Οι εκπομπές CO2 πλήγμα για την ρευστότητα των αυτοκινητοβιομηχανιών

Αντιμέτωπες με πρόστιμα εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ ή ακόμη και δισεκατομμυρίων ευρώ θα βρεθούν πάρα πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες το 2021 καθώς καμία δεν πετυχαίνει τους στόχους των εκπομπών CO2 που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Μάλιστα σύμφωνα με μελέτη της PA Consulting οι 13 μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη θα αναγκαστούν να πληρώσουν πρόστιμα ύψους 14,5 δις. ευρώ τα οποία θα πλήξουν σε μεγάλο βαθμό τα οικονομικά στοιχεία των ομίλων.

Τα νέα αυστηρότερα όρια εκπομπών CO2 που έχει θέσει η ΕΕ για το 2021 είναι οι μέσες εκπομπές της κάθε αυτοκινητοβιομηχανίας να μην υπερβαίνουν τα 95 γρ. CO2. Σε περίπτωση που κάποια εταιρεία υπερβεί το όριο τότε θα της επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 95 ευρώ για κάθε επιπλέον γραμμάριο σε όλο το στόλο οχημάτων που έχει πουλήσει στην Γηραιά Ήπειρο!

Να υπενθυμίσουμε πως η ΕΕ για το 2025 έχει θέσει ως όριο τα 81 γραμμάρια ανά χιλιόμερο ενώ το 2030 το όριο μειώνεται στα 59 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο!

Αντίστοιχα οι ΗΠΑ έχουν θέσει ως όριο εκπομπών CO2 τα 125 γρ/χλμ. το 2020 και τα 99 γρ./χλμ. το 2025, η Ιαπωνία τα 122 γρ./ χλμ. το 2020 και η Κίνα τα 117 γρ./χλμ. επίσης για φέτος.

Οι μέσες εκπομπές CO2 των εταιρειών

Πολύ δύσκολα θα είναι τα πράγματα για όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες το 2021 σύμφωνα με την μελέτη της PA Consulting καθώς όλες θα αναγκαστούν να πληρώσουν πρόστιμα στην ΕΕ.

Ειδικότερα οι μέσες εκπομπές CO2 της Toyota υπολογίζονται το 2021 να κυμανθούν σε 95,1 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο με αποτέλεσμα η ιαπωνική εταιρεία να πληρώσει 18 εκατ. ευρώ.

Ο όμιλος PSA το 2021 αναμένεται να έχει μέσες εκπομπές CO2 95,6 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο με αποτέλεσμα να πληρώσει πρόστιμο στην ΕΕ ύψους 938 εκατ. ευρώ!

Ο όμιλος Renault, Nissan και Mitsubishi σύμφωνα με την μελέτη θα αναγκαστεί να πληρώσει πρόστιμο πάνω από 1 δισ. ευρώ καθώς οι μέσες εκπομπές CO2 το 2021 θα ανέρχονται σε 97,8 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

Ο όμιλος Hyundai – Kia επίσης θα πληρώσει 797 εκατ. ευρώ στην ΕΕ καθώς οι μέσες εκπομπές CO2 το 2021 θα ανέλθουν σε 101,1 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

Ο όμιλος VW σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας θα καταβάλλει το υψηλότερο πρόστιμο στην ΕΕ το οποίο ξεπερνά τα 4,5 δισ. ευρώ καθώς οι μέσες εκπομπές CO2 του στόλου των οχημάτων της θα αγγίζει τα 109,3 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο!

Ο όμιλος BMW το 2021 θα έχει μέσες εκπομπές CO2 110,1 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο με αποτέλεσμα να πληρώσει πρόστιμο 754 εκατ. ευρώ.

Η Ford σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης θα αναγκαστεί να πληρώσει πάνω από 1,45 δις. ευρώ στην ΕΕ καθώς οι μέσες εκπομπές CO2 το 2021 θα ανέρχονται σε 112,8 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

Ο όμιλος Daimler εμφανίζεται με μέσες εκπομπές CO2 που ανέρχονται σε 114,1 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο το 2021 γεγονός που μεταφράζεται σε πρόστιμο 997 εκατ. ευρώ!

Η Honda σύμφωνα με την μελέτη θα πληρώσει πρόστιμο 322 εκατ. ευρώ το 2021 στην ΕΕ καθώς οι μέσες εκπομπές CO2 το 2021 θα ανέλθουν σε 119,2 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

Ο όμιλος FCA θα πρέπει επίσης να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη καθώς θα αναγκαστεί να πληρώσει πρόστιμο 2,46 δις. ευρώ στην ΕΕ αφού οι μέσες εκπομπές CO2 θα ανέρχονται σε 119,8 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

Πρόστιμο 382 εκατ. ευρώ υπολογίζεται ότι θα πληρώσει η Volvo στην ΕΕ το 2021 καθώς οι μέσες εκπομπές CO2 θα ανέλθουν σε 121 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

Υψηλό πρόστιμο 877 εκατ. ευρώ θα αναγκαστεί να πληρώσει η Mazda το 2021 στην ΕΕ καθώς οι μέσες εκπομπές CO2 θα ανέρχονται σε 123,6 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

Τέλος η Jaguar Land Rover εμφανίζεται ότι θα έχει μέσες εκπομπές CO2 που ανέρχονται σε 135 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο με αποτέλεσμα να πληρώσει πρόστιμο ύψους 93 εκατ. ευρώ.

Τι σημαίνουν τα πρόστιμα για τα κέρδη

Τα νέα αυστηρότερα όρια εκπομπών CO2 που έχει θέσει η ΕΕ σε συνδυασμό με τα υψηλά πρόστιμα αναμένεται να πλήξουν δραματικά τα κέρδη προ φόρων και τόκων των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Ειδικότερα σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης το πρόστιμο των 877 εκατ. ευρώ που θα αναγκαστεί να πληρώσει η Mazda ανέρχεται στο 115,7% των κερδών προ φόρων και τόκων της εταιρείας!

Αντίστοιχα το πρόστιμο των 2,46 δις. ευρώ του ομίλου FCA ανέρχεται στο 49,5% των κερδών προ φόρων και τόκων του ομίλου.

Αντίστοιχα τα πρόστιμα που είναι πιθανό να πληρώσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες το 2021 στην ΕΕ ανέρχονται σε 5,5% των κερδών προ φόρων και τόκων για την Honda, σε 39% για την Ford, σε 32,4% για τον όμιλο VW, σε 27,6% για την Volvo, σε 9% για την Daimler, σε 28,9% για την Hyundai-Kia, σε 8,3% για την BMW, σε 12,4% για τον όμιλο Renault, Nissan και Mitsubishi, σε 404,3% για την Jaguar and Rover, σε 21,3% για τον όμιλο PSA και σε μόλις 0,1% για την Toyota.

Τι θα γίνει το 2025

Ακόμη πιο δύσκολα προβλέπονται τα πράγματα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες το 2025 καθώς η ΕΕ έχει θέσει νέα χαμηλότερα όρια εκπομπών CO2 τα οποία ανέρχονται σε 81 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

Σύμφωνα με τη μελέτη ο όμιλος PSA το 2025 θα επιτύχει μέσες εκπομπές CO2 που ανέρχονται σε 77,4 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο και ακολουθεί ο όμιλος Renault, Nissan και Mitsubishi με 78,6%. Στη συνέχεια τοποθετούνται ο όμιλος FCA με 78,6 γρ./χλμ., η Hyundai-Kia με 79,2 γρ./χλμ., η Mazda με 79,3 γρ./χλμ., η Honda με 79,8 γρ./χλμ., η Toyota με 80,7 γρ./χλμ., η Ford με 82,4 γρ./χλμ., η VW 82,4 γρ./χλμ., η BMW με 88,1 γρ./χλμ., η Daimler με 88,8 γρ./χλμ., η Volvo με 94,3 γρ./χλμ. και η Jaguar Land Rover με 96,3 γρ./χλμ.