Οι εταιρείες leasing υπερχρεώνουν τα ηλεκτρικά ΙΧ!

Οι συμφωνίες χρηματοδοτικής μίσθωσης για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV) είναι υπερτιμολογημένες, σύμφωνα με νέα ανάλυση της T&E για την αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Στην Ευρώπη, οι προσφορές χρηματοδοτικής μίσθωσης για BEV είναι κατά μέσο όρο 57% ακριβότερες από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα μοντέλα. Για παράδειγμα, η μίσθωση ενός ηλεκτρικού Peugeot 208 κοστίζει περίπου 574 ευρώ το μήνα, ενώ το βενζινοκίνητο Peugeot 208 προσφέρεται στα 371 ευρώ!

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία έχουν παρόμοια αξία μεταπώλησης με τα οχήματα diesel και βενζίνης, διαπιστώνει η ανάλυση. Οι εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης συνήθως χρεώνουν τους πελάτες για την αναμενόμενη απώλεια στην αξία ενός οχήματος κατά τη διάρκεια της μίσθωσης τριών έως τεσσάρων ετών, επομένως οι υψηλότερες τιμές μίσθωσης σημαίνουν ότι αναμένουν ότι τα BEV θα χάσουν περισσότερο από την αξία τους. Αυτό όμως σύμφωνα με την έρευνα δεν ισχύει πλέον.

Οι υψηλότερες τιμές μίσθωσης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία είναι αδικαιολόγητες. Η ανάλυση T&E πραγματοποιήθηκε στις τιμές 2,7 εκατομμύριων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων η οποία αποκαλύπτει ότι τα BEV δεν υποτιμώνται περισσότερο από άλλους τύπους αυτοκινήτων. Η υποτίμηση για τα BEV στις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης (Γερμανία, Γαλλία και Ηνωμένο Βασίλειο) είναι ισοδύναμη με το diesel και τη βενζίνη. Στην Ισπανία υπάρχει ακόμα διαφορά αλλά η ψαλίδα κλείνει.

Η μελέτη επιβεβαιώνει ότι τα BEV διατηρούν περισσότερο την αξία τους με την πάροδο του χρόνου, αντανακλώντας την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στα νεότερα μοντέλα με βελτιωμένη τεχνολογία. Η ζήτηση των καταναλωτών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία, καινούργια και μεταχειρισμένα, είναι πάντα υψηλή.

Ο Stef Cornelis, διευθυντής ηλεκτρικών στόλων στην T&E, δήλωσε: «Σήμερα οι πελάτες που θέλουν να αποκτήσουν κάποιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο χρεώνονται υπερβολικά από εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης. Με αυτή τη στρατηγική τιμολόγησης, τα κέρδη τους είναι προφανώς υψηλά και οι καταναλωτές πληρώνουν υπερβολικά για να πάνε στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ταυτόχρονα, βλάπτουν τη μετάβαση στο BEV».

Οι εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης – με στόλο 12 εκατομμυρίων οχημάτων στην Ευρώπη – έχουν να διαδραματίσουν μεγάλο ρόλο στη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το 2022, τα εταιρικά ΙΧ αντιπροσώπευαν το 22% των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, σύμφωνα με την μελέτη. Οι εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης ανήκουν συχνά σε τράπεζες και κατασκευαστές αυτοκινήτων, όπως η Lloyds Bank (Lex Autolease), η Société Générale (ALD), η BNP Paribas (Arval), η Volkswagen (VW Financial Services) και η Mercedes-Benz (Athlon).

Καμία από τις εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης δεν έχει στόχους να έχει ηλεκτρικούς στόλους οχημάτων έως το 2030. Οι στόχοι «EV» που έχουν θέσει είναι αδύναμοι και περιλαμβάνουν plug-in υβριδικά (PHEV) – τα οποία εκπέμπουν CO2 παρόμοιους με τα αυτοκίνητα βενζίνης και diesel. Οι δεσμεύσεις τους είναι πολύ πίσω από τη δυναμική της αγοράς, καθώς οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη δεσμευτεί για πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2030.

Ως αποτέλεσμα, ο τομέας χρηματοδοτικής μίσθωσης δεν οδηγεί στη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Η μελέτη διαπιστώνει ότι στη Γαλλία και την Ισπανία, η απορρόφηση BEV στον τομέα της χρηματοδοτικής μίσθωσης είναι χαμηλότερη από άλλους εταιρικούς στόλους, ακόμη και από ιδιωτικά νοικοκυριά. Το Ηνωμένο Βασίλειο αποτελεί εξαίρεση όπου ο τομέας χρηματοδοτικής μίσθωσης ηγείται της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση με το ποσοστό να ανέρχεται σε 34%.

Ο Cornelis καταλήγει: «Αυτοί οι γίγαντες του κόσμου του αυτοκινήτου έχουν περάσει απαρατήρητοι και γλιστρούν μέσα από τις ρωγμές. Εξετάζοντας τους αδύναμους στόχους τους για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, οι εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης φαίνεται ότι υστερούν. Αν δεν επιταχύνουν γρήγορα τα σχέδιά τους για την ηλεκτροκίνηση, θα καθυστερήσουν να διατεθούν στην αγορά των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων που θα κάνει τα BEV προσιτά σε πολύ περισσότερους ανθρώπους και θα καθυστερήσουμε περαιτέρω την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές του τομέα των μεταφορών».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: