Οργή ΣΕΕΑΕ: Στον «καιάδα» οι έμποροι μεταχειρισμένων ΙΧ!

    Άμεση ήταν η αντίδραση του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) στην επέκταση του Περιβαλλοντικού Τέλους ύψους 1.000 ευρώ και στα εισαγόμενα αυτοκίνητα και φορτηγά που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 5b.

    Όπως επισημαίνουν σε σχετική ανακοίνωση: «Mε μια τροπολογία-σοκ που αποτελεί ντροπή για την χώρα μας, η Ελληνική κυβέρνηση αποφάσισε κυριολεκτικά εν μία νυκτί να επεκτείνει το παράνομο χαράτσι ή αλλιώς “Περιβαλλοντικό Τέλος” και στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αλλά και φορτηγά οδηγίας ρύπων Εuro5b! Το άκρως προκλητικό είναι ότι η κατάθεση της σχετικής τροπολογίας πραγματοποιήθηκε απολύτως αιφνιδιαστικά το βράδυ της Δευτέρας 7 Φεβρουαρίου και μάλιστα η συζήτηση και ψήφισή του πρόκειται να τελεστεί σε μια και μόλις συνεδρίαση επισπεύδοντας με αυτόν τον τρόπο την δημοσίευση του στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης με συνοπτικές διαδικασίες! Και φυσικά όσα χιλιάδες ήδη μέχρι σήμερα νομίμως αγορασμένα αυτοκίνητα βρίσκονται στο εξωτερικό θα κληθούν τώρα – εκ των υστέρων – να πληρώσουν 1.000 ευρώ επιπλέον χαράτσι, αφού δεν υπάρχει πιθανότητα να προλάβουν να έρθουν και να δηλωθούν στα Ελληνικά Τελωνεία πριν την δημοσίευση του ΦΕΚ.

    Οι έμποροι που έχουν αγορασμένα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και φορτηγά στο εξωτερικό τα οποία πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 5b και βρίσκονται καθ’ οδόν θα βρεθούν αντιμέτωποι με επιπλέον χρεώσεις πολλών χιλιάδων ευρώ τις οποίες σε καμία περίπτωση δεν είχαν υπολογίσει, εκμηδενίζοντας τα κέρδη τους ενώ σε κάποιες περιπτώσεις θα αναγκαστούν να βάλουν χρήματα και από την τσέπη τους δημιουργώντας τεράστιες ζημιές στις επιχειρήσεις τους. Εφόσον ισχύσει κάτι τέτοιο οι έμποροι εισαγωγείς θα αποτελέσουν κυριολεκτικά θύματα ληστείας από το ίδιο το κράτος!

    Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας με πρακτικές που δεν παραπέμπουν σε δημοκρατικά καθεστώτα επιχειρεί στο βωμό γνωστών κύκλων συμφερόντων να εξοντώσει έναν ολόκληρο κλάδο επιχειρηματιών, καταπατώντας παράλληλα κάθε έννοια κοινοτικού δικαίου. Άλλωστε η Κυβέρνηση δεν περίμενε καν την τελική απάντηση της Κομισιόν η οποία είχε προειδοποιήσει την Ελλάδα ότι παρανομεί σχετικά με την αντιμετώπιση του εισαγόμενου αυτοκινήτου έναντι του εγχώριου και συνεπώς το πρόστιμο που θα επιβληθεί στην Ελλάδα θα είναι υπέρογκο!! Αλλά ποιος νοιάζεται; Αφού το λογαριασμό πάλι θα τον πληρώσουν οι Έλληνες πολίτες και όχι η πολιτική ηγεσία! Ο ΣΕΕΑΕ έχει ήδη ενημερώσει την Κομισιόν για τη νέα εξέλιξη που προκάλεσε η εν λόγω τροπολογία και αναμένει την άμεση αντίδρασή της ώστε να καταργηθούν όλα εκείνα τα παράλογα και παράνομα χαράτσια στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα αλλά και οι απαγορεύσεις εισαγωγής τους!

    Και όλα αυτά με το πρόσχημα της προστασίας του περιβάλλοντος και της πράσινης ανάπτυξης που ευαγγελίζεται η Κυβέρνηση! Πόση υποκρισία; Αν πράγματι ήταν αυτός ο σκοπός τότε θα επιδοτούνταν και τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που επίσης δε ρυπαίνουν και όχι μόνο τα καινούρια. Αλλά τούτο δεν υιοθετήθηκε επειδή προφανώς θα μείωνε στο ελάχιστο τις πωλήσεις των καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων και θα έπληττε τα συμφέροντα των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων!

    Η πραγματικότητα είναι ότι η Κυβέρνηση δια των μέτρων αυτών και της πολιτικής της διασφαλίζει καθεστώς σχεδόν μονοπωλιακής αγοράς στους εισαγωγείς καινουργών αυτοκινήτων, δηλαδή στους γνωστούς κύκλους συμφερόντων! Άλλωστε και τα στοιχεία των πωλήσεων που αναφέρουν στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης οι Υπουργοί τα οποία κάνουν λόγο για ρεκόρ πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα το 2021 μόνο πραγματικά δεν είναι καθώς οι πραγματικές πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων μόλις που ξεπέρασαν τις 2.100 μονάδες σε σχέση με τις περίπου 6.900 πωλήσεις που ανακοινώνουν οι Υπουργοί! Οι εσφαλμένες ανακοινώσεις και διαρροές στα ΜΜΕ αναφορικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα γίνονται ώστε να δημιουργηθούν οι ανάλογες εντυπώσεις… Αλλά έχουν γνώση οι φύλακες…

    Όλα γίνονται με μοναδικό στόχο να αποκλειστεί ο Έλληνας καταναλωτής από την αγορά ενός εισαγόμενου μεταχειρισμένου οχήματος 6ετίας-8ετίας τα περισσότερα εκ των οποίων έχουν χαμηλές εκπομπές ρύπων (κάτω από 120 μικρογραμμάρια C02) και να έχει ως μόνη επιλογή το καινούριο όχημα με μέσο όρο παράδοσης με τα σημερινά δεδομένα 6 – 12 μήνες! Και μόνο φυσικά για όσους έχουν δυνατότητα απόκτησής του. Οι υπόλοιποι θα αναγκαστούν να συνεχίσουν να κυκλοφορούν με τα άκρως ρυπογόνα σαραβαλάκια τους! Ή θα μπορούν να απευθυνθούν στον ΟΔΔΥ, γιατί εκεί επιτρέπονται κανονικά οι αγοραπωλησίες αυτοκινήτων χωρίς χαράτσια. Αυτό θα πει σχέδιο για ένα πιο καθαρό περιβάλλον!»