Δημήτριος Αναγνώπουλος και ο Συγκοινωνιολόγος Μηχανικός, Εξωτερικός συνεργάτης του  ΟΣΕΘ, Ομότιμος Καθηγητής του ΑΠΘ, Παναγιώτης Παπαϊωάννου.